PDA

View Full Version : Aan-uit schakelaar voor pedalboard?



telecastermaster
13 mei 2014, 21:39
Beetje domme vraag misschien maar bestaat er een aan-uit schakelaar voor een geïsoleerde voeding zoals de Voodoo Lab PP of Cioks? Een kastje die je ertussen kan zetten zodat je niet het snoer uit het stopcontact hoeft te trekken als je je effecten uit wilt doen.

Ik heb namelijk de atypische opvatting dat er op elektrische apparaten gewoon een aan/uit schakelaar moet zitten. Om de een of andere reden vinden fabricanten dat blijkbaar niet (meer) nodig. :???:

Pepe
13 mei 2014, 21:49
stekkerdoosje met een schakelaar lijkt me het simpelst

EBOUE
13 mei 2014, 21:54
Psies. Koop een beetje acceptabele, stevig, meerdere outputs (mocht je nog iets extras aan willen sluiten zoals je amp). Fused.
Bevalt me prima.

Duhsjaak
13 mei 2014, 23:04
Uit mijn schedel (dank je, Drs. Heinz P.) 2 stuks bij IKEA voor heel weinig.

Ook nog een redelijke bescherming tegen overspanning bij naburige blikseminslag. Ook voorkom je het idiote stroomverbruik door alle trafo's die wel 24 uur per etmaal warm gestookt worden, maar niet worden ingezet.

Trafo's is wat anders dan warmgestookte travo's, maar dit geheel terzijde.
Twee blokjes voor E4,00? Ik gok maar iets.

En als je gaat, kun je dan s.v.p. mijn vrouw en dochter ook meenemen? Dan hoef ik niet.
Thanks mate!!! Ik wist wel dat ik op je kon rekenen!
Vriendelijke groet, Gus

Bernardduur
15 mei 2014, 08:37
Lijkt me vooral lastig op een podium........ dat de mensen op de eerste rij zo woeps je pedalen uit kunnen zetten :)

(ja, dat heb ik meegemaakt...............)

FruscianteFan
15 mei 2014, 11:58
Lijkt me vooral lastig op een podium........ dat de mensen op de eerste rij zo woeps je pedalen uit kunnen zetten :)

(ja, dat heb ik meegemaakt...............)
Ja als mensen mijn plank zien met stekkerdoos erop krijg ik ook steevast de opmerking "als daar maar geen bier overheen komt", maar is me nog nooit overkomen...

Ik heb iig gewoon een stekkerdoos met aan/uitknop op mijn pedalboard. En dat werkt prima.