PDA

View Full Version : Buizenkeuze Blackheart Handsome devil.



Jan Buurman
17 mei 2014, 14:51
Mijn Blackheart Handsome Devil is aan groot onderhoud toe. Nu vind ik hem wat donker van karakter en zou ik best wat meer hoog/helderheid/directheid/felheid erin willen hebben.
Wat kan ik doen door middel van buizen? Er zitten nu EL84 van JJ in.
Wat betreft preampbuisje heb ik al wat geëxperimenteerd maar misschien heeft iemand daarvoor een goede suggestie. EH buisjes zouden meer hoog/felheid/helderheid kunnen opleveren....
Graag suggesties.

Jan Buurman
19 mei 2014, 16:24
Hmmmm, het loopt echt storm...

fastfolkert
19 mei 2014, 20:41
Hmmmm, het loopt echt storm...

Jawel....in mn Blackheart 5W topje heb ik een 12AT7/ECC81 gestopt. Daardoor blijft hij langer clean en is hij niet donker.
Met een Joyo American Sound pedaaltje (ook prima te tweaken naar klankkleur) haal ik er voor mij acceptabele drive geluiden uit op huiskamer nivo.
Tijdens bandrepetities staat de top zo luid dat hij zelf in oversturing gaat.

Bernardduur
20 mei 2014, 08:46
Ik zou dit niet in de buizen zoeken maar in het circuit

Jan Buurman
20 mei 2014, 12:51
Ik zou moeten laten kijken want dat kan ik echt niet. Maar dat ben ik van plan na het grote onderhoud (indien nodig).
Maar omdat de eindbuizen waarschijnlijk worden vervangen wil ik graag weten of ik met bepaalde keuzes ook al iets voor elkaar kan krijgen.
Verder gaan mods in het circuit al gauw in de papieren lopen en ik moet voor mijzelf nog bepalen hoever ik wat dat betreft wil gaan met een ampje van 150,00 euro....