PDA

View Full Version : Vorg gitaren?



ReinoutV
6 juli 2003, 10:40
Dag allen

Ik heb gister een Vorg jazz-kist gekocht (foto's volgen nog, kheb ff geen camera bij me). Weet iemand iets meer over het merk? Ze hebben in de jaren '70 en '80 gitaren gebouwd, en uit de reviews op harmony central begrijp ik dat het een japans merk is. Op de voorkant van de kop staat niets behalve de naam Vorg en op de achterkant een serienummer, in het hout gedrukt (geen print dus). 2 humbuckers, knoppen en schakelaar á la Les Paul, sunburst. Weet iemand iets meer of kent iemand de website van het merk?

wietse
6 juli 2003, 11:25
ze werden gebouwd door pearl onder de naam vorg dat is alles wat ik er van weet ,pearl maakte altijd goede gitaren en dat zal ook wel voor vorg gelden.
is niet de zelfde pearl als van de drumstellen als ik het goed heb ,fabriek bestaat ook al wat jaartjes niet meer.

ReinoutV
7 juli 2003, 12:12
Ik heb net de lettertjes naast het Vorg logo weten te ontcijferen, en daar staat inderdaad Pearl (met nog een priegeltje ervoor). Ik heb zelf verder ook nog niets kunnen vinden over het merk. Maar ach, als hij maar goed speelt. Als iemand de slagplaat van deze gitaar tegenkomt, bel dan maar, want alleen de twee schroefgaatjes herinneren aan het feit dat er ook een slagplaat geweest is.

ieme
7 juli 2003, 17:28
WIJ WILLEN FOTO'S! WIJ WILLEN FOTO'S! WIJ WILLEN FOTO'S! WIJ WILLEN FOTO'S! WIJ WILLEN FOTO'S! WIJ WILLEN FOTO'S!!!!
zeur zeur zeur!

Ic3gl0vE
7 juli 2003, 17:29
Vorg.. dat klinkt erg eeuh... black/folkmetal.

ReinoutV
8 juli 2003, 11:41
Ik heb zelf nog geen foto's gemaakt, maar deze gitaar stond op gitaarmarkt (Guitar Center). Ik zal die foto (beetje donker wel) hierop zetten:

http://members.lycos.nl/reinoutv/images/vorg.jpg

SiNiSTRaL
8 juli 2003, 11:42
Vorg.. dat klinkt erg eeuh... black/folkmetal.
Vørg Svenkska Metäal AAARRRRGH

ReinoutV
24 juli 2003, 13:04
Sorry dat ik dit topic helemaal omhoog gooi, maar ik heb net wat opnames van mijn gitaar gemaakt. Ze zijn in het sounds-forum te vinden.

iam
24 juli 2003, 13:19
die gitaar ziet er vet uit...

wat heb je ervoor betaald?

Jay Cal
24 juli 2003, 18:29
aaaaahhhhhhhhh Japanse Lawsuit modellen... Ze zijn heerlijk!
Goedkoop, vreselijk goed en Nederlanders blijven toch nog steeds liever een echte Gibson kopen. Misschien is dat wel gewoon de echte betekenis van "de nederlanse paradox".

Fijn dat er toch nog mensen zijn die deze totaal ondergewaardeerde modellen aan het ontdekken zijn.

Prachtige Gibsonkopie man!

ReinoutV
25 juli 2003, 12:16
Het is een Vorg, by Pearl, wat weer niet de Pearl van de drumstellen lijkt te zijn. Ze maken ook allerlei andere kopieën, zoals op HC te lezen is. Ik heb verder geen info kunnen vinden, maar hij speelt fantastisch. Ik heb er 400 euro voor neergelegd. Geen geld, eigenlijk.