PDA

View Full Version : BurstBuckers, 1 2 3 microfonisch?



mennen08
15 mei 2014, 10:11
Hee,

Laatst heb k een es 335 1963 reissue bespeeld en hij begon op t brug element echt te fluietn.
oko al k mn handen op de snaren legde. komt dit door de soort pups?

Er zater burst buckers in.. (2 vgm)

Klopt t dat deze niet gewaxt pot zijn? en daardoor microfonisch zijn?

Groet

Buzzel
15 mei 2014, 10:25
Die Es is een hollowbody. Hollowbody's zijn gevoelig voor feedback omdat de klankkast snel kan resoneren. Zeker bij wat overdrive of gain.

Ik denk eerder dat dat het geval is. Je pickups zijn standaard gewaxt oid. anders werken ze sowieso niet. Alleen als je gitaar aardig oud is kan het zijn dat de wax laag wat vergaan is, bij een nieuwe gitaar lijkt me dat stug. Als ze echt microfonisch zijn kan hij je stemgeluid ook uitversterken als je in je pickup praat (heb ik eens gehad, is heel grappig :) )

Bernardduur
15 mei 2014, 11:35
Een pickup's draad is geisoleerd met een coating, de wax zit er meestal omheen om de trilling van de draad tegen te gaan. Zonder wax werkt een pickup prima maar is dus gevoeliger voor rondzingen.

Buzzel
15 mei 2014, 11:35
Een pickup's draad is geisoleerd met een coating, de wax zit er meestal omheen om de trilling van de draad tegen te gaan. Zonder wax werkt een pickup prima maar is dus gevoeliger voor rondzingen.

Ik dacht altijd dat de Wax de coating was. Weer wat geleerd.

mennen08
15 mei 2014, 12:17
Een pickup's draad is geisoleerd met een coating, de wax zit er meestal omheen om de trilling van de draad tegen te gaan. Zonder wax werkt een pickup prima maar is dus gevoeliger voor rondzingen.

Hebben de burstbuckers dus een wax of niet :)?

Little Jay
15 mei 2014, 12:49
Burstbuckers zijn volgens mij niet gewaxt, tenminste niet de no.1 die ik in een gitaar heb zitten.

Bernardduur
15 mei 2014, 13:06
Van de gibson website:

None of the BurstBuckers™ are wax potted