PDA

View Full Version : Boss OS-2 stoort heel erg



KeesVeld
14 mei 2014, 09:40
Hallo,

Ik heb een Boss OS-2 pedaal.
Als ik deze via mijn clean kanaal laat lopen, dan heb ik geen probleem. Maar als ik deze via mijn gain kanaal laat lopen. dat stoort hij heel erg.

Als ik dan het geluid op mijn gitaar wel heb aanstaan maar ik speel niks, dan resoneert hij enorm.
Doe ik het geluid uit, dan minder maar nog steeds wel veel.

Ik speel op een schecter damien solo elite met een 100 watt peavey valvking

Weet iemand wat dit kan zijn?

Mvg Kees

Buzzel
14 mei 2014, 09:46
Wat bedoel je precies met resoneert?

krijg je een fluittoon (denk dan feedback).
Een ruis (slechte voeding, oppikken van storing uit de lucht).
Een brom (BRBRBRBRBR, aarde).

Als je het geluid uit doet, dan neem ik aan het volume van je gitaar dicht? Wat voor bijgeluiden krijg je dan.


Let wel. Gain pedalen (zoals die os-2) kunnen een ruis krijgen op hoge gain standen. dus Als je de gain van dat pedaal eens (voor de test) helemaal dicht zet, is het dan weg?

Erik70
16 mei 2014, 09:12
Even er vanuit gaande dat je die storing hebt als je pedaaltje AAN staat:

Bij iedere amp die op het drive kanaal staat zal die hoeveelheid ongewenst geluid toenemen zodra je er een drivepedaal voor aanschakelt. De hoeveelheid is afhankelijk van de gaininstellingen van beide. Hoe meer gain hoe meer bijgeluiden in de vorm van ruis/brom/feedback.
Er is dus vermoedelijk niets aan de hand met je spullen, enkel je toepassing er van heeft dit als gevolg.

Indien het ook optreed als het pedaal uit staat...tja...dan weet ik het effe niet.

KeesVeld
19 mei 2014, 10:48
Als ik de drive bij de OS-2 helemaal uit zet, dat is het geruis weg. Het zelfde geld voor als ik het pedaaltje uit doe.
Dus ik denk dat er dan niks aan de hand is maar alleen omdat ik de gain zover open heb staan.

(als ik dit pedaaltje over mijn clean kanaal doe, dan is er geen enkel probleem. maar dan heb ik geen goede bass voor een goede metal sound.)

Maar dan komt mijn volgende vraag, wat zou ik hier tegen kunnen doen? Aangezien ik in een metal band speel, en als we live willen gaan spelen is het niet echt wenselijk om de hele tijd de geruis erdoor heen te krijgen. Ik zat te denken aan een noise supressor. Of ligt het er gewoon aan dat de OS-2 niet is gemaakt om zulke hoge gain te vormen?

Mvg Kees

Bernardduur
19 mei 2014, 10:51
Ik associeer de OS-2 niet met metal maar zit niet echt in de metal hoek. Je zou hem anders moeten inruilen voor bv een Metal zone.....

Ruilen? Heb nog een ongebruikte (wel gemodde) Metalzone liggen waar ik niets mee doe en wil de OS-2 wel eens aan de tand voelen :)

KeesVeld
19 mei 2014, 11:14
Nee de OS-2 is ook meer een rock pedaaltje.

Maar u hebt een PB Berandduur