PDA

View Full Version : 2de backingtrack (rock)



davidof
1 mei 2014, 11:29
Hey guys

Een 2de backingtrack die ik gemaakt heb: https://www.youtube.com/watch?v=vtvIa86nwRE

Feedback welkom, ook fijn om te weten of hij 'toegankelijk' is om over te improviseren. Een fijn nummer is niet altijd fijn om over te soleren. :)

Thanks!

Duhsjaak
1 mei 2014, 21:54
Hi D
Ik soleer never nooit, en al helemaal niet over een andermans lied.
Ik hoop dat mensen 'in the know' hier een zinnige reactie op zullen geven. Hoe dan ook, je werklust spat er van af, dus waarom niet?
Succes.
Vriendelijke groet. Gus

davidof
2 mei 2014, 00:30
Hi D
Ik soleer never nooit, en al helemaal niet over een andermans lied.
Ik hoop dat mensen 'in the know' hier een zinnige reactie op zullen geven. Hoe dan ook, je werklust spat er van af, dus waarom niet?
Succes.
Vriendelijke groet. Gus
dankje!! :)

Duhsjaak
3 mei 2014, 21:32
Vind je het niet een beetje vreemd dat niemand hierop lijkt te willen reageren?
Ik heb wel rammelender stukkies gepost waar Wel op is gereageerd. Als je djent doet, waarvoor ik pakweg twee jaar geleden moest opzoeken wat dat ingodesnaam was, djent, ben je helemaal duhsjaak. Complete festivalszetten ze op waar de wat steviger bands prominent op de Bill verschijnen. En hier is nog geen eens sprake van echt spierballen werk.

Dit is gewoon geen top sophisticated stukkie werk, maar een soort plezierig enthousiasme spettert je tegemoet.

En waarom jij geen reacties trekt? Als ik het snap vreet ik mijn hoed op.

Op deze manier bump ik hem gewoon weer even naar boven en zeg: kom GN'ers, moedig deze gast eens een beetje aan met wat goedbedoelde en misschien niet helemaal fris getimede adviezen.
Namens TS, thanks!
Vriendelijke groet, Gus

davidof
7 juni 2014, 16:32
Vind je het niet een beetje vreemd dat niemand hierop lijkt te willen reageren?
Ik heb wel rammelender stukkies gepost waar Wel op is gereageerd. Als je djent doet, waarvoor ik pakweg twee jaar geleden moest opzoeken wat dat ingodesnaam was, djent, ben je helemaal duhsjaak. Complete festivalszetten ze op waar de wat steviger bands prominent op de Bill verschijnen. En hier is nog geen eens sprake van echt spierballen werk.

Dit is gewoon geen top sophisticated stukkie werk, maar een soort plezierig enthousiasme spettert je tegemoet.

En waarom jij geen reacties trekt? Als ik het snap vreet ik mijn hoed op.

Op deze manier bump ik hem gewoon weer even naar boven en zeg: kom GN'ers, moedig deze gast eens een beetje aan met wat goedbedoelde en misschien niet helemaal fris getimede adviezen.
Namens TS, thanks!
Vriendelijke groet, Gus

And so it didn't work ;) toch bedankt! Op Gitaarnet (en andere fora) moet je wat geluk hebben en een tactische titel nemen. Hangt ook af van de populariteit van de gebruiker .. is nu eenmaal zo

Cageman
16 juni 2014, 22:40
Ik heb deze post en je vorige backing track post wel voorbij zien komen en ook meerdere keren een eventuele reactie in gedachte gehad, maar ik kom niet echt op iets zinnigs. Dat het prima gespeeld is, klinkt als een backingtrack en in Em is ook nog. Maar wat heb jij daaraan?

Zelf zou ik nooit zo gauw hier overheen gaan spelen, sowieso niet over welke backingtrack dan ook. Ik denk ook dat dat een beetje het probleem is.. aan de views te zien zijn er waarschijnlijk niet veel mensen geweest die dat wel gedaan hebben. Niet dat views ook maar iets uitmaken, maar als het een backingtrack is zullen weinig van die viewers het beluisterd hebben om het luisteren. Dus zonder het idee te hebben gehad het als een volwaardig lied te moeten beschouwen. Het is tenslotte een onaf lied slechts voor "backing". Dan had je er misschien beter zelf een dikke solo overheen kunnen spelen en het als lied afgemaakt. Dat zou prima kunnen, want er zitten goede ideetjes in; leuke bas ook.

Loeters,

Merijn

davidof
16 juni 2014, 23:47
Ik heb deze post en je vorige backing track post wel voorbij zien komen en ook meerdere keren een eventuele reactie in gedachte gehad, maar ik kom niet echt op iets zinnigs. Dat het prima gespeeld is, klinkt als een backingtrack en in Em is ook nog. Maar wat heb jij daaraan?

Zelf zou ik nooit zo gauw hier overheen gaan spelen, sowieso niet over welke backingtrack dan ook. Ik denk ook dat dat een beetje het probleem is.. aan de views te zien zijn er waarschijnlijk niet veel mensen geweest die dat wel gedaan hebben. Niet dat views ook maar iets uitmaken, maar als het een backingtrack is zullen weinig van die viewers het beluisterd hebben om het luisteren. Dus zonder het idee te hebben gehad het als een volwaardig lied te moeten beschouwen. Het is tenslotte een onaf lied slechts voor "backing". Dan had je er misschien beter zelf een dikke solo overheen kunnen spelen en het als lied afgemaakt. Dat zou prima kunnen, want er zitten goede ideetjes in; leuke bas ook.

Loeters,

Merijn

Thanks! hier ben ik al iets mee hoor ;) Ja als ik wat tijd over heb wou ik er mss wel een volwaardig nummer van maken. Heb ook al wat zang ideëen.

Ik denk gewoon dat er véél teveel backingtracks zijn, ik doe het dan ook niet voor de views, zou natuurlijk leuk zijn! Maar hoe meer ik dit doe hoe beter en na verloop van tijd misschien wel wat views.. who knows! thanks

Tupelo
17 juni 2014, 10:38
Denk dat je het inderdaad maar gewoon zelf moet doen.
Ik ga 't niet doen voor je in ieder geval. :)

Het moeilijkste stuk heb je al achter de rug..
Als je dit kan lukt het je toch ook wel om er zelf een solo over te spelen ?
Dat heeft het niet eens veel nodig eigenlijk, een tweede gitaarpartij wat meer in het hoog met af en toe een solo zou volstaan.