PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar, voorstellen gezocht.



killalotbee
6 mei 2014, 17:28
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar. Een electrische.

Ik heb nu een les paul epiphone maar die vind ik niet lekker spelen.
Ik heb ook een Fender MIM strat die ik geweldig vind.

Ik zoek dus iets dat lekker speelt, maar dus geen les paul.

Ik speel vooral oudere songs genre Jimi Hendrickx, Red Hot Chilli Peppers en andere rocknummers.

Wat raden jullie aan? Wat vinden jullie lekker om te spelen?

Alle voorstellen zijn welkom.

Misschien kleine opmerking, ze moet linkshandig verkrijgbaar zijn.

LGK
6 mei 2014, 18:52
Tja.. wat is lekker om op te spelen..
Dat is voor iedereen anders, ik houd namelijk van wat dikkere necken. Maar sommige zweren weer bij hele dunnen.

Misschien moet je jezelf eerst afvragen waarom je die les paul niet lekker vind spelen.
En ga is naar een zaak waar veel gitaren hangen, en ga een beetje proberen.

danee
6 mei 2014, 18:58
Gezien jouw voorkeur voor je Fender tov je les paul, en jouw muzikale voorkeur (hendrix en rhcp) lijkt een fender stratocaster het meest voor de hand liggend. Ik weet niet hoeveel geld je wilt gaan spenderen....Voor rond de 700 kan je op mp al mooie usa stratocasters kopen (linkshandig is wat lastiger, er staat er nu 1 op maar die is 1200 euro). Heb je meer te spenderen dan is een statocaster van Haar of Rebel Relic ook het proberen waard.




Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Stillborn
6 mei 2014, 19:01
Probeer ook eens wat Telecaster modellen uit. Misschien wel jouw ding.

Tupelo
6 mei 2014, 19:39
Laat je MIM strat modificeren tot iets waarover je meer tevreden bent ?
Locking tuners, goede pups, pot's, eventueel trem, refret..?

Sinner1980
6 mei 2014, 22:45
Gezien je muzikale voorkeur en je voorkeur voor Fender zou ik zeggen: probeer eens een telecaster!

Ik was altijd een strat man en vind dit nog steeds fijne gitaren maar sinds ik met teles in de weer ben gegaan ben ik helemaal om; voor mij de ultieme gitaar. Heerlijk recht toe recht aan, genoeg ballen voor rock maar daarnaast ook een heerlijke clean.

Dikke aanrader dus. Of het echt jouw ding zal zijn? Daar kom je maar op één manier achter! Ik kan je de baja's van harte aanbevelen als instapmodel.

FruscianteFan
7 mei 2014, 12:17
Waarom wil je precies een nieuwe gitaar? Je vindt je MIM Strat geweldig, en die is ook ideaal voor RHCP en Hendrix... dus wat scheelt eraan?

JP074
7 mei 2014, 16:54
waar blijft reactie van TS?

kan niet wachten!

Duhsjaak
7 mei 2014, 23:17
De zomer staat er weer aan te komen.
Dan worden er weer veel dingen gepost, die in de politiek een proefballonetje worden genoemd.

Je post iets controversieels (wat omschrijf ik dat weer netjes hč) en je laat gewoon niks meer van je horen.

Ik heb nog een suggestie voor een post.
Ik wil graag iets elektrisch, met 6 snaren en bij voorkeur zonder dat het iets kost. Als in: gratis. Het blijft een NL post, toch?
Ik wens TS veel succes en wijsheid.
En bovendien:
Vriendelijke groet, Gus


Edith: oh pardon, soms hebben Vlamingen dezélfde wensen als NL'ers.
Ik had even een beetje slordig gelezen.

telerocker
7 mei 2014, 23:57
+1. Als je gitaar lekker speelt, kun je er met wat upgrades een supergitaartje van maken. Tenzij je een backupgitaar nodig hebt. Kijk dan eens naar Classic Player of een tweedehands USA strat. Misschien, zoals anderen aanbevelen, ook eens een tele proberen. Een tele is behoorlijk allround als je de tonepot weet te gebruiken.