PDA

View Full Version : Vraag betreft papier bij het lijmen



Rikkert
10 mei 2014, 11:19
Als ik wat wil lijmen (bijvoorbeeld een joint voor een top of als ik een foutje moet herstellen) en niet wil dat de lijm plakt aan het hout waar ik het mee klem.
Kan ik dan gewoon bakpapier gebruiken eronder? Ik weet namelijk niet of dit er blijft plakken of scheurt als je het los haalt?
Of hebben zijn er andere opties?

Rik

barno
10 mei 2014, 13:06
bakpapier is ideaal. Een strook van die bruine inpaktape werkt ook.

Rikkert
10 mei 2014, 13:36
bakpapier is ideaal. Een strook van die bruine inpaktape werkt ook.

Thanks Barno! Vandaag komt mijn bestelling van GS binnen dan kan ik meteen mijn foutje van de beitel herstellen :)

Tabula Rasa
10 mei 2014, 14:11
Pakpapier is onmisbaar in de werkplaats.

Rizz
10 mei 2014, 15:29
Nood en geen bakpapier? Gewoon plastic werkt ook prima! Dat gezeik over geef je plastic tasjes een tweede leven heb ik maar ter harte genomen. Nu gebruik ik ze als lijm ondergrond. . :D

Rikkert
10 mei 2014, 16:07
Nood en geen bakpapier? Gewoon plastic werkt ook prima! Dat gezeik over geef je plastic tasjes een tweede leven heb ik maar ter harte genomen. Nu gebruik ik ze als lijm ondergrond. . :D

Plastic tasjes zijn bij mij al de vervanger van de vuilniszak ;) vroeger allemaal opgespaard en na bijna 4 jaar zijn ze dan zo'n beetje op haha. Bakpapier altijd genoeg in huis want koken/bakken is mijn andere hobby :D

ErikH
11 mei 2014, 08:00
Is het nog wel goed over te schilderen als er bakpapier tegen het hout heeft gezeten? Dat spul is toch vet? Met plastic tassen heb ik zelf de ervaring dat het wel van belang is de bedrukte kant bij de lijm weg te houden. De kanten met bedrukking bleven vastzitten en de onbedrukte kant dus niet :-)

RS-Rik
11 mei 2014, 11:56
Na het lijmen doe je nog n beetje schuren dus eventueel plakresidu gaat er dan vanaf.