PDA

View Full Version : JJ Who stelt zich voor



JJ Who
11 mei 2014, 13:46
Dag,

Ik ben Jan Jaap, speel nu zo'n 8 jaar (bas)gitaar. Vorig jaar een dik half jaar les gehad, m.n. voor electrisch solowerk, dat wel een goede stap. Daarvoor veel zelf aangeleerd qua akkoorden etc. Ik zit niet in een vast bandje, maar maak wel eens opnames van eigen nummers of andere muziek (voor een basis-school musical, bijvoorbeeld).

Ik vind gitaren fascinerende instrumenten en heb er dan zelf ondertussen ook een paar ; Een Behringer strat-model uit een starter-pack, een Ibanzez elec. bass (ook starterpack), een Cort akoestische bas, een ak. Ibanez SGT120e-vbs en een Ibanez Artcore AFS75T. En daarbij nog een rits pedals ; ik vindt het leuk om te kunnen experimenteren met de verschillende sounds die je er uit kunt krijgen.

Gisteren een een of ander oud brik op de rommelmarkt gekocht. Merkloos, ziet er niet uit, maar er komt nog geluid uit, dus ik wil hem graag opknappen. Ik zal er een apart topic over maken, in de hoop op wat tips en ideeën.

Harry
12 mei 2014, 14:15
hoi Jan Jaap, welkom op deze gezellige plek!

Duhsjaak
14 mei 2014, 00:37
Hi JJ
Als je de moeite zou nemen om rustig te kijken dan zou je zien dat mijn rack duurder is dan sommige rammelgitaren die er trots in staan.
En wat een lol dat je er dan in slaagt om van zo'n rammelding een lekker bespeelbare gitaar te maken hè?
Tenminste, da's dan mijn mening.

De meesten beginnen zoals jij en ik en er zijn er niet zoveel die zo eindigen. Dus wat dat betreft is er hoop. Voor jou.

Welkom dus en veel plezier hier.
Vriendelijke groet, Gus