PDA

View Full Version : Nieuwe liefde-gevoelens voor de V30 speaker?



the sure thing
9 mei 2014, 07:54
Via MP een hagelnieuwe Bogner 4x12 gekocht, uiteraard loaded met de altijdpinnige harde Celestion V30s. Als fan van de G12M-greenbacks-reeks haatte ik de V30. Het doel van de Bogner was om de V30s eruit te halen en uiteraard een setje greenbacks erin te doen. Maarre... Gisteren gerepeteerd met mn band met de Bogner 4x12 met V30s er nog in. Wat schetst mn verbazing??? Een dikke ronde en zowaar ietwat warme toon! Zo heb ik de V30 nog niet gehoord! Zou een kast dan toch zo veel het verschil maken hoe een speaker klinkt???

LordRiffenstein
9 mei 2014, 09:19
Kast maakt HEEL veel verschil. Als het ingespeelde V30s zijn, maakt het opnieuw verschil en niet alle V30s zijn hetzelfde.
Dat gezegd zijnde, V30s hebben hun plaats als speaker, werkt niet bij alles of met elke versterker maar als je door een dikke mix moet prikken, dan is een V30 vaak een goeie keuze. Zelfs met mijn Matchless Clubman, van nature al een bright klinkende versterker, werkt een V30 (in Bogner Cube) heel goed.

Rutger
9 mei 2014, 09:23
Ja ik ken het. Zelfde haat gevoelens maar moet toch bekennen dat in een enkele situatie de V30 best goed kan klinken.
Kastontwerp is heel belangrijk. In de audiowereld wordt daar veel aandacht aan geschonken en wordt de kast om de speaker heen ontworpen. Ik neem aan dat Bogner dat ook doet, gewoon zoals het hoort dus eigenlijk. Veel gitaarversterkerbouwers denken daar wrs. te weinig/niet over na, gewoon een standaard maatje multiplex kastje met een niet al te dure speaker erin waar Celestion opstaat, want dat verkoopt goed.

Die Cube met V30 klinkt ook al dik ok. Gewoon een goed kastontwerp denk ik.

Rick trodat
9 mei 2014, 09:23
Via MP een hagelnieuwe Bogner 4x12 gekocht, uiteraard loaded met de altijdpinnige harde Celestion V30s. Als fan van de G12M-greenbacks-reeks haatte ik de V30. Het doel van de Bogner was om de V30s eruit te halen en uiteraard een setje greenbacks erin te doen. Maarre... Gisteren gerepeteerd met mn band met de Bogner 4x12 met V30s er nog in. Wat schetst mn verbazing??? Een dikke ronde en zowaar ietwat warme toon! Zo heb ik de V30 nog niet gehoord! Zou een kast dan toch zo veel het verschil maken hoe een speaker klinkt???

igv een closed back zeker ja. ( algemeen genomen want elke kast is totaal anders meer drukkend laag, en meer mid en de projectie van de hoge tonen kan er aan de achterkant niet uit)

Open back is dit een stuk minder.

V30 vind ik lekker in een closed back. En met zo'n beetje alle ( blackface) achtige fenders ( die toch wel een flinke dip hebben in het midden) klinkt een v30 erg goed.

Mr.Bluesbreaker
13 mei 2014, 23:12
Had ooit een Bogner 4*12 met (Stock Chinese) greenbacks, toen verving ik er twee door V30's. Volgende gig komt de geluidsman naar me toe (die gig 1 mic op een van de V30's) en hij zegt "je sound was veel warmer, houden zo!"

Terwijl je het omgekeerde verwacht. Een nieuwe Greenback in een Bogner 4*12 - niet mijn ding. Heb de V30's nu gecombineerd met 2 Scumback M75's - dat is wel weer top.

iWishmaster
14 mei 2014, 09:06
Bogner kasten zijn verbazingwekkend warm ondanks dat er V30's in zitten. In vergelijking met een Marshall kast bijvoorbeeld kan het een wereld van verschil maken.

Thiez
14 mei 2014, 09:13
Iedere speaker heeft zijn toepassing. Ik speel zelf een Engl blackmore en in combinatie met de V30 werd het een heel strak en steriele metalamp. Momenteel een marshall Greenback kast eronder wat hem net wat losser maakt en een lekkerdere hardrock sound geeft (dit heeft waarschijnlijk zowel met de speaker als met de ''slappere'' kast te maken.)
Laatst heb ik de amp ook een keer op de marshall kast van mijn bandgenoot gezet. G12-T75 speaker erin. Helemaal geen fan van deze speaker, maar toch klonken ze ook wel weer lekker. Elke speaker heeft zo zijn sterke en zwakke punten, en elke speaker heeft zo zijn toepassing waar hij in uitblinkt.

Misery Signals
14 mei 2014, 10:01
Ik heb een pak kasten gehad maar mijn Bogner V30 kast is het beste wat ik ooit had. Veel beter dan Marshall, Mesa, Orange, H&K enz die ik gehad heb. Koch V30 komt als enige in de buurt voor mij.

MS

arjanb01
14 mei 2014, 12:55
Voor live gebruik vind ik v30 speakers het lekkerste, omdat ze juist lekker door de mix prikken. Je hoeft dan minder hard te spelen en ook bij veel geluidsmannetje is het een favoriete speaker.

the sure thing
15 mei 2014, 07:05
Had ooit een Bogner 4*12 met (Stock Chinese) greenbacks, toen verving ik er twee door V30's. Volgende gig komt de geluidsman naar me toe (die gig 1 mic op een van de V30's) en hij zegt "je sound was veel warmer, houden zo!"

Terwijl je het omgekeerde verwacht. Een nieuwe Greenback in een Bogner 4*12 - niet mijn ding. Heb de V30's nu gecombineerd met 2 Scumback M75's - dat is wel weer top.

Ik sta op t punt om de V30s uit mijn Bogner te slopen en er Greenbacks in te zetten, maar dit doet mij wel weer twijfelen. A.s. zondag een groot optreden in de buitenlucht: deze maar eens met de V30s doen.

the sure thing
18 mei 2014, 21:05
http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/image_zps6afc099e.jpg (http://s76.photobucket.com/user/thesurething/media/image_zps6afc099e.jpg.html)

Vandaag een optreden met de V30 speakers gedaan.... Ik prikte prima door de mix heen en ik had niet teveel hoog in het geluid. Maar... Ik miste toch wat "levendigheid" in het geluid, dus ik ga het volgende doen: De bovenste 2 V30's eruit halen en er twee G12M-20H speakers erin zetten. De onderste 2 V30s laat ik wel zitten, maar die ga ik ontkoppelen. Ik ben toch benieuwd hoe die G12M icm met de Bogner kast gaan klinken...

iWishmaster
19 mei 2014, 09:11
Brunetti Mercury :mmmm:

Wat een prachtige amp blijft dat! Ooit komt die er nog eens ...