PDA

View Full Version : experimentele shizzle pt 2



Fusion
30 april 2014, 10:56
http://www.youtube.com/watch?v=mrABhJEDmcw

voor de liefhebbers. Er zitten echte geluiden van satelieten in, en Buzz enzo. Er zit ook wel een soort van concept achter: alsof je door de ruimte reist en geluiden oppikt en op en gegeven moment Buzz Aldrin hoort, allerlei satellietcommunicatie en dit later (op t einde wel te verstaan) weer hoort maar dan nadat t miljoenen kilometers heeft gereist in t heelal en t niet meer goed te verstaan is. Natuurkundig natuurlijk niet helemaal zuiver, maar wel leuk.

Fusion
30 april 2014, 11:09
Oh ja, dit stukkie is begonnen als een remix van:


http://www.youtube.com/watch?v=18lk0CblNRk

Maar dat hoor je er niet meer in terug haha. De grote synth uit t begin is eigenlijk een heel lang uitgerekte sample van t intro van dit nummer.

Cageman
30 april 2014, 11:48
Gaaf weer. Cool dat je precies zo'n science-fiction-achtige vibe maakt. Sfeer maken is 1, maar gericht 1 sfeer uitvergroten is lastiger, zeker als je al in zoiets ambients zit als dit. Wat bedoel je precies met echte geluiden van satelieten? Heb je die geluiden ook puur? Geen idee waar ik die nu gehoord heb namelijk, en dat vind ik zsonde (:p).

Trouwens, van dat UDM heb ik geen volledige versie, maar eentje die stopt na 2.10. Is het misschien een idee om UDM en deze aan elkaar geregen op Soundcloud te zetten? Downloadbaar :).

:ok:

Loeters,

Merijn

Fusion
30 april 2014, 11:58
Hoi Grotman, deze UDM op JoeTjoep is de versie die af is. Ik wil binnenkort eens alles (dat is nogal wat, misschien is een bloemlezing een haalbaarder idee) op SoundCloud dumpen, dus nog ff geduld :)

De satellieten hoor je op 03:24 (lijkt een soort modem) en op 03:41 (een soort locatie beep beep ding), gewoon gedownload van t internet uiteraard hoor.

Tupelo
30 april 2014, 15:54
Klinkt fijn.
Het doet me denken aan The Sushi Club & Rauschfaktor, sommige geluiden gebruiken zij ook, van die diepgaande ruis die dan ineens binnenstebuiten gekeerd lijkt te worden. Die satelietgeluiden doen 't heerlijk hierin, maakt het inderdaad wat sci-fi, goed gevonden en goed gesampled. Ik vind het stevigere stukje op 04.50 op zijn plaats, eerdere stukje met de drums op 03.20 haalt me een beetje uit mijn beginnende trance, had wat mij betreft ook zonder gemogen.

Duhsjaak
2 mei 2014, 05:05
Ik heb deze muziek al ruime tijd verwaarloosd. En nu blijkt dat dat een beetje een vergissing is geweest.
Rauschfaktor? Sushi Club (zal wel muziek zij waaraan een luchtje zit)?
Ik heb er geen idee van.

Ik heb Kid Baltan (Dik uit het Philips Natlab) en bijvoorbeeld de orgelconcerten op het Fokker 32 tonen-stelsel-orgel gepost op waar luister ik naar. Maar het blijkt toch vooral een tak van sport die ik beter bij had moeten houden.

Gave stukkies werk. En dan wordt er van tijd tot tijd gemiept dat er zo weinig gebeurt op GN. Sjakies!
Is het een idee om eens een aantal van die dingen te koppelen en er een echte reis van te maken?

De muziek uit het planetarium als inspiratiebron?
Dat zal het recentste zijn dat ik heb. Ook al weer 15 jaar oud of zo.
Vriendelijke groet, Gus

Cageman
2 mei 2014, 07:06
en dan wordt er van tijd tot tijd gemiept dat er zo weinig gebeurt op GN.
De Sounds underground, zal men later over spreken :seriousf:. Zoiets als De Stijl.