PDA

View Full Version : Fender classic player of american standard stratocaster



Row
8 mei 2014, 20:31
Hallo allemaal,

Naast mijn Gibson les paul traditional zou ik toch graag een strat willen hebben. Afgelopen weken heb ik een aantal verschillende strats geprobeerd. De nieuwe fender 60th anniversary classic player 50s strat en een american standard 2013 stratocaster met rosewood fretboard spreken mij het meest aan.
Ik vind het belangrijk dat een strat ook goed overstuurt klinkt. Nu lees ik overal dat de fat 50s uit de american standards niet goed klinken wanneer je met wat meer gain speelt.
Wie kan mij helpen? Stratocasters zijn helemaal nieuw voor mij namelijk.
Alvast bedankt.

Groetjes,

Rowin

telerocker
9 mei 2014, 01:00
Ik zou een strat vooral selecteren op resonantie, vibe en bespeelbaarheid. Pickups kun je altijd vervangen. De Fat 50's zijn clean en dik, maar zouden ook wat ampgain goed moeten kunnen handelen. Er zijn vast forumleden die Fat 50's hebben en je hierover gedetailleerd kunnen informeren.

humbucker
9 mei 2014, 06:09
Allebei kan. Selecteer er eentje met je oren, dan komt t wel goed. Laat je vooral niet té veel leiden door internetpraat :)

Sinner1980
9 mei 2014, 12:03
Beide prima opties. Ikzelf geef de voorkeur aan een standard en voor wat meer high gain eventueel een ander brugelement of hss. Vooral testen idd!