PDA

View Full Version : Hulp gevraagd: nieuwe snaren welke vinden jullie goed



emanuel.centiago
10 mei 2014, 15:12
Hoi,

Mijn naam is Joey en ik ben op zoek naar nieuwe 0.13 snaren, maar ik zou graag horen wat jullie goede en niet zo goede snaren vinden.

Het gaat om de volgende snaren±

1. Martin M150
2. Martin M1200 Marquis
3. Martin MSP3200 (SP)
4. Ernie Ball 2002 Earthwood
5. Ernie Ball 2554 Everlast coated
6. Elixir Nanoweb
7. Daddario EJ12
8. Daddario EXP12
9. Fender 70M


Mijn andere vragen:

a) ik hoorde dat de Elixir blikkerig klinkt

b) dat de Fender te donker klinkt en weining sprankel heeft


Alvast bedankt voor de hulp

Pepe
10 mei 2014, 16:05
Ik zou niet totaal afgaan op meningen van andere in deze, andere gitaren en andere oren maken ervaringen subjectief. Probeer dingen uit en blijf hangen aan iets wat voor je werkt. Je kan wel wat lezen over alloys en specificaties als je je wil oriënteren.

Dippides
10 mei 2014, 16:08
Ik heb op mijn Eastman AC420 de laatste twee jaar onder andere 1, 2, 3, 7 en 8 gebruikt.

7 (Daddario EJ12) is wat mij betreft de beste qua helderheid. Voorlopig is dit mijn standaard keuze.

Op de Eastman zitten volgens mij standaard EJ11's (012). Maar ik vind de dikkere versie beter klinken en beter spelen.

Rizz
10 mei 2014, 17:20
Idd, snaren zijn erg persoonlijk en gitaarafhankelijk. Ik vind D'addario's in stalen vorm vreselijk, veel te schel en spelen voor geen meter..

Voor mij doen de Martins en de Elixirs het het beste.. Op m'n Eastman zeker de elixirs nanoweb .012 PB. Wat een wereld van verschil! De gitaar kwam er helemaal van tot leven. De Martins doen het daarentegen helemaal niet goed op die, juist wel op de dreads.. De Bronze versies vind ik ook te schel, vandaar Phosphor Bronze.

Laatst ook wat Ernie Balls .011 PB op m'n Cimar gezet, viel ook niet tegen! Lange levensduur en gebalanceerd, heel fijn

Bestel gewoon eens wat setjes en ga proberen.. Leergeld, ok, maar wel erg nuttig en er valt, als het een beetje meezit, erg veel mee te winnen!

emanuel.centiago
10 mei 2014, 18:25
Ik heb een wat kleinere gitaarbody dan een dreadnought, namelijk een grand auditorium.
Kan ik weleens 0.13 snaren erop doen of is dit te zwaar voor de body en knakt mijn gitaarnek in 2?

Rizz
10 mei 2014, 19:01
Ja en nee

M'n Eastman is een OM en daar zit 012 op, geen probleem. 013 vind ik niet lekker, hooguit een light/medium set..

Je moet wel erg gek doen om je hals te slopen..

barno
10 mei 2014, 19:03
neen, je gitaar zal niet in 2 klappen.

Qua snaarmerk voor acoustisch: Zelf hoor ik na twee dagen spelen, als de briljantie van het nieuwe er af, dus totaal geen verschil meer tussen al die merken. ik neem meestal daddorio's omdat ik die kleurtjes ken :)

emanuel.centiago
11 mei 2014, 07:05
Ik heb de snaren keuze verminderd naar 2 setjes.

1. Daddario EJ12
2. Martin SP3200


Heeft iemand beide op dezelfde gitaar geprobeerd? Kun je het verschil vertellen?

Rizz
11 mei 2014, 10:14
Ervaring leert dat D'addario's feller klinken en wat minder soepel spelen dan Martins. Bronze zou ik niet voor kiezen, maar da's persoonlijk. De levensduur is nog korter dan Phosphor Bronze. Na 2 dagen is het leuke er wel vanaf, bij mij dan iig..

Maar probeer ze eens, zou ik zeggen. Het is echt niet te doen om te zeggen wat jouw smaak is. Dat kan echt alleen jij bepalen en ik zou het zeker niet af laten hangen van die 2. Misschien vind je ze allebei niet goed.. Zo duur is het niet en als je ze online besteld bij bijv.: http://www.lordofthestrings.com/ heb je čn weinig verzendkosten en je hebt ze snel in huis. Daarbij lekker goedkoop..

kwispelhond
11 mei 2014, 13:19
Ja, volledig persoonlijk!! Ik kies dus voor de Bronze, ik vind de Phosphor Bronze te lievvv klinken....., gewoon proberen en kijken wat voor jou en op jouw gitaar werkt.

beruk
11 mei 2014, 14:01
Ben zelf van de Martin SP. Minder corrosie, blijven lang 'leven'...

Cue Zephyr
13 mei 2014, 13:43
Van dat lijstje zou ik alleen de Martin M150 vermijden, verder lijkt me alles wel prima.

Kim Wilson
13 mei 2014, 14:20
neen, je gitaar zal niet in 2 klappen.

Qua snaarmerk voor acoustisch: Zelf hoor ik na twee dagen spelen, als de briljantie van het nieuwe er af, dus totaal geen verschil meer tussen al die merken. ik neem meestal daddorio's omdat ik die kleurtjes ken :)
Daarom heb ik Elixir, die klinken na 3 maand nog ongeveer hetzelfde.

Plant
13 mei 2014, 17:51
Daarom heb ik Elixir, die klinken na 3 maand nog ongeveer hetzelfde.

Welke zijn dat dan? Er zijn verschillende coatings, nanoweb, polyweb... :???: Ik snap die adoratie voor Elixir helemaal niet, want de snaren die ik ooit had rotten nog harder onder m'n handen vandaan dan sommige ongecoate snaren. De coating laat los bij de frets en bij het aanslag-gedeelte (plectrum) en dan hangen de velletjes erbij. Daar oxideren de snaren en breken er zelfs, wat ik normaal nooit heb. Die Martin SP heeft ook een coating, maar die is wel goed.

Kim Wilson
13 mei 2014, 22:49
Nanoweb, volgens mij. Ik speel niet heel veel, gemiddeld half uur per week of zo, maar met mijn vorige set heb ik een jaar gedaan.