PDA

View Full Version : Maya Les Paul Gold top 1974



Aca Ilic
4 mei 2014, 13:44
Heey guys,

ik ben met een verkoper van een Maya Les Paul gold top ( 1974) deal aan het sluiten. Kan iemand me wat meer vertellen over ervaringen met deze model, en wat zou een redelijke prijs voor gitaar moeten zijn?

alvast bedankt en groetjes
Alex

Riny
4 mei 2014, 14:21
Beste Alex,

Maya heeft in het verleden best wel eens goede series uitgebracht.
Zelf heb ik een kennis die er ooit een van mij gekocht heeft in de jaren '80 en heeft en bespeeld hem nog steeds en er mankeert ook verder niets aan ondanks zijn leeftijd en intensief gebruik.

Echter het zelf bespelen en beluisteren geeft je meer duidelijkheid, dus zou hem zeker zelf gaan beoordelen.
Weet niet wat men vraagt voor de Maya maar mogelijk koop je voor het zelfde bedrag een Epiphone LP standaard, dat zou ik dan persoonlijk liever doen, maar wie ben ik?

wietse
4 mei 2014, 14:39
maya of El maya?
wereld van verschil, voor een maya met geschroefde hals en elementen met chrome kapjes rond de 150 euro, dit zijn namelijk multiplex gitaren met nephumbuckers.
spelen vaak wel goed, hals is lekker en als niemand je vertelt dat er singlecoils ipv humbuckers onder die kapjes zitten dan merk je het niet eens, die elementen hebben een beetje een p90 karakter.
is het een El Maya dan liggen de prijzen even wat anders dat zijn kwaliteits instrumenten.

Kingstring
4 mei 2014, 14:59
Op Marktplaats staat er een voor €90 en een voor €375 met betere tuners en Gibson elementen. Als je er per se een zou willen, zou ik die van 90 kopen en kijken of je het de moeite waard vindt om hem zelf op te leuken. Zelf zou ik er denk ik geen kopen of je moet een leuke gitaar willen om af te raggen die niet veel kost.

Aca Ilic
4 mei 2014, 15:20
kei bedankt voor de input allemaal. Het gaat om een Maya ( geen El Maya ) model.
@ Kingstring: ik weet het niet wat voor effect betere elementen hierop zouden hebben, ik denk dat ik gitaar eerste zou moeten testen om dit te beoordelen. Erg lastig klus voor een strat speler, die een "gibson-achtig" speelgoed puur voor afwisseling wil hebben....

Sander-H
4 mei 2014, 21:01
Ik heb ook een Maya aan de muur hangen en dat ding speelt geweldig. Het is een zwart Les Paul model (geschroefde hals) die in de jaren 70 al is voorzien van Schaller tuners en Dimarzio elementen. De body en hals zijn mahonie en op de body zit een top van .......hout (?).

Dus met een goede hals en wat upgrades KUN je voor weinig een leuke gitaar hebben. Je kunt uiteraard ook pech hebben en mooi geschilderd brandhout hebben :)

BamBuFan1
4 mei 2014, 23:27
Maya's bood (Gibson)kopieën in allerlei prijsklasses aan. Je hebt ze van multiplex tot mahonie en van bolt-on tot gelijmde hals. Je moet de gitaar dus eigenlijk in handen hebben (en ook even in de cavities kijken) om zeker te weten waarmee je te maken hebt.

Aca Ilic
5 mei 2014, 19:59
Heb koper gevraagd , en hij zei dat het idd om multiplex in combi met mahonie gaat. Dat heeft 'ie gezien tijdens het verwisselen van de pup's.