PDA

View Full Version : snuffelmarkt



katana
6 juli 2003, 13:02
hallo mensen

er is 12 en 13 juli in de ijselhallen een snuffelmarkt

is iemand hier vaker geweest en weet iemand of hier ook gitaar onderdelen te vinden zijn?

ik zoek nameiljk nog wat

wietse
6 juli 2003, 13:38
daar hoef je echt niet heen te gaan een binnenmarkt in juli betekent altijd heel weinig standhouders ,en gitaar onderdelen vind je heel zelden op rommelmarkten.
gitaren wil nog wel maar zijn meestal akoustische dingen en vaak veel te duur mensen denken allemaal van ha een gitaar is goudgeld waard ,vooral handelaren die er geen verstand van hebben laatst was er één die vroeg 150 euro voor een afgeragde amuse strat kon hem niet aan het verstand krijgen dat ze dat nieuw niet eens kosten.
want dat is het gewoon een vlooienmarkt ,ik kom er alleen maar in de winter best wel groot dan maar in de zomer mag je blij zijn met 100 standhouders.
het is niet voor niets dat ze nu gratis parkeren hebben ,wínters betaal je daar ook nog een keer 3 euro voor als ze dat zomers doen komt er geen kop.
zoek je iets speciaals soms??
zeg dit nu wel maar je weet het nooit soms heb je gigantisch mazzel je moet er gewoon erg vroeg bij zijn liefst als ze nog aan het uitpakken zijn.

katana
6 juli 2003, 14:10
ok bedankt
mwah iets speciaals het leek me gewoon leuk om te kijken aangezien ik een oude les paul aan het opknappen en niet alles daar van nog heel goed is ofzo :D
nieuwe stemmechanismen, brug, misschien nieuwe elementen, slagplaat maar daar voor hoef ik daar dus niet heen te gaan?

wietse
6 juli 2003, 15:30
nee niet echt.
heb zelf laatst toevallig een lp samengesteld uit onderdelen ,had een body +hals gekocht voor 10 euro dus de rest er nieuw bijgekocht ,als ik me goed herinner was de tuneomatic brug +tailpiece iets van 30 euro en had 4 pots voor 13 euro dat viel mij mee.
elementen had die maat waarvoor ik het deed nog liggen slagplaat was niet nodig.
die jou is een complete gitaar neem ik aan kan je toch vrij veel weer gebruiken stelmechaniekjes vooral goede zijn vrij prijzig maar als wat er nu opzit nog goed werkt waarom dan vervangen ,je kan ze altijd eerst proberen mischien zijn ze wel zo slecht niet als je denkt.
ik verzamel zelf gitaren en heb er tussen met op het oog heel goedkope stemmechanieken maar alles blijft toch goed gestemd dus dit valt vaak wel mee zeker met een gitaar zonder tremelo zoals een lp.
knap hem eerst op met zoveel mogelijk wat er nu op of in zit kan je hem altijd nog upgraden.
dit doe ik ook en meestal laat ik ze dan maar zo omdat dat ook weer z'n charme heeft ze origineel te laten. (maar ja ben dan ook verzamelaar )als je er echt mee op de planken wil kan ik me upgraden van zo'n japanse cheapo wel voorstellen.

katana
6 juli 2003, 15:34
hmm heb je dan ook wel eens gehoord van het merk kinor??
daar is mijn les paul van
is dat wat of is dat gewoon rommel?

Ic3gl0vE
6 juli 2003, 15:35
bij musik produktiv heb je onderdelen van het merk Collins, die zijn ook heel goedkoop. Collins is zeg maar het huismerk van musik produktiv

wietse
6 juli 2003, 15:42
hmm heb je dan ook wel eens gehoord van het merk kinor??
daar is mijn les paul van
is dat wat of is dat gewoon rommel?

het merk zegt mij niks .
maar er zijn zoveel merken die onbekend zijn.
maar zal wel een goedkope jap zijn heb je al effe gekeken van wat voor materiaal de body is dat zegt ook veel over de kwaliteit , het is in ieder geval een leuk ding om het opknappen op te leren zolang de hals maar recht is en het fretwerk goed dan valt het wel mee.
heb je hem ook al eens ingeplugd en geprobeerd???
sommige van die goedkope dingen verrassen je soms best wel.

katana
6 juli 2003, 15:46
ingeplugd?? ik zou wel willen maar dat gaat nog niet :D
ik heb nog geen brug
ik weet eigenlijk niet wat voor hout het is maar ik vertrouw eht niet helemaal, want de bovenkant heeft een bolling
nu is dit niet zo raar maar toen ik de elementen er uit haalde zag ik dat er bij die bolling gewoon een plankje hout onder zat
hoort dit??

ik dacht eigenlijk dat er gewoon een los bovenblad is op gelijmd
kan die kwaad voor het geluid??

wietse
6 juli 2003, 15:57
dat losse blad is bij de meeste lp copy's het geval, heb je er ook een beetje klankholtes onderzitten kan dus helemaal geen kwaad.
en dat blokje hout is steun voor je bovenblad.
je kan snel genoeg zien of het multiplex is of een goed stuk hout bij multiplex zie je meestal duidelijk de opbouw van lagen (meestal ongeveer een 3 tot 5 mm per laag) dit zie je bij een echt stuk hout niet.
dat ding wat ik in elkaar gezet heb was ook multiplex ongeveer dezelfde bovenblad constructie als die van jou naar ik begrijpen met goede pu's er ie klinkt ie niet slecht ,de overbuurman van die maat van me is een profesionele muzikant en die kon de gitaar bijna niet loslaten zo lekker vond ie hem spelen en klinken dus zegt soms niks.

andy
14 juli 2003, 15:09
hmm heb je dan ook wel eens gehoord van het merk kinor??
daar is mijn les paul van
is dat wat of is dat gewoon rommel?

Volgens mij is het gewoon rommel :-D . Ik had ooit een Kinor oefenversterker, staat nog bij m"n ex geloof ik. Dat was een erg brak ding. Ze hadden ook gitaren, maar die stonden niet hoog aangeschreven. Is zeker een jaren 80 modelletje???

Barret Wallace
14 juli 2003, 18:27
KINOR = heavy, loud and mean. :-D

andy
14 juli 2003, 19:07
Je moest eens weten wat voor een sound ik had Barret, als ik mijn Rockomann gitaar van 75 piek via de Coron distortion van 25 ballen in de Kinor ramde...........
















GVD, wat moet dat KUT geklonken hebben. :-D

FNaRK
14 juli 2003, 19:48
en dat is inmiddels verbeterd ?

andy
14 juli 2003, 20:03
en dat is inmiddels verbeterd ?

Niet veel, maar daarom hebben we ook een package met jullie. :razz:

Barret Wallace
15 juli 2003, 18:39
en dat is inmiddels verbeterd ?

Niet veel, maar daarom hebben we ook een package met jullie. :razz:

geert1976
26 september 2008, 01:46
Ik ken Kinor wel heb zelf een SG kopie voluit heet die: Kinor EG-302T is eem jaren 70 jap, massieve body Kinor gitaren zijn van heel redelijke kwaliteit.

Die van mij was door de vorige eigenaar behoorlijk verknoeid en ligt nu bij een customizer krijg hem eindelijk volgende week terug (body en hals opnieuw gespoten in zwart, nieuwe fretten, nieuwe stemmechanieken etc. zitten bij mij twee chromen humbuckers in ala Gibson (zullen wel niet de originelen zijn)

lekkere aan deze gitaren is dat ze net zo lekker knorren als zijn dure Gibsonbroer