PDA

View Full Version : Gibson ES potmeters laten vervangen in Amsterdam?



Aron Maiden
12 mei 2014, 20:18
Dag,

Mijn Gibson ES 135 heeft nogal krakende last van krakende potmeters. Waar zou ik mijn gitaar het beste heen kunnen brengen in Amsterdam om dit te laten repareren? Of is dit een klus die iemand hier op het forum voor me zou willen doen (tegen betaling uiteraard)?

Als de potmeters vervangen moeten worden, is het dan verstandig om dit weer met Gibson potmeters te laten doen, of zijn er betere merken die het (wellicht) langer volhouden?

Ben benieuwd naar jullie reacties. Alvast bedankt.

Pepe
12 mei 2014, 20:33
Hampel & Berkel is goed, Sacksioni wellicht maar ik geloof dat die dat extern oplossen.

Dirk_Hendrik
12 mei 2014, 21:37
Hampel en Berkel heb ik persoonlijk heel slechte ervaringen mee. Beschadigd bovenblad en daar niets over zeggen.

Gibson pots lijkt me sterk. Gibson maakt geen pots. Zoek eens uit wat Gibson gebruikt. Wss CTS ofzo. En als Almere voor je te doen is zet ik ze er met liefde voor je in.

Tristan
12 mei 2014, 22:44
Ga zeker met een ES liever naar een echte gitaarbouwer dan naar een winkel:
Ferns Guitars www.fernsguitars.nl (Ferdinand)

In Amsterdam zit naar mijn weten geen echte gitaarwinkel waar ze ook echt weten hoe ze gitaren moeten afstellen enzo.
Qua potmeters gewoon CTS nemen zou ik zeggen maar laat ze eerst even doormeten dat ze rond de 500k zitten zodat je zeker weet dat je er geen hebt met een rare waarde want de tolerantie op die dingen is vrij hoog.

stijnkenens
13 mei 2014, 09:51
Gibson pots lijkt me sterk. Gibson maakt geen pots. Zoek eens uit wat Gibson gebruikt. Wss CTS ofzo. En als Almere voor je te doen is zet ik ze er met liefde voor je in.

Er bestaan wel degelijk pots met gibson logo. Of ze die zelf maken, dat weet ik niet. Maar ik kom ze regelmatig tegen in een gitaar.
Maar als ze vervangen moeten worden, dan grijp ik naar een CTS, ik ga een klant niet extra op kosten jagen met een pot waar een veel te duur merk op staat !



s.

Dirk_Hendrik
13 mei 2014, 10:46
Er bestaan wel degelijk pots met gibson logo. Of ze die zelf maken, dat weet ik niet.


Wat denk je zelf ;)

peter_heijnen
13 mei 2014, 11:04
In amsterdam is sacksioni prima, die maken je gibson met liefde en met besef van de gitaar in orde. Sacksioni is ook echt een gitaarwinkel ipv een muziekwinkel. Gitaren doen zij niet extern, electronica wel.

stijnkenens
13 mei 2014, 11:54
Wat denk je zelf ;)

Het gaat erom dat er Gibson op staat.

Ander voorbeeld: Een Dacia wordt door Renault gemaakt, maar niemand benoemd die auto als Renault, en blijft het Dacia noemen, omdat dat op de motorkap staat.

Dat is hetzelfde wanneer iemand zijn pots als Gibson bestempeld.

Daarom mijn repliek.
Puntjes op de 'i'.


s.

Tristan
13 mei 2014, 12:24
Gibson pots zijn gewoon CTS pots.
Ik gun Zaksioni de business niet maar dat ze gitaren oké afstellen zou kunnen, ik heb er geen ervaringen mee.

peter_heijnen
13 mei 2014, 13:11
Ik gun Zaksioni de business niet maar dat ze gitaren oké afstellen zou kunnen, ik heb er geen ervaringen mee.
Haha, ja Harry kan pedant zijn maar dat waardeer ik juist erg. Hij is gewoon eerlijk.

Pepe
13 mei 2014, 13:30
Eerlijk is mooi maar het kost niks extra's om net te doen of je geen totale sacherijn bent.

De The String kan ik trouwens ook van harte afbevelen.

Aron Maiden
13 mei 2014, 13:30
Bedankt voor alle snelle reacties, en Dirk Hendrik natuurlijk bedankt voor het aanbod!

Heb inmiddels contact gezocht met Fern's Guitars. Ben benieuwd!

peter_heijnen
13 mei 2014, 15:07
Eerlijk is mooi maar het kost niks extra's om net te doen of je geen totale sacherijn bent.
Sommigen kost dat heel wat! :)