PDA

View Full Version : nieuwe tannhauser



jasses
9 mei 2014, 11:47
Aloha,

tannhauser orchestra, vroeger gekend als tannhauser, heeft met her mountain weer een nieuwe plaat uit, en naar aloude gewoonte post ik die hier om te horen wat jullie ervan vinden.

https://soundcloud.com/tannhauserorchestra

Laat maar komen...

Tupelo
9 mei 2014, 14:27
Klassiek shoegaze.
Lekkere balans tussen toetsen en gitaar, fijne stem, doet me soms wat M83 aan, en dat is goed.
Fijne muziek !

Fusion
9 mei 2014, 16:42
Vind de richting heel lekker, maar t lijkt alsof jullie iet helemaal uit de verf komen. Ik verwacht t veel spacier, veel meer reverb, veel meer tsja... kan t niet eens goed uitleggen.

Zijn jullie christelijk oid? Met titels als 'Holy Night', 'Amen' en 'Church'?

Duhsjaak
10 mei 2014, 07:56
Hi J
Ik roep altijd om het hardst, dat je als musicus alleen maar het gevoel van je publiek kunt organiseren.
En mijn gevoel worstelt hiermee. Niet omdat het niet deugt, maar omdat het zo anders is dan dat jullie de vorige keer hebben gepresenteerd.

En om te controleren of dat laatste een beetje klopt ben ik jullie Night shop van die CD met die vent met zijn neus in een boek opgezocht. Daar was ik echt razend enthousiast over. En dat ben ik nog steeds. Wąt een performance!

Ik zal er toch nog een paar keer tijd in moeten steken om aan dat nieuwe geluid te wennen.
Hebben er stevige wijzigingen in de bezetting plaatsgevonden? Je kunt je toch bijna niet voorstellen dat je met dezelfde ploeg zo'n drastische koerswijziging doorvoert. De vormtaal is zelfs helemaal veranderd. Kortom, eerste indruk is vakwerk, maar ik moet er erg aan wennen.

Als dat is gedaan kom ik weer in de lucht.
Vriendelijke groet, Gus

jasses
13 mei 2014, 10:20
Bedankt Tupelo!
Bedankt Fusion voor toch een poging tot kritiek... Ik kan enkel voor mezelf spreken, maar neen, niet christelijk (...en even de monoloog deleten die hier in de plaats stond over dat onderwerp, dat hoort in een ander topic).

Dag Gus, jammer dat het je minder pakt dan het vorig werk, maar toch ook boeiend, niet? Een uitnodiging tot het onderzoeken van minder vanzelfsprekende ontdekkingen, misschien kom je jezelf nog ergens tegen gaandeweg?
De plaat/platen waarnaar je verwijst zijn ondertussen ook weer van een poos geleden. Dit is al de derde langspeler sindsdien. Ik denk dat de overgang organischer is dan je je herinnert...

Duhsjaak
13 mei 2014, 23:20
Hi J.
Nee! Als je dat denkt dan ben ik niet duidelijk genoeg geweest.
Er is niks mee mis. Ik heb alleen één of twee stappen gemist. IT takes Some getting used to (hoofdletters thanks to de Apple Mafia) zeggen ze dan in Angelsaksiė.

Ik heb dus nog wat huiswerk. Op zoek naar de missende stukjes van de puzzel. Wordt vervolgd.
Maar goed: de vraag of dit dezelfde bezetting is, heb je niet beantwoord, vriend!
En daarnaar ben ik nog steeds benieuwd.

Wordt vervolgd..... Ditmaal door jou.
Vriendelijke groet, Gus

jasses
16 mei 2014, 15:48
De bezetting is inderdaad behoorlijk gewijzigd sindsdien. Hoewel dat zeker zijn impact zal gehad hebben (geen zangeres meer in het gelid als belangrijkste voorbeeld), is de werkwijze wel hetzelfde gebleven. Zowel vroeger als nu werd het overgrote deel van de nummers door dezelfde persoon geschreven. En eigenlijk denk ik dat eerder dit gegeven bepalend is voor koerswijzigingen dan de andere bezetting. 1 persoon beweegt zich vaak grilliger dan een groep mensen...

jasses
24 juni 2014, 14:15
Nu met bijhorende blitse clip!
http://www.youtube.com/watch?v=NXablKAgNnM&feature=youtu.be

Fusion
24 juni 2014, 15:59
Is "Her Mountain" nieuw? Kan t me niet herrineren, maareh, lekkerrrr hoorrrr!