PDA

View Full Version : Welke powerconditioner



Tinus1978
8 mei 2014, 23:59
Ik heb wat problemen met mijn Engl e625 op het stroomnet. De amp reageert met veel ruis als er meerdere apparaten (zoals verlichting) op het zelfde stroomnet aangesloten is en aan staat. Clean kanaal niet, met gain enorm. Is een powerconditioner een oplossing hier voor ? Zo ja wat is een beetje betaalbare en kwalitatieve conditioner?

Dirk_Hendrik
9 mei 2014, 00:30
Ruis of brom?
Afhankelijk van je gitaar en of houding waarin je staat?

Samengevat, voor je aan powerconditioning begint moet je nagaan of dat echt de oorzaak van je probleem is.

Plant
9 mei 2014, 17:51
+1. Je weet heel zeker dat de amp het via het net oppikt en niet b.v. de gitaar pickups door de lucht of een pedaal via de adapter? Je hebt het uitgesloten met een andere versterker?

Verder moet je andersom denken. Als je 1 stoorbron hebt die het net vervuilt kun je beter die bron aanpakken met een ontstoorfiltertje. Ik heb wel eens het probleem gehad dat m'n audio installatie even ging muten als de koelkast aansloeg. I.p.v. een dik filter voor m'n installatie te zetten, heb ik een kleiner filtertje voor m'n koelkast geplaatst zodat de storing gewoon niet op het net kan komen. Voorkomen is immers beter dan genezen.

ErikH
9 mei 2014, 18:43
Heb je de boel wel goed geaard? Ik heb daartoe geen mogelijkheid op zolder waar mijn spul staat en met een bepaalde versterker/gitaar combi pik ik af en toe Russisch gewauwel op. Aarde schijnt dat te voorkomen.