PDA

View Full Version : Iemand ooit een mayones gespeeld?



borus55
11 mei 2014, 17:18
Hallo mensen, ik heb een vraagje over de mayones gitaren is er iemand die ooit een mayones gitaar heeft of op gespeeld heeft? ik vraag me af of die lekker speelt want ik wil er 1tje laten maken of 1 kopen ik zag bij musicstore een mayones setius gtm 6 voor 1500 euro ik zag bij ultimate guitar een review over de gitaar dat die zo erg lekker speelt en iedereen geeft de gitaar een 10. ik had een paar maanden geleden een esp ltd ec-1000 gekocht maar die speelde toch niet echt lekker te pijn aan me vingers na een tijdje spelen. ik zag bij de specs van de mayones dat die 24 medium frets heeft dat vindt ik toch fijner. ik heb een vintage v100bb van me vader gekregen (een goedkope gitaar) maar ik vindt die echt lekker spelen dus ik denk van als me vintage lekker speelt met 22 medium frets dan zal die mayones nog lekkerder spelen. dus kan iemand me erbij helpen?

Mvrg Eduard. :blast:

Dirk_Hendrik
11 mei 2014, 17:25
Als ik even een search op mayones doe kom ik toch meerdere threads tegen van leden die zo'n gitaar hebben.

bat
11 mei 2014, 17:44
Voordat je er nou eentje laat maken of bestelt zoals de vorige keer (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?162945-Esp-LTD-EC-1000-voelt-niet-lekker), probeer nou eerst even zo'n gitaar. Want anders heb je er misschien nog een gitaar bij die voor jouw gevoel niet lekker speelt. Op ervaringen van anderen moet je niet afgaan, want hele volksstammen vinden die LTD EC 1000 heerlijk spelen...

Orpheo
11 mei 2014, 18:15
verdomd goeie gitaren. always a hit, never a miss.

borus55
11 mei 2014, 21:27
meeste mensen zeggen dat die als god speelt verder is er niet 1 gitaarstore in nederland die de gitaren hebben om uit te proberen anders moet ik naar musicstore gaan in keulen alleen om die gitaar te proberen is ook zonde van de reis

bat
11 mei 2014, 21:52
Tja, zonde van de reis, of een flinke som geld uitgeven en erachter komen dat hij voor jou toch weer niet de gitaar is. We hebben het hier niet over een pak suiker waarvan het hooguit jammer is dat je het niet lekker vind.

edit: ik las net voor de grap nog even je vorige topic (zie mijn eerdere link) door en je bent heel druk bezig weer in precies dezelfde valkuilen te stappen. Niet de moeite nemen de gitaar te proberen, want dat is je de reis niet waard, vervolgens een gitaar bestellen waar je overal vrijwel alleen lovende recencies over leest en uiteindelijk heb je misschien straks weer een kat in de zak. Maar goed, een beter bewijs dat je geen ezel bent zou er dan niet zijn: die stoot zich immers niet twee keer aan dezelfde steen.

borus55
11 mei 2014, 22:01
Tja, zonde van de reis, of een flinke som geld uitgeven en erachter komen dat hij voor jou toch weer niet de gitaar is. We hebben het hier niet over een pak suiker waarvan het hooguit jammer is dat je het niet lekker vind.

edit: ik las net voor de grap nog even je vorige topic (zie mijn eerdere link) door en je bent heel druk bezig weer in precies dezelfde valkuilen te stappen. Niet de moeite nemen de gitaar te proberen, want dat is je de reis niet waard, vervolgens een gitaar bestellen waar je overal vrijwel alleen lovende recencies over leest en uiteindelijk heb je misschien straks weer een kat in de zak. Maar goed, een beter bewijs dat je geen ezel bent zou er dan niet zijn: die stoot zich immers niet twee keer aan dezelfde steen.

Vorige topic?

dunhill1
12 mei 2014, 07:47
:crazyhappy:
Briljant!

Dirk_Hendrik
12 mei 2014, 07:57
Vorige topic?

Lees je eigenlijk de replies die mensen geven op je vragen? (Een reply, meervoud replies, is Engels voor een reactie). En lezen als in dat je begrijpt wat iemand schrijft?

dunhill1
12 mei 2014, 08:18
Kan wellicht aan het toetsenbord van borus liggen?
Er blijkbaar ook geen leestekens op....

Buzzel
12 mei 2014, 08:44
Ga nou gewoon naar musicstore in keulen lekker een middagje gitaren testen.

Je krijgt er inderdaad spijt van als je blind een gitaar koopt met zo'n bedrag. Ik heb een keer een avri 62 strat gekocht, duurste gitaar die ik heb. En dat ding heb ik eerst een week geleend van de winkel voordat ik besloten had om de gitaar te kopen.


Maar als jij blind een mayones wil kopen moet je dat lekker doen! Is goed voor de doorstroming van de 2dehands markt :ok:

Dutch66
12 mei 2014, 09:10
Pijn in je vingers...., tja misschien moet vriend Borus gewoon eerst wat meer oefenen...

Misery Signals
12 mei 2014, 09:19
Misschien moet er niet zo gezeurd worden over gitaarskills en ervaringen meegedeeld. Ik wou dat men even streng was voor elke knakker die telkens met 200 Euro een brooddoos slaapkamer amp wil terwijl er 500 van die topics bestaan die allemaal op identieke manier verlopen.

Ik heb een Mayones Regius custom gehad. Was er niet echt naar op zoek maar kon hem ruilen tegen uitgerekend 325 Euro aan spullen en heb dat maar gedaan.
Heb er niet zoveel op gespeeld. Had er weinig mee. Wel een prachtig, autistisch perfect afgewerkte gitaar. Té perfect voor mij. Lag ook veel te dik in de vernis vond ik. Ook heb ik niet zoveel met een neck-trough verbinding, dan zou die Setius beter zijn voor mij met zijn bolt-on.

Ik heb hem indertijd kunnen ruilen tegen een Diezel Einstein en heb dan ook niet lang getwijfeld.

MS

Dutch66
12 mei 2014, 10:25
Misschien moet er niet zo gezeurd worden over gitaarskills ....

TS heeft als enige rede om op Mayones over te stappen lovende reviews genoemd, dit terwijl zijn vorige aankoop op basis hiervan juist een grote teleurstelling is gebleken. Mijn reply heeft dus niets te maken met zeuren, eerder iemand (proberen) te behoeden voor zijn volgende miskleun...

De achtergrond van een mogelijke switch is trouwens "pijn in zijn vingers", ik denk dat de beste tip (imho) dan toch "nog even doorzetten" is, want er is geen enkele rede waarom de EC-1000 hier de oorzaak van zou zijn.

Johannes
12 mei 2014, 10:36
meeste mensen zeggen dat die als god speelt verder is er niet 1 gitaarstore in nederland die de gitaren hebben om uit te proberen anders moet ik naar musicstore gaan in keulen alleen om die gitaar te proberen is ook zonde van de reis

higainguitars (http://www.higainguitars.com/nl/21-mayones)
sjonsguitarstore (http://www.zjonsguitarstore.nl/products?utf8=%E2%9C%93&search%5Bname_or_description_like%5D=&search%5Bcategory_name_equals%5D=&search%5Bbrand_name_equals%5D=Mayones&commit=Zoeken)
guitarking
(http://www.guitarking.nl/index.php?zoeken&searchstart=1&searchwords=mayones)

Heb je wel gezocht?

bat
12 mei 2014, 10:36
Vorige topic?
Dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?162945-Esp-LTD-EC-1000-voelt-niet-lekker

Of was je die al weer vergeten?

TimoSomers
12 mei 2014, 10:43
Mayones is perfect afgewerkt en speelt meer dan prima, maar ik vond ze destijds wat levenloos en kil klinken. Dat vind ik nogsteeds van iedere Mayones die ik hoor.
Met uitzondering van dat Tele achtige model, die is te gek.

Maar indd, je moet het sowieso gaan proberen.

borus55
12 mei 2014, 17:59
Borus kan niet gitaarspelen hij is hond :D maargoed ik oefen 5uren per dag moet ik meer oefenen? ik speel buckethead en progressive metal zoals dream theater en symphony x altijd de moeilijkste liedjes en stijl ik wil uitdaging. trouwens ik ben hard drukken gewend op me gitaar met medium druk je iets harder op de snaren dan voelt beter aan me vingers want met jumbo frets heb ik het probleem dat ik automatisch hard druk dat doet nogal pijn en als ik gewoon zacht druk doet het nog steeds pijn soms wordt ik er wel boos van dan heb ik zin om gitaar uit de raam te gooien.

borus55
12 mei 2014, 18:00
de topic wat ik gemaakt heb ben ik alweer vergeten ik onthoud niet wat ik schrijf.

Pepe
12 mei 2014, 18:07
Misschien zou je inhoudelijk kunnen reageren op posts van mensen die de moeite nemen iets te tikken voor je, dat werkt van alle kanten beter denk ik.

borus55
12 mei 2014, 18:28
zou kunnen

Orpheo
12 mei 2014, 18:46
Borus55 lijkt wel een reincarnatie van Scali, yamhammer en het gelobotomiseerde broertje van Roel in één.

borus55
12 mei 2014, 19:00
Wie is dat?

Orpheo
12 mei 2014, 19:33
*zijn

3 dudes die hier rondwaarden (Roel is hier nog steeds), maar met even grappige topics als deze. Geintje voor oud-gedienden van dit forum.

dunhill1
12 mei 2014, 19:50
Ikhebgelezendatiedereeneenlespauluit1959helemaalto ppievindtspelennuwilikerookeenhebbenzijnermensendi eervaringhebbenmetzoongitaarikhebnamelijkgeenzinom eenuurindeautotegaanzittenomzoondingteproberenverd erhebikookerglastvandrogefrettennugeeftiedereenopd itforumwelgoedbedoeldadvuesmaardatleesiknooitsterk ernogikbenalweervergetenwatiknetgeposthebanywayjul liezijngekeniksnaphetikganusnelweeroefenenmetmndre amtheaterlickjesikspeelminstens5uurperdagdusjullie hoevenmeechtgeenadviestegevenoverwatiknuwelofnietz oumoetendoenikbennamelijkborus55enweethetaltijdbte rnoujawaarginghetookalweeroverikonthoudnooitwatikt ypdusiseriemanddieweleensopzonmayodingesheeftgespe eldikgadusechtnieteenuurindeautozittenomeengitaarv aneenpaarduizendeurotetestenneehetisveelslimmerome rblindeentebstellenophetinternetwantdankanikachter aflekkerzeikendatditechtgeengoedegitaarisdieookwee rladtheeftvandrogefretten

Harald
12 mei 2014, 21:07
Kwilmoeilijkeliedjesenuitdagingenharddrukken

hard drukken is een techniek issue. Gaat ook nog aardig tegen werken bij het spelen van moeilijke partijen. Te veel spanning en kracht is funest voor snelheid, en meestal is het dan ook gewoon nog vals.

Pak het probleem bij de bron aan, en dat is je techniek. Als je 5 uur per dag speelt, en nog steeds pijn aan je vingers hebt doe je het verkeerd. En als je dan zonodig een oplossing zoekt in het uitgeven van geld, misschien eerder een gitaar met een scalloped fretboard kopen om dat harde drukken af te leren.

RedBuell
12 mei 2014, 21:11
Weet niet hoever je van Medemblik af woont maar Zjon's Guitarstore heeft ook diverse Mayones gitaren.

www.zjonsguitarstore.nl

borus55
12 mei 2014, 21:18
slotje erop ik wordt toch niet serieus genomen. daarom heb ik altijd een hekel aan forums

bat
12 mei 2014, 21:32
Tsja, tussen de paar minder serieuze reacties, zitten heel veel reacties van mensen die je oprecht willen helpen. Waaronder van mij. Door de manier waarop je daarmee omgaat, is het niet vreemd dat mensen je op een gegeven manier niet meer serieus nemen. Als je niks met goedbedoeld advies doet, kun je net zo goed niks vragen.

Malle Eppie
13 mei 2014, 09:10
succes met de aanschaf van je nieuwe mayones ik zou voor die zwarte regius 7 gothic gaan als je die dan na een poosje weer kwijt wilt omdat ie niet lekker speelt neem ik hem wel van je over voor weinig

caliban
13 mei 2014, 12:11
Hard rukken?

RedBuell
13 mei 2014, 15:39
slotje erop ik wordt toch niet serieus genomen. daarom heb ik altijd een hekel aan forums


Ik denk dat het tijd wordt dat je eens serieus genomen wordt.... (klemtoon op genomen)

Hoeveel reacties wil je hebben op een vraag, zo te lezen zijn de eerste reacties allemaal goed bedoeld. Zowel alternatieve mogelijkheden als winkels waar ze Mayonaise verkopen en ervaringen met Mayonaise worden genoemd waar je vervolgens niet eens op reageert. Endereactiesdiejeplaatstzijnzowatniettebrijpen..., leestekens zijn er niet voor jan l*l...!!!!

Duhsjaak
13 mei 2014, 22:39
Of je zet in je sig (het balkje onderaan je post) bijvoorbeeld:

Ik ben tering ADHD, hou daar ff rekening mee s.v.p.
(Of)
Ik heb een beetje last van Asperger, en denk dus soms iets anders dan dat er staat. Help mij daar een beetje mee, want ik doe mijn best.

Als je dit niet-helemaal-begrepen-worden altijd hebt, heb je dat ook buiten een forum om. En is het tijd dat je je afvraagt waardoor dat komt. En als je dat niet weet? Dan laat je het uitzoeken.
Als je overal slotje erop gaat roepen wordt de wereld een beetje eenzame plek.

Ik geloof werkelijk dat je hulp krijgt als je die vraagt, maar iedereen de schuld geven wordt geen succes.
En nee, ik neem je niet in de zeik. Waarom zou ik?

Je mag alleen niet van de gemiddelde gitarist verwachten dat ie een kristallen bol heeft en dat ie weet wat je dwarszit. Mijn kristallenbol doet het al een tijdje niet meer zo goed.
OK?
Aan de slag lullo!
Vriendelijke groet, Gus

Braindead
17 mei 2014, 17:17
Wat een topic. Als ik dit van tevoren had geweten had ik er een zakje popcorn bijgepakt.

En dan dit topic over zijn vorige aankoop: "Esp LTD EC-1000 voelt niet lekker."

Ik citeer:

borus55: ik had hem weg bij rockpalace de gitaar het duurde een week dat ze het opstuurde

Venlonaer: Dan toch een beetje eigeschuld dat je hem niet eerst uitprobeerde!

borus55: apart een uur rijden om een gitaar uit te proberen heb ik absoluut geen zin in.

--

Tja, liever mensen op fora lastig vallen met problemen die zijn ontstaan uit pure gemakzucht, maar
dan wel verwachten dat anderen er hun tijd in steken om adviezen te geven die vervolgens toch niet
opgevolgd worden...

Maar goed. Tot zover mijn bijdrage want ik heb geen ervaring met Mayones. :) Sorry.
Mijn advies is gewoon toch even een stukje reizen en de gitaar uitproberen. Dan weet je of het wat is.