PDA

View Full Version : nieuwe bass :D nouja, soort van...



sickpunk
6 juli 2003, 14:20
ik heb een bass en die speelde zo kut, dat ik eigenlijk een nieuwe wou.. maarja, ouders he... "je hebt al 6 gitaren en een bass, je bent nu wel klaar" dus ik had een probleem dacht ik... tot dat ik een schroeve draaier tegen kwam, alles had afgesteld en geintoneerd en de hals ff in de olie gezet... fucking wat speeld ie lekker :D heerlijk soepel, nog steeds niet top, maar wel een fucking vooruit gang... :D

bassopotmus
6 juli 2003, 14:41
jup, een goede afstelling kan heel erg veel uitmaken.

MikeDirnt
6 juli 2003, 16:57
stefan ook op de bas 8-)

MikeDirnt
6 juli 2003, 16:58
afstellen heeft minder invloed op t geluid dacht ik meer op t speel gemak

sickpunk
6 juli 2003, 17:44
stefan ook op de bas 8-)
kenk jou?

afstellen is toch nuttiger dan ik dacht bij dit ding(had ik al vaker gedaan bij gitaren, maar dacht bij deze "is toch kut, boeit geen drol" boeit dus heel veel)

MikeDirnt
6 juli 2003, 19:00
wat voor bas bespeel je ? ik had t ook met mn oude precision wel lekker geluidje, maar hij had wat gebreken. Nieuwe snaren doen trouwens ook wonderen en een nieuwe goeie kabel.

MikeDirnt
6 juli 2003, 19:01
je kent me denk wel. Erwin. Ik speel bas in een metalbandje in Den Helder

sickpunk
6 juli 2003, 19:09
je kent me denk wel. Erwin. Ik speel bas in een metalbandje in Den Helder

erwin wever...? gewoon een P-bass die er heel erg afgeracht uitziet(is ie ook daarnie van) snaren hoef ik nie nieuw en kebels ook nie, klank is goed alleen de afstelling was bagger, nu niet meer

MikeDirnt
6 juli 2003, 19:37
bij punk hoort een afgeragde p-bass mike dirnt van greenday heeft eens een optreden gedaan op een affinity p-bass (supr cheapo) klonk niet super maarja voor n lam publiek merkt niemand het

frenske
7 juli 2003, 13:10
Verkoop al je gitaren en koop een goede basgitaar! :-D

Speelgemak heeft ook wel invloed op het geluid ... niet zo zeer direct maar wel indirect.

Jeremy B.
7 juli 2003, 14:15
je kent me denk wel. Erwin. Ik speel bas in een metalbandje in Den Helder

in welk bandje speel je?
ik speel zelf ook in DH en omstreken. en ik ga binnenkort ook met lesgeven beginnen.

weet je misschien nog mensen die les willen hebben?
basssssplayer@hotmail.com

J.

sickpunk
7 juli 2003, 18:41
Verkoop al je gitaren en koop een goede basgitaar! :-D

Speelgemak heeft ook wel invloed op het geluid ... niet zo zeer direct maar wel indirect.

nee blijf toch echt bij gitaar spelen, bass was gewoon voor de lol, totdat ik m'n band leden tegen kwam..



je kent me denk wel. Erwin. Ik speel bas in een metalbandje in Den Helder

in welk bandje speel je?
ik speel zelf ook in DH en omstreken. en ik ga binnenkort ook met lesgeven beginnen.

weet je misschien nog mensen die les willen hebben?
basssssplayer@hotmail.com

J.

ik woon ook in den helder(ik speel in bad hair day) ik wil wel les, weet nie wat je er voor moet hebben.. maar ben opzich wel geinterresseerd

Jeremy B.
7 juli 2003, 19:38
ik vraag 8 euro per les... soms een half uur, soms een uur... ligt er een beetje aan. Mail me maar voor meer info: basssssplayer@hotmail.com (ook MSN)

soulbrother
12 juli 2003, 09:21
afstellen heeft minder invloed op t geluid dacht ik meer op t speel gemak

Ben ik het niet helemaal mee eens! Een kut spelende bas heeft of een te hoge of te lage actie (veroorzaakt door een te bolle of te holle hals en/of te laag of te hoog afgestelde brugzadels). Te hoge actie: stug spelend -> hoge snaarspanning, te lage actie: snaren kletteren tegen de frets -> lage snaarspanning. Als je bas lekker speelt betekent dit dat de positie van de snaren t.o.v. je hals is afgestemd op jouw aanslaggevoeligheid. Als dit dus in orde is klinkt je bas meestal ook beter. Andere factoren die belangrijk zijn voor een goede sound: kwaliteit van het hout, type snaren, type pick-ups, TECHNIEK e.d. Mijn ervaring is dat het verschil tussen een slechte afstelling en een perfecte afstelling een SUPERGROOT verschil in sound oplevert! Het is maar net hoe kritisch je luistert. Daarom is het belangrijk om te leren hoe je zelf je bas kan afstellen. Het loont echt de moeite!