PDA

View Full Version : Gezien in Melkweg - Steve Vai en band



harrie-beton
12 mei 2014, 15:57
Schitterend concert, bijna 3 uur gitaarerotiek.
Ik zag het thuis pas, Vai had zeer merkwaardige speakerkasten:

http://besidesdata.nl/legacy.jpg

Wie ziet het??

Remork1970
12 mei 2014, 16:17
Jaa, het zijn Marshalls!

Buzzel
12 mei 2014, 16:17
Das een mooie marshall kast ja :seriousf:

Pepe
12 mei 2014, 18:15
Het zou zo maar kunnen zijn dat ie alleen met amps en effecten reist en dat de promoter voor 4x12's moet zorgen? Plakt ie er nog even snel een dingetje op voor zijn sponsor.

budje
13 mei 2014, 06:57
En anders zoek je op youtube naar meer beelden van deze recente tour, dan zie je snel genoeg of ie vaker marshalls bij heeft of dat het geimproviseerde tijdelijke oplossing is ;)

Harald
13 mei 2014, 07:58
Gehuurde vaste backline voor europa is niet zo gek. Is waarschijnlijk goedkoper (en veiliger) dan je eigen spullen overvliegen. Hier zullen ze wel het nodige per bus doen.

peter_heijnen
13 mei 2014, 11:08
http://besidesdata.nl/legacy.jpg

Beetje wel heel goedkoop dit. Kun je nog beter door je oma hele grote sokken in carvin style laten breien en die over de kast trekken.

Rutger
13 mei 2014, 11:10
En dan komt de (compleet getrashte) backline na de tour voor een prikkie op ebay

harrie-beton
13 mei 2014, 13:47
@ peter

Slordig afgeplakt inderdaad maar ik zag het pas toen ik thuis naar foto's keek. Tijdens concert let je daar niet snel op. Had wel op zijn versterkers gelet en zijn slaggitarist Dave Wiener speelde wel op 2 Marshalls met logo.
Is inderdaad gehuurde 4 x 12 - De basstack was een gehuurde oude ampeg en die viel af en toe weg, hebben ze nog tijdens concert vervangen volgens mij.

dunhill1
13 mei 2014, 17:37
En hoe zit dat met de windmachine?
Gehuurd of neemt hij geen risico en sleept hij er zelf eentje van thuis mee?
:strat:

Remork1970
13 mei 2014, 18:18
Die maakt Marshall niet, volgens mij.

JeroenN
14 mei 2014, 20:04
Voor deze tour was zo veel als mogelijk gehuurd, aangezien alles vaak met het vliegtuig mee moest en niet vooruit verzonden kon worden (ze zaten voor een groot deel van de tour in Rusland). Alleen de essentials gingen mee: Het rack, pedalboards, gitaren (in gigbags zodat ze mee konden als carry-on), workbench, 2 tassen met onderdelen/spares/kabels/tape etc, 2 koffers met spullen als snaren, de backdrop, kleding en 2 Legacy heads. De twee cabs waren idd Marshalls.

Jeroen
Vai.com