PDA

View Full Version : Acd...g



Ernest01
10 mei 2014, 17:00
Even zitten prutsen en wat variaties op 4 akkoorden uitgeprobeerd.
De titel 'zegt' het al : A,D,C en G akkoorden. (niet te verwarren met AC/DC.... da's andere 'koek')

Begin en eind is een testje met een effect dat in Audacity zit.

Gitaar : Collings OM2H
Recording SW : Audacity
Microfoons : Samson C02 pair


https://soundcloud.com/ernest01/acdg

Tupelo
10 mei 2014, 20:59
Ik vind het wel lekker kabbelen, audacity effectje vind ik ook leuk.
Denk wel dat ik het leuker gevonden zou hebben wanneer er iets op de achtergrond zou gebeuren, wat strings ofzo.

Duhsjaak
11 mei 2014, 13:58
De man die niks pretendeert en ondanks dat het sympathiekste geluid van GN post.
En niet toevallig een keertje, maar iedere keer weer.

Klinkt mooi, verzorgd, is over na gedacht..... niet teveel frutsels en fratsen. Heerlijk.
Alle reden om troits op dit soort muziek te zijn.
Kwou Dakkut Ookon.
Vriendelijke groet, Gus

Ernest01
11 mei 2014, 16:59
@Tupelo. Bedankt voor het luisteren en jouw commentaar.
Dat effect zit standaard in Audacity - Paulstretch - en had het nog nooit gebruikt.
Heel grappige dingen kan je daarmee doen.
Strijkje... tja, als ik viool kon spelen, zou dat wel leuk zijn.
(dit is ontstaan, doordat ik wat zat te pielen met diverse akkoorden en dacht... dat neem ik op
dus geen tijd om een strijkje in te huren)

@Gus. Bedankt voor jouw prettige commentaar.
Ach jij kan weer handig overweg met een plectrum. Da kannik nu weernie.

Inderdaad die band met die 'schooljongen' op leeftijd.....

Cageman
12 mei 2014, 12:51
Paulstretch, dat is dikke pret ja. Mooi gebruikt ook hier! Ik knoei daar vaak mee om ruis op te pimpen.
Gus lijkt te wijzen op een typisch Ernestlied en dat vind ik dit niet. Meer beetje in de richting van Tupelo's dingen.
Mooi en lekker relaxt.

Loeters,

Merijn

Ernest01
12 mei 2014, 22:18
Dank je wel Merijn.
Leuk compliment ook het in de richting van Tupelo te noemen. Veel dichterbij zal ik niet komen....
Het is wel zo dat jij en Tupelo mij hiertoe gebracht hebben.
Leek mij wel leuk om eens zo'n effect dingetje erin te doen. Geeft iets extra's, dus ga ik verder
mee experimenteren. Is voor mij weer eens iets anders. En dat is altijd leuk en leerzaam.

Cageman
12 mei 2014, 23:40
Wel je eigen stijl erin houden he!
(het lijkt misschien of ik dit goed bedoel, maar is puur uit het oogpunt van onderdrukken van concurrentie in m'n eigen vakgebied ;).)

Nee, geinig gedaan. Meer experiment en spaciness kan nooit kwaad in mijn oren.

:ok:

Tupelo
13 mei 2014, 12:10
Denk dat we redelijk in elkaars genre zitten toch ?
Fijne van dit liedje vind ik dat ik het gewoon kan luisteren tot het stopt, en dan heb ik het ervaren zonder het gevoel te hebben er expliciet op gewezen te zijn.
Het werkt erg soothing op mijn bewustzijn, ik ben mezelf er niet van bewust dat "ik luister", het komt vanzelf naar binnen.
Andersom ?
Misschien moet ik eens een keer die richting opkomen ?
Doe ook wel eens een beetje fingerpicking, maar heb vooralsnog niet echt iets dergelijks opgenomen.

Duhsjaak
13 mei 2014, 16:08
Paulstretch, dat is dikke pret ja. Mooi gebruikt ook hier! Ik knoei daar vaak mee om ruis op te pimpen.
Gus lijkt te wijzen op een typisch Ernestlied en dat vind ik dit niet. Meer beetje in de richting van Tupelo's dingen.
Mooi en lekker relaxt.

Loeters,

Merijn

Ik snap de verwarring. Het gaat niet om een Ernest lied, het gaat om de kenmerkende Ernest klank.
Die vind ik zo heerlijk weghappen.
De eigenheid van Ernest zit m naar mijn smaak niet in het geniale fingerpicken, maar in de manier waarin zijn senso motoriek of karakter in het geluid tot uitdrukking komt.

Ik vind het genieten van de eerste tot de laatste noten, ook als het liedje afwijkt of stomweg eens minder is. Zijn handtekening zit m niet zo zeer in techniek, als wel in het plezier dat ik ervan heb. Niet voor niks ooit wel eens de vergelijking met de EPIC-jaren van Donovan genoemd. Nergens ooit spectaculair, maar zo maar een uur lang naar luisteren is een feest.

Lekker hè E., als ze zo over je staan te kleppen als of je op de vee markt staat?
Ach, we houden van je muziek. Wat heeft een mens op deze plaats meer nodig?
Vriendelijke groet, Gus

Ernest01
13 mei 2014, 17:38
Wel je eigen stijl erin houden he!
(het lijkt misschien of ik dit goed bedoel, maar is puur uit het oogpunt van onderdrukken van concurrentie in m'n eigen vakgebied ;).)

Nee, geinig gedaan. Meer experiment en spaciness kan nooit kwaad in mijn oren.

:ok:

Eigen stijl blijft, don't worry. Zou niet durven - en kunnen - concurreren....


Denk dat we redelijk in elkaars genre zitten toch ?
Fijne van dit liedje vind ik dat ik het gewoon kan luisteren tot het stopt, en dan heb ik het ervaren zonder het gevoel te hebben er expliciet op gewezen te zijn.
Het werkt erg soothing op mijn bewustzijn, ik ben mezelf er niet van bewust dat "ik luister", het komt vanzelf naar binnen.
Andersom ?
Misschien moet ik eens een keer die richting opkomen ?
Doe ook wel eens een beetje fingerpicking, maar heb vooralsnog niet echt iets dergelijks opgenomen.

Dank je wel. Mooi commentaar. Kijken of ik het een volgende keer zo weer kan doen.
Jouw muziek is veel complexer, in die zin dat er meer instrumenten inzitten. Wat het
'spannend' maakt. Ben benieuwd naar jouw fingerpicking.


Lekker hè E., als ze zo over je staan te kleppen als of je op de vee markt staat?
Ach, we houden van je muziek. Wat heeft een mens op deze plaats meer nodig?
Vriendelijke groet, Gus

Ach Gus, zolang het op deze vriendelijke manier gaat hoor je mij niet klagen.
Ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen, zoals dat in het verleden gezegd werd....
En over mijn techniek. Tja, ben geen noten-poeper en zal dat nooit worden.
Als ik mijn spel van nu vergelijk met dat uit de tijd dat ik stopte - zo'n 35 jaar geleden - is die wel
verbeterd. En voor mij is dat prima zo. Ik hou het simpel..... ik kan toch niet anders. :soinnocent:

Duhsjaak
13 mei 2014, 23:12
Helemaal waar!
Kiest de eenvoudige muziek mij, of kies ik de eenvoudige muziek.

Misschien vind ik het juiste antwoord nog tijdens dit leven. Anders zeker in het volgende.
Waar ik, hoop ik echt, weer kan genieten van jouw fijne muziek.
Met vriendelijke groet, Gus