PDA

View Full Version : Prijs effecten hoog!



ThaBluesBreaker
7 mei 2014, 19:18
Waarom zijn die effect pedaaltjes eigenlijk zo stervens duur vraag ik me af. Als je kijkt wat er nu eigenlijk in zo'n pedaaltje zit..paar printplaatje, beetje soldeersol weerstandje hier daar condenstatortje etc. leuk led lampje erop.

En toch heb je dan genoeg pedalen boven de 250 euro, misschien moet ik een andere beroepsrichting op ;)?


of..... ?

FruscianteFan
7 mei 2014, 19:27
Ten eerste: vraag en aanbod, mensen hebben het ervoor over dus het kan.

Ten tweede: je betaalt niet alleen voor het resultaat, ook voor de ontwikkeling, marketing etc, mensen die er hun brood mee verdienen...

Ten derde: als je bedenkt wat bijvoorbeeld medicijnen kosten...

Dirk_Hendrik
7 mei 2014, 19:59
Op je vraag kan ik een hoop voors en tegens verzinnen. Al was het maar omdat ik vele gevallen kan opnoemen waar ik het met je eens ben.

Maar essentie is:
Omdat de lui die die dingen maken ook een kachel te stoken hebben en een gezin te moeten onderhouden en effecten, ook voor een grote jongen als Boss geen massaproduct is in vergelijking tot een telefoon ofzo. En als jij het te duur vind is er geen hond die jou verplicht het ding te kopen.

Mitch
7 mei 2014, 21:01
Veel plezier met Behringer, Harley Benton en Joyo, zou ik zeggen.

schizo910
7 mei 2014, 21:03
Ga maar eens uitrekenen wat zo'n pedaal aan materiaal kost. Als je zelf een pedaaltje in elkaar soldeert ben je ook al snel 30 tot 50 euro kwijt aan materiaal. Nu begrijp ik ook wel dat bedrijven hun spul goedkoper in bulk inkopen, maar hun kosten zijn op andere vlakken weer erg hoog. Personeel, tijd, huur van werkplek, administratiekosten, gereedschap, verpakkingskosten, bedrukkingen, etc. Etc.

Dan nog de aanlooptijd en ontwerp fases, waarin niets wordt verdient, maar welke, zodra een product door deze fases heen is, wel weer wat van terug verdient moet worden.

Plant
7 mei 2014, 22:11
Nou ja, b.v. een tubescreamer bestaat al enkele decennia hoor, die ontwikkelkosten zijn er echt allang uit. Zo'n beetje alles wat je via tussenhandel in de winkel koopt is in prijs al een aantal malen over de kop gegaan voordat je afrekent.

En wat let je om een uitontwikkeld pedaal voor eigen gebruik zelf na te bouwen als dat qua materiaal goedkoper kan en je geen uren rekent?

Duhsjaak
7 mei 2014, 22:47
Heel veel jaar zonder effecten gedaan. Nu voor eentje gevallen.
Electro Harmonix Soul Kitchen.
Zes tientjes inclusief voeding. Of was het zeven? Whatever.

Ben zeker tevreden. Kwalitatief (dus afgezien van de vraag of het een pedaal is dat iedereen zou bevallen) en dus puur kijkend naar bomvrij, kraakvrij etc., zeer tevreden. Volgens mij roken daar ook kachels, hypotheken, zeg het maar.

250,00 voor een pedaaltje? Geef ik voor hun kop ook, mogen ze het er zelf afhakken.

Vind je het niet een toonbeeld van subtiel posten, deze post?
Ik ook.
Vriendelijke groet, Gus

Zolang we nog 250,00 voor een pedaaltje kunnen uitgeven, en daarvan een hele bak vol hebben, zal het toch wel een beetje meevallen met die crisis? Of overdrijf ik nou?

telerocker
7 mei 2014, 23:52
Ik heb budget- en boutiekpedalen, goedkope en dure. Of je veel geld voor een pedaal wilt uitgeven, is up to you. Ik heb een paar wat duurderde die echte keepers zijn, omdat ze gewoon erg goed klinken en dan ben ik ook bereid er meer voor af te tikken. Maar ook in de budgetsfeer zijn leuke pedalen te koop. Kwestie van uitproberen en kijken/luisteren wat voor jou werkt.

apekop
8 mei 2014, 00:15
Het is maar net wat je er voor over hebt. Ik betaal best 200 euro voor een pedaal als het echt een goed pedaal is dat ik vaak ga gebruiken en me inspireert. Ik vind dat er genoeg pedalen zijn die niet al te duur zijn (van 80 tot 150 euro bijvoorbeeld). Prijzen vallen wel mee vind ik. Als je dat niet wilt betalen kom je inderdaad bij Behringer uit of een 2ehands Boss. Voor ieder wat wils.

Pepe
8 mei 2014, 00:40
Dat verhaal gaat nog meer op als je het hebt over pickups. Wat draad, paar magneetjes, wat plastic... voor een tientje draai je drie pickups in een half uurtje, 200 euro alstublieft. Het is een ander verhaal als je eerst drie jaar loopt te kutten met research maar een pickupje dat basicly al 60 jaar hetzelfde is gebleven is het best een prijzige business.
Maar goed, de onkosten zitten in je marketing want dat is het enige wat je kan onderscheiden van al die andere sukkels die hetzelfde doen.

muffstuff
8 mei 2014, 09:44
Dat verhaal gaat nog meer op als je het hebt over pickups. Wat draad, paar magneetjes, wat plastic... voor een tientje draai je drie pickups in een half uurtje, 200 euro alstublieft. Het is een ander verhaal als je eerst drie jaar loopt te kutten met research maar een pickupje dat basicly al 60 jaar hetzelfde is gebleven is het best een prijzige business.
Maar goed, de onkosten zitten in je marketing want dat is het enige wat je kan onderscheiden van al die andere sukkels die hetzelfde doen.
Maar als je dna weer leest dat de meeste weer terug komen van pickups van GSF, hoe zit dat dna. Is het iets tussen de oren of echt kwalitatief mindere pickups. Ik ga graag met je gedachte gang mee hoor, hoe moeilijk kan het zijn, magneetje , dikte van draak en wikkelen maar.

Mitch
8 mei 2014, 10:05
GFS is een goed voorbeeld van een budgetmerk die wel een paar redelijk klinkende producten heeft en daardoor een goede reputatie (lees: lovende kritieken op fora). "Beter dan dit/dat/bla" is dan heel subjectief, het is maar net wat je zoekt. Een beetje meer output is voor de één precies wat -ie zocht, voor de ander een middy compressed onding. Die driehonderd wikkelingen minder die er nét effe anders opzitten van een andere bouwer kan dan wel eens nét datgene zijn dat het voor een ander fantastisch maakt. En die heeft er dna ook wel meer voor over.
Hoe je het ook wendt of keert, dit soort vragen zijn eigenlijk binnen één pagina wel beantwoordt. Een vraagprijs is meer dan de optelsom van onderdelen en hoeveel meer mag de producent bepalen. En de consument mag dan bepalen of -ie het waard vindt of niet.

peter_heijnen
8 mei 2014, 10:13
Pedalen zijn volgens mij helemaal niet zo duur als je het vergelijkt met 1980 toen ik mijn eerste ts kocht. Voor een habbekrats stel je tegenwoordig al een prima bordje samen, dat was in opa's tijd echt wel anders.

Dutch66
8 mei 2014, 10:56
en sommige pedalen doen zoveel voor je geluid dat je het er nog voor over hebt ook ..

Useless
8 mei 2014, 12:33
Ja...heb er ook al genoeg versleten en kwaliteit komt toch altijd bovendrijven. Daar betaal je dan natuurlijk ook voor. :-(

HaroldA
8 mei 2014, 13:01
Ten derde: als je bedenkt wat bijvoorbeeld medicijnen kosten...


Slechts 1,44 procent van het budget van de farmaceutische industrie wordt gestoken in het ontwikkelen van volledig nieuwe medicijnen. Er gaat zelfs meer geld naar marketing dan naar onderzoek. Zo blijven de prijzen van medicijnen kunstmatig hoog en de innovatie beperkt.

https://decorrespondent.nl/1066/waarom-medicijnen-zo-duur-zijn/64131944734-52b36de4

danee
8 mei 2014, 13:17
Het is wel zo dat prijzen opgedreven worden door allerlei tussenhandel en distributie. Je zou verwachten dat met de komst van internet, die tussenhandel overbodig kan maken, de prijzen wat kunnen zakken.
Een ander iets is de belachelijk hoge belasting die we moeten betalen. Inmiddels 21%. Dat was vroeger ook anders.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Buzzel
8 mei 2014, 13:40
De prijs van 250 die in de openings post wordt gesteld is denk ik voor of 'Boutique' of uitgebreide digitale effecten gericht.

Ik maak zelf ook af een toe een pedaal en kan me eigenlijk heel goed inbeelden dat een pedaal 250 kost. Zeker als het een nieuw concept is zelf ontwikkeld zelf bedacht enz enz. Veel kleine bedrijven die het de laatste jaren echt maken (denk aan Wampler of dr no) in de muziek wereld zijn uitgegroeid vanuit een hobby sfeer.

Als ik een pedaal bouw ben ik voor een simpele drive al snel 50 euro kwijt. Daarbij maak en ontwerp ik zelf de printplaten graphics en doe ik al het soldeerwerk. Ben ik al gauw 2 middagen mee bezig. Bij wat ingewikkeldere pedalen ga ik eerst breadboarden tweaken uitzoeken dan nog eens het maken kost nog veel meer dagen tijd. Voor de ingewikkeldere pedalen loopt de prijs vaak ook wat op.
Maar als je puur naar onderdelen en manuren kijkt en ik zou heel snel werken op voorgebakken printplaten voorgeboorde behuizingen (kost ook veel) heb je ook al wel 3 uur nodig misschien. Beetje uurloon... 25 euro? en laten we voor materieel uitgaan van kant en klare pcb's (zonder componenten) en al bedrukte en geboorde behuizingen. 50 euro?

125 euro puur aan het maken van het pedaal. Daar komt nog distributie bij en winstmarges. dan ga makkelijk richting die 200 + euro.


Een ehx heeft meer capaciteit en afzetmarkt dan duurdere 'vanuit hobby gegroeide' bedrijven. ehx pedalen liggen in alle gitaarwinkels en zijn altijd overal op voorraad bij webshops. Ze laten al hun printplaten inclusief smd componenten bakken in een fabriek. Behuizingen worden zo goedkoop mogelijk gemaakt in een fabriek met grote oplages. Daarnaast zetten Mexicaanse huisvrouwtjes die zitten in het magazijn van ehx de laatste dingen in elkaar (is echt waar, laatst in een filmpje van ehx gezien :P ). EHX produceert in veel hogere oplages dan de 'boutique' bouwers waardoor het rendabel veel werk kan uitbesteden.

Hou altijd wel in gedachte dat de markt voor effectpedalen inderdaad significant kleiner is als die van bijvoorbeeld mobiele telefoons, en die apparaten zijn ook niet goedkoop.

FruscianteFan
8 mei 2014, 14:15
https://decorrespondent.nl/1066/waarom-medicijnen-zo-duur-zijn/64131944734-52b36de4
Dat is precies wat ik bedoelde, eigenlijk. Dat er branches zijn waar de prijzen veel onevenrediger zijn..

Dirk_Hendrik
8 mei 2014, 14:40
https://decorrespondent.nl/1066/waarom-medicijnen-zo-duur-zijn/64131944734-52b36de4

Da's een mooi smaakmakend stukkie. Zonder de pharmaindustrie ect te willen verdedigen is de prijs van een medicijn is meer dan alleen de ontwikkeling en de grondstoffen. Als er na de ontwikkeling van een medicijn ergens echt extreem veel tijd in gaat zitten is het wel het eindeloze certificeringstraject. En dat kost vermogens en vaak jaren.

danee
8 mei 2014, 15:42
De pharmaindustrie probeerd al jaren werkzame stoffen uit cannabis zo te manipuleren dat ze het kunnen pattenteren. Zij en de staal en olie industrie zitten ook voor een groot deel achter die belachelijke lobby tegen cannabis. Dus hou maar op over die gif mengers :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

tommus42
8 mei 2014, 16:09
Het ene bedrijf is het andere niet, geldt ook nog een keer.
Cannabis wordt medicinaal gebruikt bij een aantal aandoeningen. Is toch mooi als de patient geholpen is met juist dat cannabinoid, en daardoor niet stoned rondloopt als ie dat niet wil:ok:.

danee
8 mei 2014, 16:39
Canbabis is een bijzondere plant. Ford maakte in de jaren 30 een auto van hennepvezel dat sterker was dan staal. De eerste levis broeken ook van hennep, en vele malen sterker dan de huidige spijkerbroeken. Diverse onderzoeken hebben al bewezen dat werkzame stoffen uit cannabis mogelijk kankercellen kunnen vernietigen. Cannabis heeft de potentie om bepaalde industrieen deels op hun gat te leggen. Back on topic: soms worden markten zelfs met behulp van justitie, politiek en media gemanipuleerd zodat wij als consument maar blijven betalen (om zogenaamd de economie in stand te houden). Gelukkig is dat in pedalenland niet aan de orde :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Lomeos
8 mei 2014, 21:10
Ik vind effecten echt niet te duur. Je hebt voor heel schappelijke prijzen echt prima effecten. De kleine bouwers hebben niet de middelen die de grote jongens hebben qua inkoop en productie en zijn dus duurder in aanschaf. Heus niet altijd beter, maar dat is vooral ook een kwestie van smaak.

En je hoeft het niet uit te geven. Het is je eigen geld.

toddzilla
8 mei 2014, 21:45
Het is wel zo dat prijzen opgedreven worden door allerlei tussenhandel en distributie. Je zou verwachten dat met de komst van internet, die tussenhandel overbodig kan maken, de prijzen wat kunnen zakken.

Hou er wel rekening mee dat de tussenhandel en distributie niet altijd van het toneel verdwijnt als het gaat om webshops. Ik kan me voorstellen dat die grote online jongens belangrijke afnemers zijn voor de meeste fabrikanten van pedalen. Als je als pedalenmaker dan je eigen producten in je eigen webshop tegen lagere prijzen aanbiedt ben je je distributie en / of (online) verkooppunten snel kwijt omdat zij daar niet mee willen / kunnen concurreren. Vooral in industrieën waar veel aanbod is qua fabrikanten zijn inkopers behoorlijk machtig. Mijn vriendin heeft een mode-label, maar hanteert reguliere winkelprijzen in haar eigen webshop omdat haar inkopers anders binnen een seizoen weg zijn.

caliban
13 mei 2014, 14:21
Het is wel zo dat prijzen opgedreven worden door allerlei tussenhandel en distributie. Je zou verwachten dat met de komst van internet, die tussenhandel overbodig kan maken, de prijzen wat kunnen zakken.
Een ander iets is de belachelijk hoge belasting die we moeten betalen. Inmiddels 21%. Dat was vroeger ook anders.



Vergeet niet dat het aantal tussenhandels er weinig toe doet, een marktprijs wordt niet bepaald door de tussenhandels, maar veeleer door vraag en aanbod. Hoeveel welke tussenhandel en de producent eraan verdienen, wordt juist bepaald door dit evenwicht, niet omgekeerd (in theorie). En 21 percent is schandalig veel? Tja het zijn luxeproducten, ik heb er weinig problemen mee dat die belast worden. Het is ook niet gezegd dat een lagere btw goedkopere producten betekent, kan zijn dat de tussenhandels en producent er dan gewoon procentueel meer aan overhouden.


Dat verhaal gaat nog meer op als je het hebt over pickups. Wat draad, paar magneetjes, wat plastic... voor een tientje draai je drie pickups in een half uurtje, 200 euro alstublieft. Het is een ander verhaal als je eerst drie jaar loopt te kutten met research maar een pickupje dat basicly al 60 jaar hetzelfde is gebleven is het best een prijzige business.
Maar goed, de onkosten zitten in je marketing want dat is het enige wat je kan onderscheiden van al die andere sukkels die hetzelfde doen.

Het laatste sla je denk ik de nagel mee op de kop

FruscianteFan
13 mei 2014, 14:41
Een ander iets is de belachelijk hoge belasting die we moeten betalen. Inmiddels 21%. Dat was vroeger ook anders.
Zoals Adriaan van Dis een tijdje terug mooi zei: "ik betaal graag belasting; daar legt de overheid wegen van aan, etc"

Als je wilt dat de overheid iets uit kan halen, zal ze belasting moeten ontvangen.

purplejohn
13 mei 2014, 15:17
Het is nog steeds een simpel gegeven: vraag en aanbod. Wel of niet terecht, zolang er nog steeds flink verkocht worden zal de prijs niet dalen. De Mona Lisa is enkele miljoenen waard, maar er zit maar hooguit 40 euro verf in. (En wat man-uren, maar die tel ik niet, want anders zat ie toch maar wat in z'n schuurtje te klooien).

danee
13 mei 2014, 15:22
Geen probleem met belasting betalen zolang het ten goede komt van ons allen. Helaas is dat niet zo. Wij betalen 21% belasting omdat de grote multinationals geen belasting betalen. De overheid vind het blijkbaar ok dat de grote jongens offshore accounts hebben. Ook word er geld over de balk gegooit voor allerlei onzin. Wanneer gaan we bijvoorbeeld zeggen dat een instituut als het koningshuis een luxe is dat we niet meer kunnen betalen? En waarom moet ik als belasting betaler meebetalen aan ordehandhaving tijdens voetbalwedstrijden. Waarom heeft iemand met miljoenen op de bank recht op hypotheekrente aftrek en kinderbijslag? Waarom kunnen banken en verzekeringsmaatschappijen jouw en mij ongestraft belazeren? Waarom moest alles zo nodig geprivatiseerd worden, de zorg is handel geworden en duurder als ooit tevoren? Ik kan nog wel even doorgaan. Wanneer er eens simpel boeren verstand werd gebruikt hadden we geen problemen. Er is geen crisis, er is geld zat. Dit is puur wanbeleid. En ja ik klaag, maar ik stem ook en ik ben actief. Dus alle recht om te klagen dacht ik zo.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

-Martijn-
13 mei 2014, 15:28
Een ander iets is de belachelijk hoge belasting die we moeten betalen. Inmiddels 21%. Dat was vroeger ook anders.


Welke muziekzaken hebben de verhoging van BTW van 19 naar 21 procent doorberekend in hun prijzen?
Als je de prijslijsten van voor die tijd erbij pakt is er vaak niks veranderd.

Dirk_Hendrik
13 mei 2014, 16:35
Geen probleem met belasting betalen zolang het ten goede komt van ons allen. Helaas is dat niet zo. Wij betalen 21% belasting omdat de grote multinationals geen belasting betalen. De overheid vind het blijkbaar ok dat de grote jongens offshore accounts hebben. Ook word er geld over de balk gegooit voor allerlei onzin. Wanneer gaan we bijvoorbeeld zeggen dat een instituut als het koningshuis een luxe is dat we niet meer kunnen betalen? En waarom moet ik als belasting betaler meebetalen aan ordehandhaving tijdens voetbalwedstrijden. Waarom heeft iemand met miljoenen op de bank recht op hypotheekrente aftrek en kinderbijslag? Waarom kunnen banken en verzekeringsmaatschappijen jouw en mij ongestraft belazeren? Waarom moest alles zo nodig geprivatiseerd worden, de zorg is handel geworden en duurder als ooit tevoren? Ik kan nog wel even doorgaan. Wanneer er eens simpel boeren verstand werd gebruikt hadden we geen problemen. Er is geen crisis, er is geld zat. Dit is puur wanbeleid. En ja ik klaag, maar ik stem ook en ik ben actief. Dus alle recht om te klagen dacht ik zo.

Alle recht om te klagen. Ik denk dat je meer effect hebt als je actief de politiek in gaat in plaats van op een gitaristenforum in de effectenrubriek in de wind te zitten huilen.

Met een aantal van je misstanden ben ik het eens. Ik vermoed dat ik het met je oplossingen voor die misstanden oneens ga zijn.

grayfink
13 mei 2014, 16:38
Spinazie is ook best prijzig vind ik.

peter_heijnen
13 mei 2014, 19:23
Ik vind hoerenbezoek duur. Het kost zelfs minder dan een printplaatje en een paar onderdelen incl soldeer om je benen even te spreiden. En wil je een beetje boutique niveau kom je er gewoon niet meer met 250 euro.

danee
13 mei 2014, 19:32
Alle recht om te klagen. Ik denk dat je meer effect hebt als je actief de politiek in gaat in plaats van op een gitaristenforum in de effectenrubriek in de wind te zitten huilen.

Met een aantal van je misstanden ben ik het eens. Ik vermoed dat ik het met je oplossingen voor die misstanden oneens ga zijn.

Jammer dat je het zo scherp op de man speelt en zo vlot bent met een oordeel over wie ik ben en waar ik voor sta. Volgens mij niet nodig.






Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Buzzel
13 mei 2014, 20:00
Ik snap de hele discussie al niet meer, farmaceutische industrie, pickups, belasting, spinazie....

Het ging hier over dure pedaaltjes hoor

caliban
13 mei 2014, 20:21
Voetbal afschaffen, goeie oplossing

Riny
13 mei 2014, 20:24
Back on topic dan maar.

Wat pedalen betreft, wanneer men iets zoekt dat gewoon fijn in je gevoel ligt, gewoon kopen dus en niet naar prijzen kijken.
Het gaat om het gehoor en het innerlijke gevoel van musicus zijn.
Soms wordt er voor een 30 jaar oude gitaar €3000,00 betaald en €200,00 voor een pedaal is dan weer te duur, ik snap dat niet.
Persoonlijk koop ik beiden ongeacht de prijs als ik de centen er voor heb liggen en het er voor over heb.
Gewoon kopen wanneer het verantwoord is want meenemen kun je het geld toch niet wanneer de man met de zeis komt.
Tenminste, ik heb nog nooit gezien dat men een brandkast achteraan bracht naar iemand zijn laatste rustplaats.

Leef en en koop wat je mooi vind en geniet ervan en zeur niet over wat het gaat kosten, men leeft maar 1 keer en ook nog eens erg kort.
Een gegeven is, men is langer dood dan levend, dus..............................

................. niet mierenn**ken over de kosten van een pedaal or what else.

Plant
13 mei 2014, 21:11
niet mierenn**ken over de kosten van een pedaal or what else.

Ja, maar we zijn Hollanders hè ;) we moeten toch iets te zeuren hebben, anders leven we niet.

Tristan
13 mei 2014, 21:49
Voetbal afschaffen, goeie oplossing

Of aanschaffen, whahaha… :seriousf:
Voetbal is waarschijnlijk wel een goedkopere bezigheid dan gitaarspelen, voor de beoefenaar zelf dan.

Dirk_Hendrik
13 mei 2014, 23:58
Jammer dat je het zo scherp op de man speelt en zo vlot bent met een oordeel over wie ik ben en waar ik voor sta. Volgens mij niet nodig.
Pffft. Schei es uit met die lange teentjes zeg :stop:. Sorry maar da's echt PVV retoriek. Eerst een enorme klaagzang aanheffen en als je commentaar krijgt gaan zeuren dat het op de man gespeeld is. Doe me een lol.

jutter
14 mei 2014, 00:14
Ik heb zin in een frikandel speciaal.:dontgeti:

danee
14 mei 2014, 01:23
Pffft. Schei es uit met die lange teentjes zeg :stop:. Sorry maar da's echt PVV retoriek. Eerst een enorme klaagzang aanheffen en als je commentaar krijgt gaan zeuren dat het op de man gespeeld is. Doe me een lol.

En dat bedoel ik nou.....ik ben al jaren actief lid van de SP. Danee komt van mijn ouwe band Dandare. Dandare was een links punkbandje die in heel wat kraakpanden in nederland heeft gespeeld. Ik ben uitgesproken links.

Dus een behoorlijk misplaatst en beledigend vooroordeel.

Ok ik ging wat off topic, maar lijkt me geen reden om mij zo aan te spreken. Ik geloof ook niet dat ik enig aanleiding heb gegeven om te doen vermoeden dat ik PVVer ben. Ik gaf nota bene nog aan dat ik voorstander ben van legalisering van cannabis. De Pvv wil coffeeshops sluiten.

Het verschil tussen mij en de Pvv is dat ik er geen problemen mee heb als je het inhoudelijk niet eens bent met mijn standpunten. Waar ik wel een probleem mee heb is dat jij mijn toevoeging aan de discussie als "in de wind huilen" bestempeld. En dat gaat dus om fatsoen.

Maar goed, het is internet en dat maakt dit soort dingen altijd lastig. Als we elkaar hadden ontmoet dan was het anders gelopen. Tekst is lastig juist te interpreteren wanneer de de persoon achter de tekst niet goed genoeg kent. De valkuil van elk forum ;)





Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

showband
14 mei 2014, 07:48
En dat bedoel ik nou.....ik ben al jaren actief lid van de SP. Danee komt van mijn ouwe band Dandare. Dandare was een links punkbandje die in heel wat kraakpanden in nederland heeft gespeeld. Ik ben uitgesproken links.


Ik zou gewoon voortaan ongebruikte pedaaltjes van andere gitaristen kraken. En als ze helemaal stuk en versleten zijn weer een andere natuurlijk. Na het doorverkopen van de bedrading.

;)

Buzzel
14 mei 2014, 08:29
verhaal


Misschien moet je niet over politiek gaan praten op een GITAAR forum. Ik heb een regel voor mijzelf, niet over politiek praten tegen vrienden of mensen waar je veel mee omgaat. Dat leid toch tot ruzie enzo.

En D_H speelt helemaal niet op de man, hij zegt gewoon dat je je politiek gefrustreerde zelf ergens anders moet uiten ipv op het effecten subforum van gitaarnet.

danee
14 mei 2014, 08:38
En D_H speelt helemaal niet op de man, hij zegt gewoon dat je je politiek gefrustreerde zelf ergens anders moet uiten ipv op het effecten subforum van gitaarnet.

Ik gaf slechts mijn mening over de reden waarom belasting zo hoog is in dit land wat past binnen de vraag waarom pedalen zo duur zijn in vergelijk met vroeger. Inhoudelijk mag je het daarmee niet eens zijn. Maar DH was blijkbaar geirriteerd en vond dat hij mij terecht moest wijzen. "In de wind huilen" en "ik ga het waarschijnlijk niet met jouw oplossingen eens zijn" was onnodig.

Maar laten we er over ophouden en back on topic dan maar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Buzzel
14 mei 2014, 08:40
Waar staat dat dan?


Alle recht om te klagen. Ik denk dat je meer effect hebt als je actief de politiek in gaat in plaats van op een gitaristenforum in de effectenrubriek in de wind te zitten huilen.

Met een aantal van je misstanden ben ik het eens. Ik vermoed dat ik het met je oplossingen voor die misstanden oneens ga zijn.

Daarna begin jij over op de man spelen..bla bla bla

danee
14 mei 2014, 09:07
Heyyy, loop niet zo in de wind te huilen. Ik ga het bijvoorbaad niet met je eens zijn. Sorry maar dat is toch echt op de man spelen.

Maar nogmaals, irritatie is uitgesproken naar elkaar. Wat mij betreft is het genoeg. Wanneer nodig is een pm misschien handiger.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

showband
14 mei 2014, 09:18
**** verhaal om nog even gelijk te krijgen***

Maar laten we er over ophouden en back on topic dan maar.


Herkenbaar punt op gitaarnet.
een "ik heb toch lekker gelijk. Puh" bewering eindigen in "en nu moet je natuurlijk niet er over door gaan".

;)

Tristan
14 mei 2014, 09:35
"op de man spelen"
Hmm, gaat het hier nog steeds over voetbal?
:D

Kim Wilson
14 mei 2014, 09:45
Nou jongens, wie wil er nog een lekker kopje thee?

Buzzel
14 mei 2014, 09:47
Ik lust wel een bakkie :)

caliban
14 mei 2014, 10:06
Qua politiek, even heel kort door de bocht, stel Vlaamse PVDA+ is vergelijkbaar met Nederlandse SP, Vlaamse Vlaams Belang is vergelijkbaar met Nederlandse PVV, is niet uit de lucht gegrepen denk ik. Het valt me op hoezeer Vlaams Belang hier - met uitzondering van ethische standpunten (daar lijken ze op een nog extremere CD&V, christendemocraten dus) en natuurlijk migratie (enorm anti-Islam en dergelijke) - lijkt op socialistische partijen. Ze zijn tegen afschaffing van minimumloon (ben ik het nu ook wel eens mee), maar ook tegen verhoging van pensioenleeftijd. Ik wil maar zeggen, de extremen op het links-rechts-gamma gaan soms nog best op elkaar lijken. En vooral qua manier van redeneren en mate van kwesties in de context plaatsen (ook wel populistische trekjes). Daarmee misschien dat het discours van danee door D_H als mogelijks PVV werd opgevat.

Trouwens niet boos of aanvallend bedoeld, kwam gewoon als verklaring bij me naar boven.

peter_heijnen
14 mei 2014, 11:17
Ik wil maar zeggen, de extremen op het links-rechts-gamma gaan soms nog best op elkaar lijken. En vooral qua manier van redeneren en mate van kwesties in de context plaatsen (ook wel populistische trekjes).
Dt is ook wat het is, populistisch zieltjes winnen. Net als in de pedalenwereld waar zieltjes ook worden gewonnen met marketing/populisme ipv inhoud. De onwetenden zijn nagenoeg weerloos. ;)

Cappucino!

Buzzel
14 mei 2014, 11:30
Net als in de pedalenwereld waar zieltjes ook worden gewonnen met marketing/populisme ipv inhoud. De onwetenden zijn nagenoeg weerloos. ;)


Ja! Truebypass het modewoord van de laatste paar jaren.

Waarom hebben ze deze niet in de van dale gezet?

peter_heijnen
14 mei 2014, 11:35
Verander true bypass in europa, dan zie je dat europa goed KAN zijn. Een 'volledig europa' is verre van optimaal!

Dirk_Hendrik
14 mei 2014, 11:48
Laatste OT reactie aangezien ik deze discussie heb veroorzaakt en em, vanuit m'n rol als moderator, juist een andere kant op zou moeten sturen. Ten overvloede dat alles wat ik gezegd heb op persoonlijke noot is en niets met moderatorschap te maken heeft. Mensen zijn nogal eens geneigd te denken dat mods heilig moeten zijn. Ammehoela. Ik ben vooralsnog mens.

Sorry Danee dat ik de suggestie heb gewekt dat je PVV affiniteit zou hebben. Dat wens ik echt niemand toe. Lees in mijn post waar ik dat zei dan ook rustig SP in plaats van PVV. Naar mijn mening een partij met dezelfde Calimero retoriek. Ze weten em alleen wat knapper te verpakken dan de PVV.

Mitch
14 mei 2014, 11:49
Het is al een onderwerp van niks maar als we dan ook nog zo zwaar off topic gaan houdt het op.
Slotje.

EDIT: D_H nog net "in before the lock" zie ik nu :D Als er nog iemand behoefte heeft om die discussie uit te praten mag dat per PB met elkaar, mkay?