PDA

View Full Version : Squier Stratocaster Made in Japan ?!



Joep Verberne
5 mei 2014, 01:05
Heya,

Ik heb via via een Japanse Squier Strat weten te bemachtigen, waarvan de headstock is doorgescheurd en later gelijmd en vastgezet met een stuk spaanplaat (pittig lelijk, achja).
Nou is mijn vraag, of het de moeite waard is om deze japanner op te lappen of niet, aangezien er op internet voor een euro of 400 wel wat Mexicaanse Fenders rond gaan, met uiteraard wat andere specs.
Ik vind de hals van de Japanner ook erg fijn, echter die headstock..
Geef me raad svp!
Ik upload vanmiddag wel een fototje.

Tupelo
5 mei 2014, 11:05
Als je er verder helemaal into bent zou je ook gewoon de hals kunnen vervangen toch ?

Dutch66
5 mei 2014, 13:54
waarvan de headstock is doorgescheurd en later gelijmd en vastgezet met een stuk spaanplaat (pittig lelijk, achja).

Ik ben wel nieuwsgierig hoe dit er uit ziet eigenlijk...

muziekschuur
5 mei 2014, 14:09
Lijkt me loshalen van de houten plaat, de kop opschuren (eerst netjes de tuners eraf). Eventueel nieuw lijmen/vullen, nieuwe decal en aflakken. Dat kan zonder dat het echt zichtbaar is. Daarna is het wel een "player". Maar als het je hoofdgitaar is.... why not.

beruk
5 mei 2014, 14:56
Ik zou deze gitaar netjes op (laten) knappen en er veul, heel veul op gaan spelen.:rockon:
Ik heb er ooit een te leen gehad, (bouwjaar 1982) was een betere gitaar dan de standaard Mex toen ik em kocht.

Tupelo
5 mei 2014, 14:58
Yep, en een player is een player, :cheerup:
Moet jezelf in je handjes wrijven wanneer je het gevoel hebt dat je zo een gitaar hebt.
Kan wat centen kosten om 'm in orde te houden/brengen, maar dat is dan de bruidschat zeg maar.

Joep Verberne
5 mei 2014, 15:34
Hier een reeks foto's: http://s1312.photobucket.com/user/joeperttt/library/Gitaarproject
Wat bevelen jullie aan om te vervangen? 2 standaard 250k fender potmeters, eentje voor t volume en een mono plug zijn al onderweg.
De gaten voor de stemmechanieken zijn 8,6mm in diameter.

Dirk_Hendrik
5 mei 2014, 15:51
Da's niet doorgescheurd etc. Da's een aanpassing aan de kop geweest waarbij 3 mechanieken naar beneden zijn verplaatst...

Pittig lelijk inderdaad!

Joep Verberne
5 mei 2014, 15:57
@ Dirk_Hendrik, het mooie is dus, dat de mechanieken nieteens naar beneden zijn verplaatst! er zaten 6 schaller mechanieken op, helaas naar de mallemoeren, gewoon waar ze hoorden te zitten. Die gaten was denk ik een prille poging om de kop te redden, wat geen enkel nut heeft gehad.

Hotpepper01
5 mei 2014, 15:59
Als het de mijne zou zijn, dan zou ik kiezen voor een nieuwe hals als de centjes toereikend zijn. En anders als bruin dat niet kan trekken, dan zou ik de vorm van de headstock weer in model brengen en de achterkant schuren en vernissen en de voorkant netjes spuiten in de creme kleur van je body. Decal erop en hoppa, gaan met die banaan. .

Dirk_Hendrik
5 mei 2014, 16:02
Die gaten was denk ik een prille poging om de kop te redden, wat geen enkel nut heeft gehad.

Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben...

Tupelo
5 mei 2014, 16:08
Is 'ie van een jonge Fnark geweest ?
Dat zou die puntige headstock kunnen verklaren.
Latere eigenaar heeft gedacht 'm weer terug te brengen in oude staat en is daar niet in geslaagd.

Kweenie, denk ik dat ik voor Hotpepper zijn advies zou gaan.
Kan 'm nog een keer (laten) fixen naar een normaler model headstock (als je dat werkelijk een probleem vindt), spuiten etc. Vraag is alleen wat dat kost als je dat zelf niet kan, vergeleken met een replacement hals.

Joep Verberne
5 mei 2014, 16:22
Een nieuwe hals is voor mij niet persé een probleem, echter vind ik de vorm van deze wel erg fijn.

fred dons
5 mei 2014, 17:04
de neck is niet van een Japanse fender (walnoten skunkstripe plug ontbreekt op de headstock) http://www.denverfolklore.com/images/instruments/Squier_Stratocaster/Squier_Strato_hdstk_opt.jpg

ik denk dat dit een aziatische kopie is geweest waar iemand een fender headstock op wilde hebben

btw als je een all parts strat neck koopt is hij na installatie meer Fender Japan dan hij ooit geweest is (all parts nekken worden door Fuji Gen gemaakt)

muziekschuur
5 mei 2014, 17:20
Dekkend lakken....? Maakt dat uit dan?

Maarre.... Fender verkoopt nu losse nekken...

zeppo
5 mei 2014, 17:42
de neck is niet van een Japanse fender (walnoten skunkstripe plug ontbreekt op de headstock) http://www.denverfolklore.com/images/instruments/Squier_Stratocaster/Squier_Strato_hdstk_opt.jpg

ik denk dat dit een aziatische kopie is geweest waar iemand een fender headstock op wilde hebben
)
Fred, op mijn E-serie Squier die ik nieuw gekocht heb heel heel lang geleden zit er ook geen walnoten plug ...

Inmiddels zitten de originele witte knoppen er wel weer op voordat iemand dat opmerkt :D

http://verhaag.home.xs4all.nl/gear/images/e-squier.jpg

bat
5 mei 2014, 18:38
Ik vermoed zelfs dat iemand er ooit wat dubbele snaren op heeft willen zetten (indorock?). Kop is door een goede hersteller wel te redden, maar het lijkt me de kosten niet echt waard. Nieuwe nek is niet duurder en een betere oplossing. Een verzamelobject is het toch al niet meer...

Johannes
5 mei 2014, 19:40
Volgens mij hebben Japanse Squiers met een (one-piece) maple neck een skunkstripe en die met een rosewood toets niet. Bij de hals van jou gitaar ziet de topkam en de plaatsing ervan er heel anders uit dan bij Squier of Fender.

fred dons
5 mei 2014, 21:58
Je hebt gelijk Zeppo, ik had vollediger moeten zijn :D , zoals Johannes zei dit geldt alleen voor de maple nekken

Joep Verberne
6 mei 2014, 12:30
Toch maar opzoek naar een allparts halsje dan!