PDA

View Full Version : VOX Nighttrain



Bram46
7 mei 2014, 15:43
Hallo,

ik heb een nieuwe VOX Nighttrain 15 gekocht. Daarin zitten 5 buizen. Is het normaal dat een dergelijke versterker ruikt als ie aanstaat, ook de bovenkant wordt erg warm, zeg maar heet.
Is dit nog nieuwigheid?

Groeten Bram

Buzzel
7 mei 2014, 16:01
Beetje stof dat schroeit vermoed ik zo. Die buizen zijn net gloeilampen, die worden dus best warm. ;)

FruscianteFan
7 mei 2014, 16:18
Ligt er een beetje aan hoe het ruikt, maar zoals Buzzel ook aangeeft - buizen worden nu eenmaal heet, dat is een beetje de bedoeling.

Bram46
7 mei 2014, 17:10
Oke, bedankt voor jullie antwoord. Dat warm worden was wel duidelijk, dat ruiken zal dan met de tijd wel weg gaan.

Rooker
7 mei 2014, 21:56
Even om misverstanden te voorkomen. Je doet hem toch wel enkel aan wanneer er een speaker op aangesloten is met de juiste Ohm waarde?

Bram46
9 mei 2014, 13:03
Hai Rooker, Het betreft dus een nieuw model, dat is dus een kast met versterker plus speaker ineen. En ja die zit aangesloten.

Wel mooi van deze VOX dat ie zich zelf na twee uurtjes, zonder signaal, uitschakelt.

De amp is nu enkele dagen in gebruik en het ruiken is zowat helemaal weg, bedankt voor jullie hulp.

Buzzel
9 mei 2014, 13:10
De amp is nu enkele dagen in gebruik en het ruiken is zowat helemaal weg, bedankt voor jullie hulp.

Dan was het de nieuwigheid denk ik toch.


of het gene wat aan het smeulen was is helemaal uitgefikt ;)