PDA

View Full Version : Reaper templates & samples



nak
12 mei 2014, 10:42
Is er iemand op deze forum die veel af weet van Reaper.
Heb me een beetje proberen te verdiepen in drums te krijgen.
Dat zou moeten kunnen met readrums en templates maar dat is me niet helemaal duidelijk.

Wat meer prioriteit heeft is een basedrumtrack vervangen. Bij opnames is de mic omgetrapt met daardoor een slecht basedrum geluid.
Ik zou heel graag deze track willen gebruiken als een trigger die dan een sample op die plek zet.
Met reagate kan wel een midi note on/off gestuurd worden maar heb geen drumkit oid in reaper.

Weet iemand of het mogelijk is om een baseklap te vervangen door een sample?

B~Rock
12 mei 2014, 10:59
Geen ervaring met reaper, maar als je de bestaande track al naar midi hebt omgezet of kunt aansturen (zoals je beschrijft) dan kun je met iedere willekeurige sampler (als er in Reaper geen zit zijn er zat freeware samplers te googelen) een sample van een kickdrum afspelen. Kickdrum samples moeten ook wel op het net te vinden zijn. Sample in de sampler laden en mappen naar de midi noot die vanuit de originele track getriggered wordt en je ben klaar.

nak
12 mei 2014, 12:36
Oooookeeeee,
'denk dat ik de theorie maar eens grondig door moet nemen, maar die mot ik eerst nog zien te vinden.
Reaper heeft wel een vsti ReasamplOmatic5000, maar of dat wat is is ff de vraag.
Zie daar allerlei parameters waarvan de meesten wel bekend zoals: attack/delay/release.
een bestaande track naar midi omzetten ga ik eerst proberen of dat lukt.

Als ik het goed begrijp is de volgorde: track>midi track>samplerprog>sample ?

marter544
12 mei 2014, 13:03
Precies dat heb ik eens gedaan met reaper.. Idd met ReaGate het omzetten naar een midisignaal. Vervolgens een send vanaf daar naar een sampler als EZdrummer.