PDA

View Full Version : Verminderde hersenactiviteit.



Kefding
10 mei 2014, 14:02
Experimentele meuk. Er kwam een snaarvervangsessie op een oude shitgitaar. Ik dacht: laat ik die oude snaren nog maar eens op hun donder geven. Een pen tussen fretboard en snaren geschoven. Schuin. Resultaat: geen stemming (lees: vals!) en een soort koto-effect. Aangezien je de frets ook niet meer kunt gebruiken had ik de beschikking over slechts zes snaren. Toch geprobeerd iets van een liedje te maken. Best een uitdaging om dan toch tot een soort opbouw en climax te komen.

Het duurt vrij lang en het is eentonig en vals, dus als je daar niet van houdt kun je dit beter niet opzetten. Geen idee waarom ik het hier post, het heeft eigenlijk nog weinig met gitaar te maken.

Overigens is dit slechts één spoor, maar met delay en flinke reverb.

Enjoy, of nou ... wat dan ook.

https://soundcloud.com/apekots/nrem

pasqual
10 mei 2014, 14:13
Je omschrijving maakte me nieuwsgierig dus ondanks je waarschuwing tóch maar even geluisterd. Eigenlijk is het helemaal niet verkeerd en je zou het zo kunnen gebruiken als film "muziek". Met de juiste beelden erbij kan het best wel sfeerbepalend zijn. Het is eigenlijk meer "percusive Noise" , toch?

Tabula Rasa
10 mei 2014, 14:35
Ik las de titel en dacht: hey, leuk een topic over sommige van onze minder begaafde leden.

Helaas niet, dus ik ben hier gauw weer weg.

Tupelo
10 mei 2014, 14:59
Vanaf 3.14 vind ik het wel heel druk voor verminderde hersenactiviteit, evengoed wel mooi.
Inderdaad een beetje achterover liggen en de wolken voorbij zien drijven muziek, houd ik van. :)

Elvee
10 mei 2014, 15:15
De omschrijving maakte mij ook nieuwsgierig. Even met de koptelefoon op geluisterd en voor mij was het 'n Enjoy en zeker niet eentonig. En ik ben het met Pasqual eens, het past als filmmuziek.

Cageman
11 mei 2014, 00:46
Vet man. Climax en opbouw heb je zeker bereikt. Ik heb nog geinig boekje (Nice Noise) waar allemaal dit soort geinige experimentjes in staan, bij Digitaar vandaan. Wel aanrader.
Eventueel had het met wat minder echo en galm afgekund, of misschien daarin ook een opbouw van weinig naar steeds meer.

Mooi gedaan :).

Loeters,

Merijn

Cageman
11 mei 2014, 10:08
Het is eigenlijk meer "percusive Noise" , toch?

Percussive noise! Nú al mijn woord(en) van 2014. Bruikbaar :).

Loeters,

Merijn

pasqual
11 mei 2014, 11:51
Percussive noise! Nú al mijn woord(en) van 2014. Bruikbaar :).

Loeters,

Merijn

You're welcome.....inclusief schrijffout mijnerzijds!

Kefding
11 mei 2014, 12:53
Bedankt voor de leuke reacties! Er had inderdaad nog het een en ander bijgeschaafd kunnen worden, maar soit. Ik had niet verwacht dat er überhaupt naar geluisterd kon worden door andere mensen. Tof.

Duhsjaak
11 mei 2014, 13:50
Ja, en zelfs een paar keer naar geluisterd.
Het is juist leuk als dit soort stukken gewoon 'as is' worden opgenomen. Je mag met mij van mening verschillen of het wel of niet wenselijk is dat er aan bepaalde stukken wordt gepolijst, maar hierin ben ik stellig, zoals het wordt opgeboerd vastleggen en verder zo min mogelijk mee bemoeien.

Het aantal stront eigenwijze dingen dat op 'Sounds' wordt gepost is heel opmerkelijk.
Opmerkelijk in aantal en in eigenzinnigheid.

Je zit er nu nog betrekkelijk vers in, maar je zult merken dat je het over een maand of zo ineens een heel ander rapportcijfer geeft.

Ik vinnut gewoon lekker.
Vriendelijke groet, Gus


PS
@Cageman
Misschien had ik ook dat boekje moeten kopen. Maar ja, niet gedaan hè. Stom? Waarschijnlijk wel dus!

Cageman
13 mei 2014, 00:12
@Cageman Misschien had ik ook dat boekje moeten kopen. Maar ja, niet gedaan hè. Stom? Waarschijnlijk wel dus!

Staat nog steeds op die site, geluksvogel ;). Lijkt me niet verkeerd: visloodjes om je snaren, geluid je nieuwe Soul Food in. Gussong in die vorm wordt écht psychedelica in vol ornaat. Ik noem maar wat hè.

Fusion
16 mei 2014, 19:25
Hart-stik-ke mooi man! Wat wordt er hier toch op hoog niveau creatief bezig gezijn. Je bent n heel orkest met je gitaar, 1 spoor, 1 take? Wauw... mooi man!

Kefding
17 mei 2014, 23:03
Ja, één spoor en één take. En gin tonic.

Bedankt voor je compliment! Ik vond mijn creatie zelf niet zo heel bijzonder, wellicht moet ik dat herzien ...

Tupelo
18 mei 2014, 13:08
Gin Tonic, dat was een favorite mix, vandaar ?! Dat werkt. :ok: