PDA

View Full Version : Goede raad gezocht mbt versterker ..



mrweird
17 mei 2014, 10:24
Goedemorgen beste gitaarnetters,

Ik speel op dit moment met een Vox LE tonelab, die ik op een Fame/LondoncityBulldog 100 watt buizentop op de effect return inprik, en dan naar een 4x12 van Behringer. Het zijn allemaal geen topmerken maar al met al ben ik toch tevreden over het geluid. Maar ik sjouw me d'r een barst mee.. Die top weegt een ton, en die 4x12 past geeneens in mijn auto.

Ik ben nou net weer begonnen met een ander bandje, en er zijn optredens in het verschiet. Nou lijkt mijn een 12 inch combo met dichte achterkant en enkel een (buizen) eindversterker eigenlijk de ideale versterker op dit moment voor mij. Bestaat dat?

tommus42
17 mei 2014, 10:41
Er was een merk, ik geloof line6, die heeft een buizeneindtrap in een combo'tje. Is bedoeld om hun digitale, ehm, voorversterkers op los te laten. Misschien is dat wat?

peter_heijnen
17 mei 2014, 11:41
Goedemorgen beste gitaarnetters,

Ik speel op dit moment met een Vox LE tonelab, die ik op een Fame/LondoncityBulldog 100 watt buizentop op de effect return inprik, en dan naar een 4x12 van Behringer. Het zijn allemaal geen topmerken maar al met al ben ik toch tevreden over het geluid. Maar ik sjouw me d'r een barst mee.. Die top weegt een ton, en die 4x12 past geeneens in mijn auto.

Ik ben nou net weer begonnen met een ander bandje, en er zijn optredens in het verschiet. Nou lijkt mijn een 12 inch combo met dichte achterkant en enkel een (buizen) eindversterker eigenlijk de ideale versterker op dit moment voor mij. Bestaat dat?
PM me maar als je interesse hebt in mijn 1x12 marshall 50w dual reverb. Weliswaar met open achterkant maar zeer geschikt als buizeneindtrap/speakercombo voor je preamprack, daar gebruikte ik hem ook voor. Preampje is ala valvestate en ok maar die gebruik je in jouw opzet toch niet, de eindversterker is uitstekend en wel echt buizen.

Incl 2 hagelnieuwe jj el34's, zo nieuw dat ze er nog geeneens inzitten en de versterker op dat setje nog gebiased moet worden. Voor jou een lage prijs, mij scheelt het een advertentie opmaken als het zo kan.

mrweird
18 mei 2014, 13:27
Tx voor je reply, maar ik zat nog 's te denken.. Wat als ik nou de speaker simulator gebruikt en enkel een monitor gebruik om mezelf te horen en voor zaalgeluid DI in de PA. Iemand ervaring hiermee met Vox soundlab spullen?

peter_heijnen
18 mei 2014, 13:56
Klinkt prima met als voordeel dat je de speakersimulatie per patch kunt kiezen. Ik heb dat met de tonelab se gedaan. Klinkt anders dan conventionele gitaarspeaker, niet per se slechter.

mrweird
29 mei 2014, 22:53
Ik heb bij Bax-shop een active monitor gekocht, zo'n beetje de goedkoopste die ze hebben. Een Kustom kpc12mp van 118 euro incl btw en bezorgen, en dat klonk best aardig.. Toch maar ff de schroefendraaier gepakt, en speaker die er in zit omgewisseld met een 12" speaker uit m'n ouwe crate 2x12 combo (type 47-811-01, 65 watt, 8 Ohm) waar toch de voorversterker van kapot is.. Dat klonk al beter, daarna toch nog de tweeter losgekoppeld en nu klinkt 't eigenlijk heel erg prima op thuis volume. Binnenkort maar 's meeslepen naar oefenhof. Ik ben benieuwd of ik vermogen voldoende heb want er zit nu een 8 ohm speaker in, en de originele was 4 ohm.

http://www.mrweird.com/images/kustom.jpg