PDA

View Full Version : Swappen



Barret Wallace
5 juli 2003, 21:59
Ik wil nieuwe piekups gaan zetten in men charvel M4

nu heb ik een vraag
ik heb drie knoppen
1 : booster
2: volume
3: volume

http://onlinerock.com/musicians/shakeel2002/switches.jpg


de config is H - S - S
aangezien ik geen actief brugelement meer wil vervalt de booster dus 1 knop wordt nutteloos? wellicht een xtra volume of toneknop of is er nog een andere mogelijkheid?

en tot slot welk element raden jullie aan en waarom

mijn taste:
brug pickups moet scheuren als een gek, single coils moeten warm klinken maar niet te weinig gain, ik heb al hotrails in men jackson dus die vallen af.

Swan
5 juli 2003, 22:10
why???? dat ding klinkt goed!
misschien kan je er n algemene killswitch van maken van dat knopje?
en misschien een X2N voor de brug?

wietse
5 juli 2003, 22:11
je kan er ook een humbucker in zetten die splitsbaar is kan je dat gat van die knop die je niet meer gebruikt mooi gebruiken om de split schakelaar in te zetten.
anders een tone knop is ook nooit weg ,zit die er nu niet op soms?

Barret Wallace
5 juli 2003, 22:12
why???? dat ding klinkt goed!
misschien kan je er n algemene killswitch van maken van dat knopje?

hmm ja wel goed idee

''why???? dat ding klinkt goed!'' misschien kan hij wel nog beter klinken ;) :razz:

Swan
5 juli 2003, 22:14
ja das waar.....maar kan jeje geld niet beter gebruiken voor n amp :razz:

Barret Wallace
5 juli 2003, 22:14
je kan er ook een humbucker in zetten die splitsbaar is kan je dat gat van die knop die je niet meer gebruikt mooi gebruiken om de split schakelaar in te zetten.
anders een tone knop is ook nooit weg ,zit die er nu niet op soms?

hmm volgensmij zit er geen tone knop op nee :o
dat van een hum splitsen is wel een goed idee maar is dat wel nodig als je al 2 single coils hebt? tone knop van maken is een goed idee ja

wietse
5 juli 2003, 22:19
je kan er ook een humbucker in zetten die splitsbaar is kan je dat gat van die knop die je niet meer gebruikt mooi gebruiken om de split schakelaar in te zetten.
anders een tone knop is ook nooit weg ,zit die er nu niet op soms?

hmm volgensmij zit er geen tone knop op nee :o
dat van een hum splitsen is wel een goed idee maar is dat wel nodig als je al 2 single coils hebt? tone knop van maken is een goed idee ja

moet je het zo zien als je er een splitsbare hum op zet is de gitaar nog veelzijdiger en kan je desgewenst ook een beetje het geluid van een strat eruit krijgen.
en anders ga je prutsen zodat je een paar elementen in fase (brian may geluid) zet kan je dat gat ook weer voor de schakelaar gebruiken.

Negative K3 fan
5 juli 2003, 22:19
bill lawrence

Barret Wallace
6 juli 2003, 12:02
bill lawrence

en tot slot welk element raden jullie aan en waarom

Swan
6 juli 2003, 12:03
X2N Lekkah Schueraah

Negative K3 fan
6 juli 2003, 12:09
X2N is toch die ripoff van de bill lawrence??

says enough dachtik zo?

Bill lawrence 500XL wreed scheuren

of misschien zon rio grande motherbucker (of was dat van een ander bedrijf?)

Anders Destium
6 juli 2003, 12:09
Neg K3 fan raadt een BL aan omdat hij dat ergens gehoord heeft van anderen....

Ik raad aan: ToneZone, Steve's Special of SD Full Shred gezien jouw speelstijl en ik heb zelf erg positieve ervaringen met deze elementen (da's natuurlijk het belangrijkst).

De ToneZone is qua output misschien geen x2n, maar heeft als voordeel dat alles wat je speelt erg strak versterkt wordt (je moet dus wél netjes spelen :) ). Pittig element, niet echt geschikt voor clean werk door de hoge output.

De Steve's Special geeft het Dream Theater geluid als op Images and Words, ik vind hem geweldig: goed gedefinieerd zowel laag als hoog, misschien net wat warmer dan een TZ of FS.

De Full shred is alleen niet het outputwonder dat je misschien zou verwachten, maar klinkt wel lekker fel, zelfs in combi met mahonie :)

Barret Wallace
6 juli 2003, 12:15
Hey thanks destium hier heb ik wat aan 8-)


hmm een tone zone in de brug maybe

ik zat te denken aan die seymour duncan ''59 ofzoiets voor in de neck
zijn die dingen wat?

Anders Destium
6 juli 2003, 12:47
Ik heb persoonlijk meestal niet de behoefte om ook het neck-element te vervangen, dat is ook de reden dat ik bij de brug nooit extreme output-buckers zou doen. Op die manier is het geheel ook wat goedkoper :wink:

De combinatie Steve's Special/Air Norton (ala JPM) is bijzonder bruut, een Air Norton is een super neck-element, vooral voor warme tonen maar wel een goed gearticuleerd geluid.

Ik heb geen ervaring met Gibson-elementen, van horen zeggen weet ik wel dat veel mensen er ontzettend over te spreken zijn. Omdat de meeste Gibsons van mahonie zijn zullen de elementen hier ook een beetje op gebouwd zijn, als je gitaar van zichzelf niet warm klinkt kun je een probleem krijgen...

Het lijkt me een goede combi, ik zou alleen even de output vergelijken (ik vind het prettig als mijn nek-element net wat minder output heeft, de akoestiek van je gitaar komt daar meestal wat beter door)

Een combi TZ/TZ raad ik af. Dit heb ik op mijn PGM, en subtiel spelen zit er niet echt bij :)

Een Paf pro schijnt ook een prettig nek-element te zijn, het geluid van de AirNorton is alleen een stuk prettiger. Het geluid van mijn JPM (basswood, Steve's Special/AirNorton) is echt STUKKEN beter dan van mijn JEM (basswood, Pafpro/Pafpro)

Negative K3 fan
6 juli 2003, 14:39
anders, waarom ga jhe eerst mij zitten afzeiken omdat ik uit de tweede hand over bill lawrence rpaat terwijl je later zelf ook uit de tweede hand over enkele pickups gaat praten? Alleen de echte die hard nerds die veel geld en tijd erin hebben gestoken kunnen uit de eerste hand g oed pickups beoordelen en jij hebt blijkbaar alleen ervaringen met dimarzio's.

maarja... *insert hier het plaatje van debating on the internet is like the paralympics*

beschrijvingen uit de twee hand over de 500XL van bill lawrence: transparant, unforgiving, scherp, bright... Ze zijn dus heel erg helder en laten precies horen wat je speelt waardoor fouten heel duidelijk zijn te merken, ze hebben niet al te veel mids en een hoge output. Persoonlijk kan ik me hier goed

Anders Destium
6 juli 2003, 15:02
anders, waarom ga jhe eerst mij zitten afzeiken omdat ik uit de tweede hand over bill lawrence rpaat terwijl je later zelf ook uit de tweede hand over enkele pickups gaat praten?

De pups die ik beschrijf heb ik allemaal zelf en daarvan weet ik wat ze doen. Ik heb verder alleen iets gezegd over het type element waar Barret zélf om vroeg (da's nogal een verschil met het enkel nalullen van anderen), en daarbij gemeld dat ik hem zelf niet heb getest (da's wel zo netjes lijkt me).

Begrijpend lezen wordt geloof ik niet meer gegeven op de middelbare school, dat is reuze zonde :razz:

Jay Cal
6 juli 2003, 15:03
Lennart... het is bij jou altijd:

Bill Lawrence! of P90!

geen post is beter dan een nietsbeduidende post.

No offence,

Jay

pim1234
6 juli 2003, 15:19
hehehe het eeuwige lennart afzeike houd ook nooooooit op :)

Barret Wallace
6 juli 2003, 15:24
graag ontopic blijven mensen :wink:

@Anders ik neem aan dat air norton hetzelfde is als de steve special??

hmm wordt moeilijk kiezen ik wil aan de ene kant wel een helder element
maar ik wil ook wel weer die scheur a la cacophony..


en heeft iemand nog ervaring met de Seymour duncan Little '59™ ??

Negative K3 fan
6 juli 2003, 15:40
Lennart... het is bij jou altijd:

Bill Lawrence! of P90!

geen post is beter dan een nietsbeduidende post.

No offence,

Jay

jay cal je hebt eigelijk wel een beetje gelijk, in dit topic heb ik alleen even bill lawrencec gepost omdat ik geen tijd had om het verder te beargumenteren dus adners is gedeeltelijk terecht over me heen gevallen, net als jij. Maarja, ik heb het later toch nog wat meer beargumenteerd ik hoop dat daarmee voor dit topic de kous is afgedeen (volgens mij g aat ded uitdrukking anders maar toch).

Anders Destium
6 juli 2003, 16:21
graag ontopic blijven mensen :wink:

@Anders ik neem aan dat air norton hetzelfde is als de steve special??

hmm wordt moeilijk kiezen ik wil aan de ene kant wel een helder element
maar ik wil ook wel weer die scheur a la cacophony..


en heeft iemand nog ervaring met de Seymour duncan Little '59™ ??

De Air Norton is een puur nek-element
http://www.dimarzio.com/air_n.html

De Steve's Special een puur brug-element
http://www.dimarzio.com/steve.html

Dimarzio raadt voor jouw situatie een Tonezone en Air Norton aan geloof ik...

bert k
6 juli 2003, 16:28
[quote="Barret Wallace"][quote=wietse]je kan er ook een humbucker in zetten die splitsbaar is kan je dat gat van die knop die je niet meer gebruikt mooi gebruiken om de split schakelaar in te zetten.
anders een tone knop is ook nooit weg ,zit die er nu niet op soms

hmm volgensmij zit er geen tone knop op nee :o
dat van een hum splitsen is wel een goed idee maar is dat wel nodig als je al 2 single coils hebt? tone knop van maken is een goed idee ja


Hoi, ik heb dus precies dezelfde Charvel 4 (wereldplankje :dance: ) en ik vind hem op zich erg lekker klinken. Met pre-amp dus. Ik heb ook nog een Charvel 1, zelfde gitaar, zelfde pup, maar geen pre-amp. Klinkt te dun. Dus met andere woorden: je hebt een pre nodig voor deze pickup. Het goeie nieuws is dat het element wel splitsbaar is. Op mijn 1 heb ik dat gedaan, klinkt netjes als single-coil, maar wel een beetje brom.

Die boost knop op mijn 4 gebruik ik weinig, hij pept volgens mij alleen rond de 400 hertz op, ik vind het vaak te modderig klinken.
Is een andere pre-amp geen optie?

Barret Wallace
6 juli 2003, 19:01
@ bert ik vind em ook lekker klinken maar ik zoek iets beters :lol:
bedoel je andere pre- amp over hetzelfde element of een andere pickup met pre -amp?>


@ destium thanks for die links de beschrijving van die air norton spreekt me erg aan :o

Barret Wallace
6 juli 2003, 19:06
ok ik vraag het nog 1 x :



HEEFT IEMAND NOG ERVARING MET DE SEYMOUR DUNCAN LITTLE '59



:wink:

Lacrymosa
6 juli 2003, 19:23
Ik heb 2 lil 59's in de nek en het midden, lekkere jazzy warme sound in stand 1, een war glassy tone in nstanden 2 en 3, en in 4 (in combo met de Tone Zone) klinkt iets lekker rauw/vintage met een moderne bite er in
en in stand 4 is het gewoon scheuren

CheerS!!

Barret Wallace
6 juli 2003, 19:24
hey thanks !


wat is een war glassy tone ?

lupoloco
6 juli 2003, 19:28
hoe zou een evolution klinken in je charvel?

Barret Wallace
6 juli 2003, 20:01
hmm goeie vraag dat vraag ik me ook af :o

bert k
6 juli 2003, 20:36
@ bert ik vind em ook lekker klinken maar ik zoek iets beters :lol:
bedoel je andere pre- amp over hetzelfde element of een andere pickup met pre -amp?>


Ja, ik snap wel wat je bedoelt. Nog vetter/heftiger. :D Pup die erin zit is wel lekker veelzijdig.
Wat ik bedoel is een andere pre-amp over het bestaande element. Ik heb het idee dat het geluid behoorlijk in de pre amp bepaald word. Misschien heeft iemand er ervaring mee?

Lacrymosa
7 juli 2003, 08:45
hoe zou een evolution klinken in je charvel?

Ik weet niet, zal wel leuk klinken denk ik, ik zal et van de zomer even proberen, ik heb namelijk een EVO in mn ESP zitten

CheerS!!

Barret Wallace
7 juli 2003, 12:27
Heeft iemand nog een adres of website adres waar pickups goedkoper zijn dan bij vox humana ??

SiNiSTRaL
7 juli 2003, 12:28
www.universaljems.com
www.music123.com
www.musiciansfriend.com
www.musik-produktiv.de
www.musicstorekoeln.de

Barret Wallace
7 juli 2003, 16:51
Thanks


weet iemand er nog meer ? en maybe binnen NL ofzo

lupoloco
7 juli 2003, 17:14
www.thomann.de
iets goedkoper

Barret Wallace
7 juli 2003, 17:20
Thanks 8-)

Soulflyhigh
7 juli 2003, 18:11
Ik weet niet of www.musicstore.de dimarzio's heeft in de catalogs staat bij speciale elementen alleen een X2N. suc6 en laat even weten wat het geworden is en hoe het klinkt (sounds ofzo) :-D

lupoloco
7 juli 2003, 18:26
een gewone dimarzio humbucker kost bij thomann 89€ , evolution 99€
bij musicstore kosten hums boven de 100€, evolutions 111€
in belgie en nederland kosten ze rond de 120€... :-?

SiNiSTRaL
7 juli 2003, 18:50
bij die universaljem blabla uit mijn lijstje zijn ze rond de 60-70 euro allemaal dacht ik...dan ben je incl verzenden nog goedkoper uit :D

Swan
7 juli 2003, 19:03
yo barret ik ben wel geinteresseerd in de electronica uit je charvel als je er nieuw spul inzet :)

Barret Wallace
7 juli 2003, 20:47
Die hou ik denk ik, maar ik hou je in gedachten 8-)

Lacrymosa
8 juli 2003, 09:40
yo barret ik ben wel geinteresseerd in de electronica uit je charvel als je er nieuw spul inzet :)

Ik heb nog een Jackson/Charvel elementen voor je in de aanbieding, iig de humbucker, mischien de single coils,

ik heb trouiwns ook nog een Bill Lawrence/Stewmac 500XL en ESP humbuckers

intresse?

CheerS!!