PDA

View Full Version : Motherfucker Jones



Gijs Heijnen
29 april 2014, 10:11
Onze nieuwe single 'Motherfucker Jones'. Opgenomen bij The Supernova Studio (https://www.facebook.com/The.Super.Nova.Studio?fref=ts) Eindhoven.


https://www.youtube.com/watch?v=LKt1k2RpO0E

Het nummer is geschreven in de studio. We wilde een andere track opnemen, maar de snare van de drummer ging ineens kapot. Om er toch nog een productieve dag van te maken hebben we deze song geschreven en opgenomen.

Benieuwd wat jullie er van vinden?

Tupelo
29 april 2014, 10:24
Zang klinkt lekker op dit nummer.
Vind dat jullie zanger hierop beter tot recht komt dan op wat ik eerder van jullie gehoord heb.
Het heeft wat meer een 'eigen smoel' ook.
Het klinkt ook wat minder uitgekookt en langs de lineaal gelegd als ander materiaal (wat ik persoonlijk vind dat juist niet bij de intentie van jullie R&R thuis hoort).
Vind wel dat 't wat lang duurt.
Maar als dit een B-kantje van iets zou zijn van dat wat ik tot nu toe van jullie gehoord heb, dan zou ik voortaan B-kantjes proberen te maken, als je begrijpt wat ik bedoel.
Lekker.

Fusion
29 april 2014, 10:34
Alles wat Tupelo zegt :)

Rutger
29 april 2014, 10:39
Klinkt lekker!
De slide gitaar en de zang in het refreintje had mij net wat vuiger gemogen, vanaf het tweede rondje iets van een drumpartijtje erbij, maar ach dan ben ik :)

Gijs Heijnen
29 april 2014, 11:16
Klinkt lekker!
De slide gitaar en de zang in het refreintje had mij net wat vuiger gemogen, vanaf het tweede rondje iets van een drumpartijtje erbij, maar ach dan ben ik :)

Haha, dat drumpartijtje kon dus niet, omdat we geen snare hadden die dag ;).

Fusion
29 april 2014, 11:18
Wat voor studio heeft nou niet een snare ergens liggen? Of

paulusdeBKB
29 april 2014, 12:38
Ik vind het liedje niet zo, maar da's persoonlijk. Ik denk dat veel andere mensen dit wel een heel fijn liedje vinden :) Goed gezongen en de opname klinkt ook heel behoorlijk. Als manier om van een tegenslag iets positiefs te maken is het sowieso zeer geslaagd.

En stilvallen vanwege een kapotte snare is een mooie illustratie van die aloude tip aan iedereen die besluit de studio in te gaan: be prepared! Die les hebben jullie nu wel geleerd vermoed ik ;)

Gijs Heijnen
30 april 2014, 11:19
Ik vind het liedje niet zo, maar da's persoonlijk. Ik denk dat veel andere mensen dit wel een heel fijn liedje vinden :) Goed gezongen en de opname klinkt ook heel behoorlijk. Als manier om van een tegenslag iets positiefs te maken is het sowieso zeer geslaagd.

En stilvallen vanwege een kapotte snare is een mooie illustratie van die aloude tip aan iedereen die besluit de studio in te gaan: be prepared! Die les hebben jullie nu wel geleerd vermoed ik ;)

Inderdaad, die studiotijd staat toch gehuurd, dus je moet zorgen dat je de tijd nuttig maakt. Is volgens ons wel goed gelukt. Er was op dat moment geen snare aanwezig. Wel van hot naar her gebeld binnen ons netwerk, maar dat duurde allemaal te lang. Toen zijn we dus maar aan de song begonnen.

Cageman
30 april 2014, 11:53
Die slide. Lekker spookachtig. Zeker in het intro; later mag die ook harder terugkomen, zoals reeds gezegd.
Geinig nummer. Zo zonder drum vind ik het ook helemaal niet verkeerd. Dwingt tot compensatie, die hier goed uitgepakt heeft.

Loeters,

Merijn

muziekschuur
30 april 2014, 12:27
Lekker..... Goeie b side.....
Misschien toch waard om er nog es een drummertje onder te zetten.... Dan kun je het nummer ook wat rekken.... Ik denk...... veel live spelen en dan zou dit wel eens een kopje gouden thee kunnen zijn....

Gijs Heijnen
4 mei 2014, 01:36
Lekker..... Goeie b side.....
Misschien toch waard om er nog es een drummertje onder te zetten.... Dan kun je het nummer ook wat rekken.... Ik denk...... veel live spelen en dan zou dit wel eens een kopje gouden thee kunnen zijn....

Live spelen we hem wel wat anders. Ook met drums ;)