PDA

View Full Version : Pickup voor m'n Guild



BassAgent
29 april 2014, 10:01
Right, ik heb dus net deze besteld:
http://www.sonicsystem.co.jp/shop/itemphoto/u12693.JPG

Ik heb de "gewone" besteld, dus zonder pickup. Ik wil 'm heel graag versterkt, maar ik vind de Fishman Sonitone die in de M-120E zit niet echt gaaf. Nu moet ik dus op zoek naar een pickup.

Eisen:
-Er hoeft geen preamp aan. Ik wil niet zo'n kassie met knoppies in m'n gitaar moeten zagen.
-Output moet ipv strapbutton. Geen extra gaten in dat mooie mahonie ;)
-Tussen de 100 en 200 euro.

Ik heb goeie verhalen gehoord over K&K, Baggs en B-Band, maar echt totaaaaaaal geen verstand van akoestische pickups. Iemand tips, en waar ik 'm zou kunnen laten inbouwen?

BassAgent
30 april 2014, 10:39
Niet allemaal tegelijk...

synapse
30 april 2014, 10:52
Ik heb geen ervaring met inbouwen e.d. maar wil je wel feliciteren met jouw aankoop.
Ik heb deze bespeeld bij Music Store.
Ondanks dat ik momenteel helemaal wegloop met Eastman was dit een heel fijn spelende en goed klinkende gitaar!

(Toch een reactie, helaas niet waarop je hoopt....):???:

muziekschuur
30 april 2014, 10:56
Geen idee. Ik heb de mijne in laten bouwen door een gitaarbouwer. Klonk niet fijn. Maar met een buizen preamp ertussen (Mesa Boogie V-amp) klinkt ie top. Ik denk in jouw geval een amp modeller er tussen en zo'n "fishy preamp" klinkt top.... Persoonlijk zou ik dus je order omzetten naar het model met preamp.... En dan er iets voor zetten....

Swaag
30 april 2014, 11:00
Een pick-up, en dan ook nog laten inbouwen voor max 200 euro lijkt mij lastig. Budget wellicht wat opschroeven?
Ga eens kijken bij Vox Humana in Vlaardingen, daar hebben ze o.a. LR Baggs.
Trouwens het zelf inbouwen van een pickup valt mee. Op YT genoeg tutorialfilmpjes die je wegwijs maken.
Zo heb ik zelf een LR Baggs Lyric in mijn Martin gebouwd, ging verbazend snel en makkelijk.

kwispelhond
30 april 2014, 13:06
Voor 200,- heb ik een Fishman Matrix Inffinity ingebouwd gekregen (door Peer Dellen). Is overigens al weer even geleden dus er zouden nu best wel weer betere systemen op de markt kunnen zijn (waren er toen ook wel maar ik wilde geen controle-paneel gaten in mijn gitaar). Dit systeem heeft wel een klein kastje met 2 knopjes dat in je klankgat geplakt wordt en een batterij die op de hiel van je hals in de klankkast geplakt wordt. Kan ook zonder die versterker en batterij gebruikt worden maar dan heb je dus altijd een externe voorversterker nodig en je hebt er geen last van dus die interne plak-dingen zou ik toch wel willen aanraden.

peter_heijnen
30 april 2014, 14:31
Ik heb jaren lang b-bands gebruikt. Ja b-bands als in meervoud. Ze gingen steeds kapot (gemiddeld 1x per jaar) en uiteraard altijd als het ongelegen kwam, dus steeds maar weer een nieuwe besteld. Heb het ook beetje na lopen zoeken en het bleek toch wel een min of meer bekend b-band euvel.

Inmiddels alweer een tijdje geleden overgestapt op een mi-si preamp (battery free!) icm een lr baggs ust stripje en ik ben er heel tevreden mee!

Eko
30 april 2014, 16:58
LR baggs M1 is een klankgat element wat je zelf heel eenvoudig inbouwt. De kabel gaat naar de strapbutton. De strapbutton verwijderen en hij moet iets ruimer worden gemaakt. klinkt misschien ingewikkeld , maar stelt echt niets voor.

BassAgent
30 april 2014, 18:40
Voor 200,- heb ik een Fishman Matrix Inffinity ingebouwd gekregen (door Peer Dellen). Is overigens al weer even geleden dus er zouden nu best wel weer betere systemen op de markt kunnen zijn (waren er toen ook wel maar ik wilde geen controle-paneel gaten in mijn gitaar). Dit systeem heeft wel een klein kastje met 2 knopjes dat in je klankgat geplakt wordt en een batterij die op de hiel van je hals in de klankkast geplakt wordt. Kan ook zonder die versterker en batterij gebruikt worden maar dan heb je dus altijd een externe voorversterker nodig en je hebt er geen last van dus die interne plak-dingen zou ik toch wel willen aanraden.
Die plakdingen vind ik niet zo'n probleem. Die heeft de 120E ook, en da's wel prima. Ik wil alleen die Sonitone er niet in hebben ;)