PDA

View Full Version : Djee stelt zich voor.



djee
14 mei 2014, 21:03
Hallo muziekliefhebbers,

Mijn naam is Johan en ben vooral geïnteresseerd in vintage gitaren, komt vast omdat ik zelf ook vintage ben , grinnnn. Zelf heb ik o.a. een oude maar goed uitziende Sakai van minimaal 1960. Zelf heb er nog geen plaatje van kunnen vinden op het internet. Wel 2 modellen die er voor 98 % hetzelfde uit zien. nl: Sakai de luxe en Sakai Lil rocker 1960s Cameo de luxe.
Het verschil met die van mij is dat op de gitaar een 5din aansluiting zit en geen model naam

Helaas is 1 element stuk maar desondanks komt er een redelijke sound uit (mede door de versterker natuurlijk)
Zou hem graag weer voor 100% in orde willen krijgen. Zodra ik weet een foto te plaatsen doe ik dat.

Duhsjaak
14 mei 2014, 21:33
Hi D
Hartelijk welkom.
Kapot element is in theorie mogelijk, maar in 999 van de 1000 gevallen is het niet het element, maar schakelaar of draadbreuk/rotte soldering die het probleem veroorzaakt.

Even geduldig zoeken en je hebt de boosdoener gevonden. Daarna doet je gitaar het weer prima.
Welkom ook bij de grijze tijgers op GN. Er zijn gelukkig genoeg aardige jonge mensen om dat aantal grijs te compenseren.
We hebben hier zelfs een politiek draadje. Als je dat gezwatel doorleest, zul je je verbazen dat niemand (maar dan ook echt niemand) zich afvraagt waarom gemeenten hardnekkig verkeerssnelheidsremmende maatregelen blijft aanbrengen.

Allemaal weggegooid geld. Over vijf jaar is 12% grijs op reis! dus dat is al snelheidsremmend genoeg.

Goed hè, ik weet ook altijd de juiste snaar te raken. Laatst zei ik ook iets tegen een aardige vrouw, die we daarna nooit meer hebben teruggezien. Zal me benieuwen hoe dat ditmaal afloopt.

Ik ben niet zo handig met smilies. Het zal de leeftijd wel zijn.
Veel plezier toegewenst.
Vriendelijke groet, Gus


Verkeerssnelheidsremmende. Mijn poging om ambtenaren imponeertaal te gebruiken.
Wij hebben hier ook een Gemeentelijk Afvalbrengstation. In normale taal een vuilstort.
Afvalbrengstation? Alsof er belangstelling voor een afvalhaalstation zou zijn.
Of het zou IKEA moeten zijn. Verdraaid als dit soort dingen je niet op ideeën brengt.
Kortom, Edith dus. En ook de groeten van haar.

beruk
15 mei 2014, 22:56
Welkom Djee! Lering ende vermaeck alhier.
Die gitaar van je is instant:

https://www.youtube.com/watch?v=7DJv0rx5g-c

ER zijn hier mensen die lol hebben in het restaureren van oude gitaren, wellicht moet je die eens opsnorren. Über oude gitaren goeroe is Wietse, voor goede droge worst schijnt ie een hoop te kunnen!

djee
18 mei 2014, 00:32
Dank je wel :), Op instant gegooled, helaas niet gevonden. had je toevallig documentatie?