PDA

View Full Version : Feedback es 335



mennen08
15 mei 2014, 10:14
hee

Een es 335 kan wat feedback geven.
Hoe is de ervaring van jullie met deze gitaar?
Is hij goed live te gebruiken?
K speel in een band van 11personen (grootste deel zijn blazers) dus dit gaat er erg hard aan toe.. wat kunnen die krengen hard blazen.

kan dit ook gevolgen hebben tot feedback of rondzingen? Want er is niks zo irritant als ongecontroleerde feedback..

Harald
15 mei 2014, 10:21
band met blazers, soul, funk, blues, jazz? Dan zal een ES335 niet echt een probleem zijn lijkt me. Je kunt altijd nog de F gaten dichtmaken, maar kan me niet voorstellen dat dat nodig is. BB King, Gary Moore, gaat prima. En ik vermoed dat Gary niet bepaald zacht speelde.

Buzzel
15 mei 2014, 10:28
Waarom start je eigenlijk 2 topics over 1 probleem?

mennen08
15 mei 2014, 10:42
Een ging over de pups, las dat deze niet gewaxt waren.. dit is een vraag in t algemeen als een es dit kan hendelen snapte..

Buzzel
15 mei 2014, 10:54
Een ging over de pups, las dat deze niet gewaxt waren.. dit is een vraag in t algemeen als een es dit kan hendelen snapte..

Een niet gewaxte pickup is een blok met koperdraad dat overal kortsluit. Wat is jou bron van deze info?

mennen08
15 mei 2014, 12:16
andere forums en de gibson site.. oude pafs zijn ook niet gewaxt.. en bb moeten toch replica's zijn van de oude pafs?

stijnkenens
15 mei 2014, 12:43
Een niet gewaxte pickup is een blok met koperdraad dat overal kortsluit. Wat is jou bron van deze info?

Waar haal je dat nu weer vandaan?
Al de koperdraad in een pickup is afgeschermd van de draadjes ernaast, waxpotten heeft niets te maken met het isoleren van de spoel.
Maar alles met het fixeren van losse draadjes die zouden kunnen gaan trillen op hoog volume, en daardoor bijgeluiden kunnen veroorzaken !

Get your facts right !



s.

Rutger
15 mei 2014, 13:18
Nog nooit problemen met feedback gehad met een es335, daar is die gitaar toch voor uitgevonden...

Dirk_Hendrik
15 mei 2014, 17:33
Waar haal je dat nu weer vandaan?
Al de koperdraad in een pickup is afgeschermd van de draadjes ernaast, waxpotten heeft niets te maken met het isoleren van de spoel.
Maar alles met het fixeren van losse draadjes die zouden kunnen gaan trillen op hoog volume, en daardoor bijgeluiden kunnen veroorzaken !

Get your facts right !



s.

Wat Stijn zegt.

Buzzel
15 mei 2014, 17:52
Waar haal je dat nu weer vandaan?
Al de koperdraad in een pickup is afgeschermd van de draadjes ernaast, waxpotten heeft niets te maken met het isoleren van de spoel.
Maar alles met het fixeren van losse draadjes die zouden kunnen gaan trillen op hoog volume, en daardoor bijgeluiden kunnen veroorzaken !

Get your facts right !



s.

Zoals ik al zei in het andere topic over het zelfde probleem (daarom nooit 2 topics over 1 ding beginnen). Sorry dat wist ik niet. Je hoeft niet zo veel uitroeptekens te gebruiken.

We maken allemaal wel eens een fout.

frekie
16 mei 2014, 09:50
Even afgezien van de pickups. Volume is 1, gain is 2. Met hoeveel gain speel je? Clean of ietsje crunch geen probleem, dan kan het hard. Veel gain dan kan ie gaan rondzingen. Afdempen van de snaren met je rechterhandpalm is dan het devies.

Mitch
16 mei 2014, 21:30
Een ES335 is heel behoorlijk te controleren qua feedback. Als je in die drukke band een schuin omhoog gericht combootje gebruikt op een meter afstand: ja, dan kan het wat lastiger worden. Zoals gezegd hangt het af van volume, gain, maar het verschilt ook wel per versterker/speakercombinatie. Afstand is een héle belangrijke factor uiteraard.
Maar je kan er ook mee leren spelen. De gaten hoef je niet meteen te dichten, je kan ook je spelpositie een beetje aanpassen, arm er een beetje vóór plaatsen op het moment dat je geen feedback wil en je gaat vanzelf voelen hoe ver je je arm eraf moet halen om juist wél feedback te krijgen op de gewenste manier.
Als het allemaal netjes moet blijven heb je gewoon en saaie kutband en moet je wat anders zoeken :D

Harald
16 mei 2014, 21:37
Als het allemaal netjes moet blijven heb je gewoon en saaie kutband en moet je wat anders zoeken :D

:D Sigworthy...

kan ik gelijk uitproberen wat gebeurt met sigs in oudere berichten...

Harald
16 mei 2014, 21:39
off topic, die wordt dus aangepast. Ben wel zo vrij geweest een spel/tikfout te corrigeren

SteavisSmokin
21 mei 2014, 11:54
Dat moet wel goedkomen met een ES335. Ik heb zelf een ES330 die ik gebruik in mijn band met blazers, die heeft géén middenblok (helemaal hol dus), daar heb ik op sommige podia weleens last van feedback, maar valt mij opzich ook nog mee. Ik speel niet met pedalen, alleen met natuurlijke versterker oversturing, dus dat moet je wel meerekenen. Een 335 is veel meer een solid body dan een hollow body gitaar.

SteavisSmokin
21 mei 2014, 11:56
Als Alvin Lee dit kan doen zonder feedback met een Es335 op Marshall stacks op vol volume dan moet het in iedere band wel lukken.


https://www.youtube.com/watch?v=bW5M5xljdCI

Eko
21 mei 2014, 16:45
Volgens mij speelde Alvin op een iets kleiner model ES.
Met een ES335 valt het allemaal best mee. Je moet uitkijken dat je geen monitorgeluid knetterhard vlak voor je hebt. Soms kun je met de toonregeling wat spelen en het zo wat onderdrukken. Met volumeknoppen knijpen is ook een manier.

mikeyaxeman
21 mei 2014, 17:47
Volgens mij speelde Alvin op een iets kleiner model ES.
Met een ES335 valt het allemaal best mee. Je moet uitkijken dat je geen monitorgeluid knetterhard vlak voor je hebt. Soms kun je met de toonregeling wat spelen en het zo wat onderdrukken. Met volumeknoppen knijpen is ook een manier.

Volgens mij toch niet.
Kan me vergissen maar ik kan me niet herinneren dat er toen al ES 339's waren.

HaroldA
21 mei 2014, 19:48
Check ook dit: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?82943-Hollowbody-Piep