PDA

View Full Version : Nieuwe Versterker



FORTRESS
6 juli 2003, 14:35
Ik ben aan het uitkijken naar een nieuwe versterker
Ik heb nog mijn twijfels tussen Mesa dual, Mesa triple en Engl Powerball
Het is meer voor het hardere werk
Iemand suggesties :

Negative K3 fan
6 juli 2003, 14:40
budget?

Die mesa's kosten nieuw natuurlijk wel een heleboel centjes meer dan de powerball, het hangt er dus vanaf of je dat het verschil wel waard vind en hoeveel je te besteden hebt.

el loco
6 juli 2003, 15:01
Ik heb (onder andere) de powerball en de dual recto getest en ben toch bij de mesa blijven hangen. Is een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik vind de recto`s gewoon een stuk beter klinken. Welke rectifier je dan neemt moet je zelf maar zien, ik ben voor de trem-o-verb gegaan aangezien ik toch nooit clean speel. Heb je een clean kanaal nodig, moet je de solo 100 hebben. De triple heb ik nooit op gespeeld, maar ik denk dat het gewoon hetzelfde klinkt, maar meer mogelijkheden heeft (en nog duurder is)

Succes met je keuze!

FORTRESS
6 juli 2003, 15:23
Ik denk dat ik voor de Mesa ga
Ik heb gehoord dat ze bij de triple een beetje meer aandacht aan het
cleane kanaal besteed hebben en dat daardoor de scheur iets minder is dan bij de dual
?

Ic3gl0vE
6 juli 2003, 15:41
een triple heeft meer headroom dan een dual als het goed is. Dan blijft 'ie dus clean op hogere volumes, en heb je minder snel eindbuizenoversturing.

gerrekat
6 juli 2003, 22:18
Fuck de mesa's meest overrated bakken ooit, in de US staan ze gelijk met alle Marshalls en Peaveys van deze wereld, en hier wordt gedaan alsof het boutique amps zijn!

Kijk eens op ebay.com de meeste recto's gaan daar omgerekend voor 900 EURO weg, en meer zijn ze absoluut niet waard!

de ENGL beats the shit out of die mesa's en da's geen gelul!

Recto's zijn erg modderig en hebben minder gain, en klinken bovendien verschikkelijk gecomprimeerd en buzzy, OK ze klinken niet slecht maar een peavey 5150 klinkt ook niet slecht!

de clean is om te huilen, en het is moeilijk om een echt goede toon eruit te krijgen....

Natuurlijk zijn er weer mensen die het iet met me eens zijn omdat ze 2700 EURO hebben neergeteld voor zo'n ding, maar ik zuo zeggen ervaar het zelf!

el loco
6 juli 2003, 22:34
Dat zeg ik dus ook, luister zelf en laat je niks aanpraten! Ik vind ze geweldig klinken en ik heb het geld er voor over, jij niet, so fucking what! Iedereen kan toch voor zichzelf besluiten wat ie koopt of niet soms?

FORTRESS
6 juli 2003, 22:52
Gerrekat,

Als jij me een triple rectifier kan vinden voor 900€
krijg je er van mij 100€ bovenop
En ik dacht dat ze bij de triple wel speciaal gezocht hebben naar een mooi clean kanaal

Mithrandir
6 juli 2003, 22:58
Gerrekat lult niet uit zijn nek hoor:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2543451412&category=43374

en er staan er meer zo tussen de 900 en 1500 dollar.

V!N
6 juli 2003, 23:17
Ik ben aan het uitkijken naar een nieuwe versterker
Ik heb nog mijn twijfels tussen Mesa dual, Mesa triple en Engl Powerball

Mooi, ga dan deze drie amps een een beetje testen in een zaak en beslis dan zelf.

Hier zul je toch niet verder komen dan wat je tot nu toe al hebt gelezen, het lijkt wel of het een hype is om mesa af te zeiken als je een Engl hebt .. Ik vind dat een beetje een pot/ketel-verhaal, want als er één overgewaardeerd en gehypt merk is :roll:

Negative K3 fan
6 juli 2003, 23:19
ik ben het met gerrekat eens dat mesa hier zo opgehemeld wordt terwijl het in de verenigde staten gelijk staat aan fender/marshall etc... hier wordt mesa over het algemeen toch echt als een stapje hoger gezien.

josh.vandenberg
6 juli 2003, 23:50
IK ben ook niet zo kapot van die Mesa's.Ik heb iemand een 50 watt Marshall mastervolume verkocht.Zo'n JMP,In die oefenruimte stond die andere gitarist met zo'n Mesa,ze speelden samen en die Marshall knalde die Mesa werkelijk tegen alle hoeken van hun repetitiehok aan.Als die gast zijn mesa keihard zette,had je een vlakke meer ,maar zonder frasering.De volgende week had ie 'm verkocht.Nee echt zwaar,zwaar overgewaardeerd.Benepen voedinkjes electronica shoponderdelen.Maar ja ,laat al die gasten die denken dat ze op de gitaarladder stijgen,hun Marshaal maar goedkoop wegdoen.Engle is heel goed DE 5150 is in mijn ogen echt de top,maar wel met de originele kast.Recht model dan.Veel goedkoper als Mesa

gerrekat
7 juli 2003, 08:25
Recto's klinken gewoon modderig, maar als je echt iop zoek bent naar het "NU" metal geluid zou je er een kunenn overwegen!

Als je perse een Mesa wil zou ik voor een Mk IIc+ of een Mk VI gaan die klinken veel lekkerder en strakker!

Ik zeik geen mesa af omdat ik een ENGL heb maar een POWERBALL kost 1500-1600 € en klinkt gewoon beter dan een recto, dacht je dat toen ik een nieuwe amp ging kopen ik niet uitgebreid de recto's uitgeprobeerd heb, laat staan hoe vaak ik er wel niet over gespeeld heb live of in de oefenruimte.

Ik wilde er een jaar of twee geleden zelf koste wat kost een, maar gnig toch erg twijfelen toen er al een iets vetter geluid uit een peavey XXX kwam die ik toen gekocht heb en 1000 € in mijn zak gehouden!

Ik snap niet dat er nog mensen zijn die zo'n bedrag neertelen voor een gewone "productie" amp, want geloof me ze zijn echt niet beter dan marshall of whatever, voor minder kun je een DIEZEL of een VHT, ENGL misschien zelfs een BOGNER kopen!!!!!

el loco
7 juli 2003, 09:37
Gerrekat, ik zag net een ander topic dat je vooral trash- en speedmetal e.d. speelt. Ik kan me voorstellen dat je dan met de powerball precies jouw versterker hebt gevonden. Mijn ervaring met de pball zijn dat ie inderdaad een hoop definitie geeft (en dat is voor jouw muziek een absolute must) maar desondanks vond ik hem wat minder `diepte` hebben dan de mesa en iets minder volle toon hebben. Dat zijn twee kenmerken die ik juist zoek in een amp.
De powerball is absoluut een goeie versterker, maar minder geschikt (vind ik) voor `moderne metal`. (dwz ik vind de mesa daar beter voor)
De topic starter zou er trouwens ook goed aan doen even de 5150 te gaan testen!
(btw, geluid is altijd subjectief,dit is mijn mening het zijn niet de feiten maar slechts een waarneming. Laat vooral je eigen oren het werk doen!!)

Marc Oblivian
7 juli 2003, 09:46
Minder diepte in een Powerball :???: :o :roll: :dontgeti: :satisfie:

gerrekat
7 juli 2003, 10:09
ja idd, de powerball is zelfs sontworpen voor moderne sounds!

Ik zt de bottom switch vaak uit omdat de hoeveelheid bass me dan teveel wordt! ongelofelijk wat een diepte!

vergeet niet dat de Recto al een design is uit 1992, en dus toch weer wat achterloopt op op de veel "modernere" powerball.

dat ik gen moderne muziek speel spreekt voor de PB omdat je er ook zeer vette old school geluiden uit kan krijgen.

De 4 kanalen klinken allemaal zeer verschillend en je kan er overtyuigende crunch, en mid gain geluiden uit krijgen, bij veel high gain tops is dat dus niet zo, bijvoorbeeld bij mijn Peavey XXX.

Verder is het idd een kwestie van smaak maar naar mijn mening ben je gek als je 2700 voor een recto betaald, dat is ie gewoon niet waard!

Als ik zoveel geld nu in mijn zak zou hebben en voor het volle bedrag een amp zou mogen/moeten kopen zou ik voor een VHT UL gaan, misschien voor een DIEZEL, maar zeker geen recto!

idd zou een 5150 of een XXX een zeer goed alternatief zijn voor de recto, maar ja als je graag betaalt voor naam en de amp ziet als een statussymbool dan zou ik zeggen ga ervoor.

Slecht zijn ze in principe niet, maar de prijs/kwaliteit is echt bedroevend, gelukkig is de resell van de mesa's wel erg hoog, maar van de ENGL ook!

Mesa heeft gewoon de goede endorsees, daardoor verkopen ze zoveel recto's alhoewel het drastisch aan het afnemen is.........

Ik zou overigens best een mark VI willen hebben met een EQ erop, die klinken super!

el loco
7 juli 2003, 10:18
Met diepte bedoel ik natuurlijk niet bas. Het blijft moeilijk om geluid in woorden te omschrijven. Weet je wat, ik ga het ook niet proberen uit te leggen, je moet het gewoon laten horen. Ieder z`n ding!
De powerball is uiteraard een zeer moderne versterker, daar gaat het me niet om. Ik denk alleen dat het beter bij `traditionele`dan bij `moderne` metal past, that`s all.

Ik heb trouwens ook de peavey xxx uitgetest en die viel me toch enigszins tegen. Klonk iig een stuk minder dan de mesa`s en engl`s.

gerrekat
7 juli 2003, 11:03
Een "stuk" minder, hmmmmm.........

ik heb er een thuis en die klinkt echt HEEL vet! heeft meer gain dan welke recto ook, en is iets strakker (maar nog steeds niet retestrak als een ENGL of nog erger een VHT!) en heeft bovendien een betere clean!

Maar goed wat je zegt, als jij een recto beter vind prima!

Een POWERBALL is speciaal ontwikkeld voor "moderne" metal hoor, en klinkt zeker niet old school!

Ik mag er op wijzen dat veel old school bands als TESTAMENT, SFU weet ik veel recto's gebruiken!
maar goed allebei doen ze zowel modernere als ouderwetsere sounds en dat is alleen maar goed!

Overigens klinkt de laatste Testament CD "the gathering" echt megavet, of het nu recto's zijn of niet!

el loco
7 juli 2003, 11:43
Op versterker gebied kunnen we het blijkbaar nergens over eens zijn :D
Maakt niet uit, als we allebei maar tevreden zijn toch? Ik denk niet dat het nog veel zin heeft om deze mesa vs engl (eigenlijk gerrekat vs. mesa)discussie voort te zetten, maar als ik ooit nog eens een nieuwe amp ga aanschaffen zal ik de engl`s en peavey`s zeker nog een tweede kans geven. (al was het maar om met nieuwe argumenten voor de mesa te komen :) )

Negative K3 fan
7 juli 2003, 12:14
Trouwens, ik denk niet dat die peavey versterkers werkelijk met de mesa's mee kunnen komen, het is meer een soort betaalbaarder alternatief ervoor (als je de factor smaak een beetje terzijde schuift).

gerrekat
7 juli 2003, 13:45
heb niets tegen mesa heb al gezegd zou graag een Mk VI hebben!

Maar de recto's zijn gewoon belachelijk geprijsd, dat is geen mening maar een feit, of zit ik nu heel erg naast de pot te pissen!

Je hebt toch gezien dat ze in de US voor 900 EURO weggaan? nou in de prijsklasse van 1500 EURO nieuw zou ik er niets op aan te merken hebben!

Overigens kunnen peaveys prima meekomen, verschrikkelijk veel proff bands gebruiken de 5150 en in mindere mate de XXX!
En geloof me die hebben geen beroerde sound!

Ik vind de ENGLs heel erg goed, zeker voor de prijs,. kon zelfs mee in het DIEZEL, BOGNER en VHT segment IMO..........

el loco
7 juli 2003, 14:05
Laten we de topic starter nog wat nuttige info geven door cd`s op te noemen met de daarbij horende amp, want hier heeft ie verder niet zoveel meer aan. Je hebt je punt gemaakt Gerrekat, het is ons duidelijk!

Destroy, Erase, Improve van Meshuggah: mesa dual rectifier dacht ik. Geen verkeerde sound toch?

Burn My Eyes, Machine Head: de peavey 5150 naar ik meen. Deze sound is ook echt bruut!

Janneman
8 juli 2003, 00:26
Strung Out; 5150 en rectifier, maar eerlijk is eerlijk, het is ook niet helemaal mijn sound, teveel metall.

gerrekat
8 juli 2003, 09:21
Laten we de topic starter nog wat nuttige info geven door cd`s op te noemen met de daarbij horende amp, want hier heeft ie verder niet zoveel meer aan. Je hebt je punt gemaakt Gerrekat, het is ons duidelijk!

Destroy, Erase, Improve van Meshuggah: mesa dual rectifier dacht ik. Geen verkeerde sound toch?

Burn My Eyes, Machine Head: de peavey 5150 naar ik meen. Deze sound is ook echt bruut!


Messugah is POD en Marshall valvestate!!!!!

el loco
8 juli 2003, 09:42
Waarom zeggen ze dan zelf dat ze een recto in de studio gebruiken? check hier: http://www.guitarworld.com/lessons/artists/2000/0005.mushugga.html

waar hagstrom zegt:

In the studio we both use Mesa/Boogie Dual Rectifier heads. Our live gear set-ups are completely different, though.

(één na laatste alinea)