PDA

View Full Version : Techniek bijschaven na 20 jaar spelen



danee
7 mei 2014, 16:57
Hoi,

Ik speel al meer dan 20 jaar gitaar. Ooit begonnen met les waar ik de basis leerde, daarna 10 jaar in een redelijk succesvol punk bandje en nu al wat jaartjes in een coverband. Ik kan dus redelijk goed spelen maar blijf een beetje op een bepaald niveau hangen.

Waar ik me al een poosje bewust van ben is dat mijn techniek mijn snelheid beperkt.

Ik toets veel te hard met als gevolg dat ik nooit echt snelheid kan ontwikkelen. Ook met akkoorden toets ik veel te hard.

Een ander dingetje is dat ik met mijn rechterhand bij hoge snelheid te veel spanning op mijn arm zet zodat het gaat verkrampen (ik speel wel uit mijn pols maar span onbewust alle spieren in mijn arm als ik snelheid wil maken). Misschien dat ik qua aanslag ook iets verkeert doe.

Ik speel nu heel bewust met zo weinig mogelijkkracht op de toetsen (toontadders en akkoorden). Elke dag 20 minuten. Dus hoop dat dat wat oplevert.

Iemand tips of trucks voor mij om het te hard toetsen en het onnodig aanspannen van spieren af te leren?

Ik twijfel ook over mijn manier van aanslaan.
Ik zal een video posten, wellicht dat iemand kan zien wat er verbeterd kan worden.

Lastig om iets wat zo is ingesleten af te leren. Maar stoppen met roken lukte ook dus dit moet ook lukken :)





Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

telecastermaster
7 mei 2014, 17:05
Iemand tips of trucks voor mij om het te hard toetsen en het onnodig aanspannen van spieren af te leren?



Voor mij geldt: de enige manier om echt goed progressie te boeken met techniek is om een goede leraar te nemen....
Dat dus.