PDA

View Full Version : Distorted clean kanaal op blues deluxe



Paul Adelerhof
3 mei 2014, 16:29
Geachte leden,

Ik heb sinds 2006 een blues deluxe. Echt mn favoriet. Na 3 jaar deze versterker niet meer te hebben gebruikt wilde ik hem opnieuw in gebruik nemen. Na het aanzetten kreeg ik op het cleane kanaal een soort geluid als of er een distantie opzat. Na wat rond gevraagd te hebben groeide mijn vermoeden dat de luidspreker kapot was. Ik wilde toch een celestion erin knallen dus dit was het aangewezen moment.

Nu ik de luidspreker erin heb zitten maakt hij nog steeds hetzelfde geluid. een vreemd vervormd geluid. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? De versterker heb ik netjes in zn hoes opgeborgen gelaten en er is verder nooit wat mee gebeurt.

wat trouwens nog wel een belangrijk detail is (dat denk ik tenminste) is dat het lijkt alsof er zich een soort feedback op de achtergrond ontstaat.

Hopelijk kunnen jullie me van goede antwoorden voorzien.

alvast bedankt, Paul

cluseau
3 mei 2014, 16:49
Zomaar ineens een distortion is natuurlijk ongewoon maar zeker als hij een tijd stil staat kan er van alles gebeuren. Het meest voor de hand liggende zijn de contacten in de jack's van de fxloop. Prik maar eens een kabeltje daarin om de loop door te lussen. Grote kans dat daar je probleem zit. Als dat zo is heeft je amp een schoonmaak beurtje nodig want dan zullen de potmeters ook wel onbruikbaar zijn. Heel normaal na drie jaar opslag.