PDA

View Full Version : Sub Riviera (sacharine in the UK)



Tupelo
4 mei 2014, 12:51
Sub Riviera (sacharine in the UK) (https://soundcloud.com/anthony-patch-his-funeral/sub-riviera-sacharine-in-the-uk)

Vorig jaar rond deze tijd een eerste keer opgenomen, als eerste opname met mijn Tascam.
Nu een jaar later opnieuw opgenomen.
Eerste opname in de recente reeks zonder Microcube, i.p.v. de interne mics van mijn Tascam gebruikt, acoustisch, en voor mijn Vox AC4.
Voor de verandering geen reverb gebruikt.
Line-out van mijn Clavinova wel gebruikt.

Ik moest iets met mijn Riviera mood, denk grijp deze maar aan.
Vind 'm zelf wel lekker zoet. :)

Edit, ga er toch weer iets aan doen.

Ukeloeder
4 mei 2014, 13:02
Niet tevreden? Daarom geen link?

Ernest01
4 mei 2014, 13:04
Vind de opzet van het lied wel mooi. Maar wel veel van hetzelfde, dus de diverse stukjes duren te lang.
Maar dat kan zomaar met het feit te maken hebben dat ik nogal ongeduldig ben....
Het 'slagje' of het sqeecking geluid vind ik minder bij het lied passen.
Maar ik zie dat je het gaat aanpassen, dus ben benieuwd naar take-2.

Je hebt een leuke eigen stijl, daar niet teveel aan veranderen, lijkt mij.

Tupelo
4 mei 2014, 13:13
Zo gefixt. :)

Tupelo
4 mei 2014, 13:27
Veel spannender is 'ie er niet op geworden, als in veel van hetzelfde gebleven.
Maar het 2e gitaartje voegde niets toe dat een xylofoongeluid niet beter zou kunnen doen, vooral om in de mood te blijven.

Tupelo
4 mei 2014, 13:31
Vind de opzet van het lied wel mooi. Maar wel veel van hetzelfde, dus de diverse stukjes duren te lang.Denk dat dat mij wel eigen is, alsmede het sqeecking geluid, enige dat ik als verweer kan inbrengen: 't is natuurlijk Anarchy in the UK :sssh:, en dat is ook veel van hetzelfde.

Ernest01
4 mei 2014, 16:28
... 't is natuurlijk Anarchy in the UK :sssh:, en dat is ook veel van hetzelfde.

Prima uitleg..... :ok:

Fusion
6 mei 2014, 11:59
Mooi weer hoor :) Zou zo maar een Bungle jam kunnen zijn hehe. Wel jammer dat er (voor mijn persoonlijke smaak) net iets te weinig gebeurt.

Tupelo
6 mei 2014, 16:50
Vooral bezig geweest twee verschillende arrangementjes te leggen en die er prettig (stereo) in te mixen.
Bruggetje of 3e partij is misschien wel leuk, maar 't is een beetje Anarchy in the UK.

Duhsjaak
6 mei 2014, 19:57
Ernest is me te dierbaar om daar veel tegenin te durven brengen, maar op één punt durf ik dat wel aan.
En dat is 'veel van hetzelfde'.
Alle bewijzen komen helaas uit Amerika, maar goed:
- da blues is vooral erg veel van hetzelfde en gaat al 100 jaar moeiteloos mee
- het is Puur Amerikaans Sloganising, dat alles iedere keer maar anders en beter moet

Ad 1
Spreekt voor zich, meen ik.
Ad 2
De enige die beter is geworden van die slogan is de uitvinder van de slogan zelf. En de dealers, want deze hopeloos intimiderende slogan heeft duizenden musici aan de dope gebracht, èn naar de kloten geholpen dus.

Welke stroming je ook neemt, de meest tijdgeest bepalende en succesvolste (ook qua inspiratie en invloed) muziek is altijd steeds meer van het zelfde. So what? Laten we ervan genieten.
Blues?
Doowop?
Jersey muziek (4seasons en the Boss?
Disco?
Shoegaze?
Harde muziek met slecht verzorgde mensen die met hun hoofd deinen als de hondjes op de senior's hoedenplank?
Dance?
Need I say more?

Daarbij komt dat ik persoonlijk groot voorstander ben van betrekkelijk eenvoudige muziek.
Lege muziek zelfs, hoewel hier absoluut geen sprake van is.

Je kent mij nog betrekkelijk kort, maar je hebt het mij al kweet niet hoe vaak horen zeggen:
Vind uit waarin je goed bent en maak dat beter. Dan wordt de rest vanzelf ook beter. Olympische kampioenen worden alleen kampioen omdat ze precies dàt doen. Als ze zich en passant gaan toeleggen op macramé voor linkshandigen, worden die schaatsprestaties echt niet beter van.

Waarom wij dat soort dingen in de muziek naast ons neerleggen is een raadsel voor mij.
Blijf bezig met de dingen die je leuk vindt en, met wat mazzel............
En in het slechtste geval kijk je terug op een heerlijke tijd en een prachtig consistent oeuvre. En op minstens 1 fan. Ik dus. Kun je je fandagen in een telefooncel organiseren. Dat scheelt weer.
Vriendelijke groet, Gus

Cageman
6 mei 2014, 23:38
Ben m ook eindelijk aan t luisteren. Lekker met koptelefoon op, flink volume, in m'n nest

Synth is sterk verbeterd! Nu geeft ie klein Oosters randje. Xylofoon ook mooi; houdt de overtollige blijheid eruit door die soms sinistere tonen icm de gitaar. Je hoort ook dat je druk aan het spelen bent. Klinkt menselijk.
:ok:
Verder vind ik dat deze wat minder in de Anthony Patch Funeral serie lijkt te passen. Is overigens geen waarde-oordeel. Wel cool dat je swing en sfeer hebt weten te combineren. Dat is er wel één.

Lekkah.

Loeters,

Merijn

Tupelo
7 mei 2014, 00:12
Ja hij is wel een beetje buiten het concept, ik begin steeds meer af te drijven eigenlijk.
Met dat ik meer vertrouwd raak met mijn Tascam en het opnameproces nemen de mogelijkheden ook toe.
Deze zit op een 60's bikini, cocktail & Riviera mood, een heel andere hoek, opnieuw diffuus, maar out of context.

jasses
9 mei 2014, 10:03
Ik heb gisterenochtend geluisterd. Ik werd vannacht wakker rond een uur of 3. Ik weet niet meer wat ik aan het dromen was, maar sub riviera dat duidelijk als droomsoundtrack had gefungeerd was nog in mijn hoofd door aan het spelen.
En dat was zeer aangenaam, bedankt!

Tupelo
9 mei 2014, 10:32
Word ik nieuwsgierig naar wat je aan het dromen was ? Jammer dat je dat niet meer weet. :)