PDA

View Full Version : Saga



Elric
5 mei 2014, 19:02
Een paar jaar geleden had mijn pa voor zijn verjaardag een cd van Saga gevraagd. Ik was toen een jaar of 15, 16 en zat helemaal in The Doors. Daarna Iron Maiden (nog steeds mijn nummer 1). Die cd verdween voor mij dus in mijn brein archief. Laatst kwam mijn broer een DVD van Saga tegen en die heeft ie toen voor mijn pa gekocht, met het idee van die zie je anders nooit meer. Het gaat om de DVD van Spin it again. Ik heb de DVD samen met mijn pa en moeder gekeken en ik was erg onder de indruk. Je moet voor de gein eens op spotify ofzo kijken en dan eerst Scratching the surface luisteren (echt een mega goed nummer op piano) en daarna het daarop volgende nummer Tired world (chapter 6). Als je een liefhebber bent van een beetje meer symfonische of progressieve rock is dat laatste nummer echt iets wat je ooit gehoord moet hebben.

Swaag
5 mei 2014, 20:04
Ze speelden vorige week vrijdag nog in Gebouw T in Bergen op Zoom.

purplejohn
5 mei 2014, 21:22
Ben er in een ver verleden als "metalklant" wel eens heen geweest. Was toen al diep onder de indruk van de songstructuren en aparte zanger. E|n vele metalheads met mij. Topband!

beruk
5 mei 2014, 21:33
Zijn regelmatig op tour, in de Boerderij gezien een paar jaar geleden. Aanrader. Ben meer een Rush knul, die gitarist echter is een baas.

http://www.youtube.com/watch?v=BW7EEeU_doo
Niks geen snelle bril of föhn in je bakkes, gewoon héél goed zijn. Ik hou d'r van.

Elric
12 mei 2014, 18:15
Ja, ik heb zelf ook wel een beetje het idee dat de bands en gitaristen die wel echt super goed zijn, maar een beetje onder de radar vliegen zeg maar, niet met de drugs seks en alcohol te maken krijgen die bands als Van Halen en Metallica wel krijgen. En daardoor meer tijd hebben voor echt de muziek, steeds beter worden en keer op keer kwaliteit leveren.

purplejohn
13 mei 2014, 00:27
....en met deze levensstijl tot in lengte van dagen door kunnen gaan.....