PDA

View Full Version : Drummer in Garageband icm Logic Pro 9



paulusdeBKB
5 mei 2014, 10:46
Logic Pro X heeft een paar mooie noviteiten, waarvan de Drummer mij het meest doet watertanden. Maarja, Logic Pro X kost 179 euro, en draait op Macs vanaf 4 GB. Mijn Macbook Pro uit 2008 heeft weliswaar 4 GB maar ben toch een beetje huiverig om te upgraden omdat ik bang ben dat het allemaal wat minder soepel loopt op een oud beestje. En niets is irritanter om te moeten wachten op software als je met iets creatiefs bezig bent.

En wat blijkt? De Drummer plug-in zit ook gewoon in de nieuwste versie van Garageband! Weliswaar in uitgeklede vorm, met slechts 4 stijlen: Rock, R&B, Indie en Singer Songwriter. Voor 4,5 euro kun je 14 gigabyte aan samples en stijlen downloaden en voila. Instant drumpatronen die goed klinken en behoorlijk zijn te customizen. Wel jammer dat je een Garageband 10 project niet kunt openen in Logic Pro 9. Om dat te doen moet je de sporen exporteren als audio, waarna je ze alsnog kunt inladen. Ik ga de komende weken eens experimenteren met deze workaround om te zien hoe werkbaar dat is. Maar ik wilde het toch alvast even delen.