PDA

View Full Version : Jazzmaster



Ruben77
11 mei 2014, 00:51
Hallo allemaal,

Ik zou graag een Jazzmaster kopen, maar dan wel één met single coil pickups en met een whammy bar. Jammer genoeg blijken enkel de JMs van rond de 1000 euro dit te hebben (en de squiers, die ik ook niet moet hebben), en zoveel geld kan ik er nu ook weer niet aan uitgeven. Als jullie weten van zo'n Jazzmaster die nog in productie is of waar ik zoiets tweedehands kan vinden, zou dat super zijn. Online vind ik enkel tweedehands Squiers en Japanse JMs.

LRS
11 mei 2014, 12:37
Je hebt een PM


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

caliban
11 mei 2014, 17:23
Classic Player, de Mexicaanse Fender dus?

Ruben77
11 mei 2014, 21:51
Die lijken mij net iets te duur. Zijn er niet nog modellen van rond de 500-600 euro? Die voldoen aan wat ik zei dan.

caliban
12 mei 2014, 00:04
Je hebt wel erg veel eisen lijkt me. Nieuw heb je voor 600 geen jazzmaster tenzij een Squier (waar trouwens niet zo veel mis mee is, Squier J Mascis hoor je weinig of niks slecht over), of Fender modern player (maar die hebben geen single coils, en worden in hetzelfde fabriek gemaakt als de Squier J Mascis als ik me niet vergis, ook in China dus). Tweedehandse Classic Player of Japans moet wel gaan voor 600

Ruben77
12 mei 2014, 09:08
Dan zal het wel een tweedehands worden. Zijn "klassieke" jazzmasters nog te vinden tweedehands? Met de pickups die niet verluid zijn en met de whammy nog op de oorspronkelijke plaats bedoel ik. Of zijn die onbetaalbaar? :)

Mr.Fingers
12 mei 2014, 10:02
de Japanse Jazzmaster heeft die dingen, en zit in budget (en is erg goed gemaakt). Pickups zijn niet de echte jazzmaster pickups (het zijn strat-pickups in een ander jasje), dus ze klinken iets scheller en minder neuzig, maar die pickups zijn snel vervangen door een setje aftermarket pickups.


http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/digitale-piano-s/fender-jazzmaster-te-koop-178287775.html

bvb

FruscianteFan
12 mei 2014, 10:36
Die Squiers zijn lekker hoor!

caliban
12 mei 2014, 12:01
de Japanse Jazzmaster heeft die dingen, en zit in budget (en is erg goed gemaakt). Pickups zijn niet de echte jazzmaster pickups (het zijn strat-pickups in een ander jasje), dus ze klinken iets scheller en minder neuzig, maar die pickups zijn snel vervangen door een setje aftermarket pickups.


http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/digitale-piano-s/fender-jazzmaster-te-koop-178287775.html

bvb
Geweldig als verkopers een advertentie onder een verkeerde categorie zetten, dit geval: digitale piano's...

Ruben77
12 mei 2014, 19:36
de Japanse Jazzmaster heeft die dingen, en zit in budget (en is erg goed gemaakt). Pickups zijn niet de echte jazzmaster pickups (het zijn strat-pickups in een ander jasje), dus ze klinken iets scheller en minder neuzig, maar die pickups zijn snel vervangen door een setje aftermarket pickups.


http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/digitale-piano-s/fender-jazzmaster-te-koop-178287775.html

bvb

Hoe kan je eigenlijk weten of je het over "echte" jazzmaster pickups hebt? Hebben die dan een specifieke naam of zo, want je vindt waarschijnlijk ook wel van die squier en strat pickups als je het op ebay opzoekt.

Ik lees alleen maar goede dingen over die Japanse Fenders, behalve dan dat je de pickups moet veranderen.

caliban
13 mei 2014, 12:16
Zie je eigenlijk pas als je de windingen kan zien, strat pickup is minder 'breed' gewonden.

http://www.at-the-creamery.co.uk/blog/wp-content/uploads/2011/11/Creamery_Custom_Jazzmaster_v_Fender_Jazzmaster_Rei ssue_Pickup_Upgrade.jpg

Creamery is de 'echte', de andere de Japanse. Squier Jazzmasters (uit de VM serie) hebben trouwens wel 'echte' Jazzmaster pickups, de J Mascis heeft een soort van P90's, zit een staafmagneet onder, waar de polepieces normaal magnetisch zijn.

Ruben77
13 mei 2014, 23:25
Bedankt. Ik zal waarschijnlijk een Japanse kopen, die van op 2dehands.be is uit 1994 (volgens serienummer). Hij ziet er nog in orde uit.