PDA

View Full Version : Elektronisch uitstapje



Cageman
12 mei 2014, 01:02
Hello,

Dit kwam ik tegen bij het doorspitten van m'n computer. Mijn enige nummer ooit gemaakt puur en alleen met de computer. Is het product van een bizar cursusje dat ik een paar jaar geleden voor de lol gevolgd heb. Leek me wel geinig om hier te plaatsen. Voor mij onwennig aan alle kanten en dat is wel te horen denk ik. Alhoewel ik niet weet of ik ooit nog eens zoiets ga maken, zijn tips en kritiek welkom.

https://soundcloud.com/cageman-2/older-song-spaceshuttle

Ik ga nu weer terug naar m'n leest.

Loeters,

Merijn

Ernest01
12 mei 2014, 12:00
Leuk, zo'n bizar cursusje....
Geinig nummer geworden. Wel wat lang, vind ik dan, maar wel weer met de nodige verrassingen
erin. En ook goed gebruik gemaakt van het switchen tussen L en R.....
Geeft bijna een 3D-effect.

Ik zou die cursus gegevens nog maar eens doornemen, als ik jou was.
Bijzonder dat je dit met alleen de computer kunt doen.

Cageman
12 mei 2014, 23:33
Ik ben sowieso van plan Ableton, waar dit mee gemaakt is, weer eens op m'n computer te krijgen (:)). Cursusgegevens waren er niet. Het was een bij"vakje" dat ik via een zijtakje van m'n vorige opleiding als extra erbij had gedaan. Werd ook gegeven door een maffe underground house-DJ voor wie het geven van dat vak ook een zijtak was.

Misschien maar weer eens induiken. Goed idee (misschien :soinnocent:).
Bedankt!

Loeters,

Merijn

Kefding
13 mei 2014, 00:53
Ik merk telkens weer dat jij toch best wel een gevoel hebt voor compositie en je weet het vaak goed over te brengen door allerlei kneepjes toe te passen, bijvoorbeeld door inderdaad het stereo-spectrum slim benutten, maar ook door subtiele achtergrondgeluiden en spanningsopbouw. Vaak ook op onconventionele manier, dat maakt het nog leuker en eigenzinniger. Dat is dus meer mijn observatie in het algemeen; dit nummer is daar weer een bevestiging van.

Het nummer zelf: er gebeuren leuke dingen en er hangt een lekker (heb je 'm weer) sfeertje in. Mix is ook redelijk fijn. Alleen ... Het klinkt, in mijn oren, iets te complex voor minimal en iets te ruw, onafgemaakt, minimaal voor gewoon electro, zeg maar. Beetje vage omschrijving wellicht. Ik vind dat er nog wat ruwe kantjes aan zitten. Als je deze bij zou schaven kun je 'm er echt in koppen denk ik.

Ik zou zo'n parel echt wel in een ondergrondse techno-bunker in Berlijn durven draaien, als DJ zijnde.

Ook electro gaat je goed af, voor herhaling vatbaar wat mij betreft!

Tapirs,

Kefding

Tupelo
13 mei 2014, 11:58
Zou ook zeggen, moet je meer mee doen !
Ik hoor nog steeds dat jij het bent, alleen de invulling is anders dus, maar 't heeft iets Cageman.
Electro en techno zijn sowieso best aan mij besteed.
Binnen dat genre vind ik het wel fijn wanneer er echt sprake van nummers is; terugkerende thema's, eventueel zang, niet te lang.
Dit stukje duurt voor mij iets te lang, maar 't laat goed horen wat je in het verschiet hebt/had.
Ik ben heel benieuwd wat je krijgt als je wat van deze invloeden gaat mixen met je absorbtie en gewoon Cageman materiaal.
Electro met cajon, didgeridoo, ranzige gitaartjes ? :crazyhappy:

zoldergitarist
13 mei 2014, 13:22
Ik vind hem wel erg leuk, heb nog wel ergens een audiobestand van de reporter rond de aftelling van de Apollo, misschien leuk om in te mixen?

Duhsjaak
13 mei 2014, 19:43
Zou ook zeggen, moet je meer mee doen !
Ik hoor nog steeds dat jij het bent, alleen de invulling is anders dus, maar 't heeft iets Cageman.
Electro en techno zijn sowieso best aan mij besteed.
Binnen dat genre vind ik het wel fijn wanneer er echt sprake van nummers is; terugkerende thema's, eventueel zang, niet te lang.
Dit stukje duurt voor mij iets te lang, maar 't laat goed horen wat je in het verschiet hebt/had.
Ik ben heel benieuwd wat je krijgt als je wat van deze invloeden gaat mixen met je absorbtie en gewoon Cageman materiaal.
Electro met cajon, didgeridoo, ranzige gitaartjes ? :crazyhappy:

Jaaaaaaaaaaaa! Het heeft zeker iets Cageman achtigs.
Oh, dat bedoelde je niet?
Gna Gna Gna! Smiley!

@Cageman dus.
Verrot moedig, niet helemaal je finest hour, maar leuke vondsten te over.

In een rechtszaak die John Fogerty heeft aangespannen, en die in zijn voordeel is beslist, is vastgesteld dat je niet je zelf kunt plagiëren.
Als je nou eens stiekem stukken hiervan in wat gestructureerdere songs verwerkt, krijg je fantastisch avontuurlijk repertoire.
Vriendelijke groet, Gus

Plant
13 mei 2014, 21:27
Jean Michel Jarre fan? Het zou op een album van hem niet misstaan.

Cageman
14 mei 2014, 01:33
Wat een reacties allemaal. Vooral leuk dat ik erin herkend wordt :).

@Kefding: ik ben het helemaal met je eens. Komt ook doordat ik hiermee niet een doel voor ogen had en eigenlijk ook geen goed beeld had van het genre computergemaakte muziek (had/heb zelf nadruk op metal). Inmiddels heb ik dat iets meer :). Darkside vind ik erg vet, of Telefon Tel Aviv, maar ook dingetjes van Fusion hier.

@Tupelo: er zijn stemmetjes in m'n hoofd die zeggen dat ik m'n zaakjes gesplitst wil houden. Maar er zijn dus ook andere stemmetjes.. misschien inderdaad eens een zo heftig mogelijke clash maken: akoestisch, brute fuzz, en iets elektronisch. Puur als statement ofzo. Hmmm...

@zoldergitarist: lijkt me leuk! Misschien ook gemixt in de vorm van het voorstel van Gus.

@Duhsjaak: :).

@Plant: nee, die ken ik niet. Maar zal ik morgen eens gaan luisteren ;).

Bedankt allen. Erg stimulerend!