PDA

View Full Version : Tycobrahe Octavia & Foxx Tonemachine



muziekschuur
7 mei 2014, 09:17
Beiden octave up fuzzes. Ik zie ze vaak afzonderlijk beschreven... Welke was eerder? En hebben ze qua circuit iets met elkaar van doen?


http://www.youtube.com/watch?v=X97EV4esZzI


https://www.youtube.com/watch?v=G-4lKcrBVcQ

Dirk_Hendrik
7 mei 2014, 12:29
Allebij uit hetzelfde tijdperk (geen zin om uit te gaan zoeken welke nou net wat eerder dan de ander was). Qua circuits werken ze allebij op hetzelfde concept van enkelzijdige gelijkrichting van in-fase en na fasegeinverteerd signaal maar zijn technisch niet vergelijkbaar.

muziekschuur
7 mei 2014, 12:48
De eigenaar van Foxx zou later Danelectro beginnen. Klopt dat? Of is dat degene die Danelectro opnieuw zou beginnen?

Bernardduur
7 mei 2014, 13:02
De eigenaar van Foxx zou later Danelectro beginnen. Klopt dat? Of is dat degene die Danelectro opnieuw zou beginnen?

Dit klopt volgens mij, maar volgens mij had hij toen Danelectro overgenomen en dus weer op de markt zetten.

En volgens mij was de Tycobrahe eerder

Ze lijken trouwens totaal niet op elkaar. De fOXX is echt een octave up fuzz (waarvan de octave dus ook uitkan) zoals bv de Superfuzz, de Tycobrahe is niet clean maar minder fuzzy dan de fOXX (op normale standen).

muziekschuur
7 mei 2014, 13:22
Als fuzz een blokgolf is.... Wat doet de octave up dan?

Dirk_Hendrik
7 mei 2014, 13:45
Een signaal van een oktaaf hoger genereren?

Mitch
7 mei 2014, 16:31
Gekke herrie maken die je moet leren beheersen maar nooit echt mooi wordt :D

muziekschuur
7 mei 2014, 16:59
Dus dat is dan ook een blok golf?

Ik heb al enige tijd een Danelectro French toast ..... Een copie van de Foxx tone machine... (uit de handen van de originele ontwerper...)

Mitch
7 mei 2014, 20:58
Ik weet de details niet hoor, maar dat verhaal heb ik wel veel zien rondgaan op internetfora. En ook net iets te vaak bij mensen die voor 30E een unieke sound willen hebben, als je begrijpt wat ik bedoel. Zelfde idee als de mensen die vinden dat ze de perfecte Timmy kloon hebben als ze de CTO van Dano hebben aangeschaft. Ik heb ze beide gehoord én zelf getest, er zijn gelijkenissen, maar het verschil is zo groot als tussen een tapijt van zuiver scheerwol en een kokosmat.
Ik heb die French Toast wel eens geprobeerd en zijn broertje, de Black Ice als ik het wel heb en Foxxjes heb ik op genoeg clips gehoord om er een redelijk beeld van te hebben. Zelfde idee als Timmy/COT. Het zit wel in de hoek, maar om nou te zeggen dat het gelijkwaardig is, of fijne kwaliteit... nèh.