PDA

View Full Version : Boss gt-100 amp control



HenriP
18 mei 2014, 15:39
Hoi,
Ik ben Henri, nieuw hier!
Speel al ruim 25 jaar gitaar op min oude vertrouwde Eggle Berlin en een orginele Steinberger ZT3.
Nadat mijn Line6 flextone III was overleden heb ik mij een Peavey Bandit aangeschaft i.c.m. een Boss gt-100 effects processor.
Nu ben ik redelijk vertrouwd in het programmeren van effecten, maar kom er nu niet helemaal uit.
Ik heb alles correct aangesloten via de 4 kabel methode.
Ook een kabel aangesloten naar de Amp control van de gt 100 naar de footswitch ingang.

Ik wil alleen de channels uit mijn Peavey gebruiken, dus geen van de modelling amps uit de GT 100.
Daarvoor heb ik in de Gt 100 de preamps uitgeschakeld en de S/R (send/return) button ingeschakeld.
Ook de button "amp control" ingeschakeld.
Echter, ik krijg het niet voor elkaar om te "switchen" tussen het cleane en dirty kanaal van de Peavey d.m.v de Gt 100!
voorbeeld: Ik heb twee user patch, de ene heb ik gemaakt met het cleane kanaal, de andere met het dirty kanaal. Tot zover werkt alles, alleen als ik overschakel tussen het ene en andere kanaal schakelt de Peavey NIET over van kanaal, met als gevolg niet het juiste geluid
Heeft iemand hier een oplossing voor, of een opmerking wat ik verkeerd doe?

Harry
19 mei 2014, 10:35
hoi Henri, welkom bij de club! Ik vrees echter dat jouw vraag hier weinig antwoorden oplevert. Kijk anders even in het subforum voor effecten, en probeer het daar nog eens. Succes!

Rongear
20 mei 2014, 07:07
Hoi henri,

ik had hetzelfde probleem met de peavey classic 30(head) , de oplossing is heel simpel, je schakelt op de amp handmatig het tweede(overdrive) kanaal in. Met de amp control schakel je dan terug naar het cleane kanaal. Hij schakelt dus het tweede kanaal niet in maar eigenlijk uit. Ook de externe footswitch werkt op deze manier heb ik begrepen. Amp control on in de gt betekent dus kanaal 1(clean). Succes