PDA

View Full Version : Recorden voor een beginner.



RonnieMacaronie
15 mei 2014, 23:56
Goedenavond iedereen ;)!


Goed ik heb even lopen bladeren door het recording forum maar ik heb niks gevonden
van goede informatie voor iemand die zeg maar begint met recorden.

De situatie even kort uitleggen,
Ik wil dus in de zomer met een vriend van mij wat jams opnemen maar verder dan in mijn eentje
wat gepingel en gebonk opnemen in Ableton ben ik nog niet gekomen.
Ik speel nu al 6 jaar gitaar/bas maar heb me nog nooit verdiept in het opnemen :o.
Ik heb zelf (naar mijn mening) de benodigde equipment om het een en het ander moois te kunnen maken maar ik weet niet precies hoe en wat.

Nu is mijn vraag:
Zijn er mensen die een goeie link heb naar een site waar zeg maar uitgelegd staat hoe het mix-en en masteren werkt (natuurlijk weet ik dat dit mix-en en masteren al een kunst opzichzelf is maar ik heb het over de absolute basis).
Of dat er mensen zijn die mij een bepaald boek kunnen aanraden.

Heb er geen moeite mee als deze boeken/sites in het engels zijn.

Mijn gear (recording gerelateerd):
Toneport UX2 (met de rode voorkant)
Behringer C-2 matched pair
Pod X3 live

Ableton
Pod farm
Gearbox


Bij voorbaat dank,
RonnieMacaronie

B~Rock
16 mei 2014, 08:53
Wat is nu exact je plan? En dan bedoel ik m.n. wat (welke instrumenten, welke muziekstijl if any) je wilt opnemen. Als je meer info wilt over recording raad ik je i.i.g. aan:

Homerecording.be: een website over recording inc. speciale topics voor beginners zoals: wat heb ik nodig of: nasiskennis accoustiek etc.

http://audioz.eu/edu/books/40565-download_mixing-secrets-for-the-small-studio.html
Wat mij betreft een absolute must have als je echt iets wilt met recording. Heel gedegen uitleg waar op een hele gestructureerde manier de fundamentals worden uitgelegd, bovendien is het boek speciaal toegespitst op (de berpekingen van) een homestudio