PDA

View Full Version : Switch lane (highballin')



Tupelo
29 april 2014, 00:22
Productie gaat me al beter af.
Gaat ergens tenkoste van het liedje, al vind ik het intro zelf erg lekker.
Overgang na het 3e stuk terug naar het 2e is wat schraal.
Geleerd ?
Master luisteren over mijn midisetje, i.p.v. hoofdtelefoon.
Input voor line gebruiken, geen guitar/line met guitar geselecteerd (verhip een knop aan de zijkant van mijn Tascam).
En dat het mogelijk is tracks te exporteren.
Wellicht dat ik deze binnenkort eens uit elkaar trek en dat intro er weer tussen knutsel ofzo.

Anyhoe, wat doen we vanavond ? Switch lane (highballin') (https://soundcloud.com/anthony-patch-his-funeral/switch-lane-highballin) Weer een klein beetje terug op het Anthony Patch concept.

Tupelo
29 april 2014, 01:18
Ah, ik weet wat er mis is.
Het 3e stuk duurt de 1e keer te lang, 2* zonder de uitloop aan het einde zou voldoende zijn.
Zoals het nu is haalt het het ritme eruit.
Eens kijken of dat eenvoudig op te lossen valt (waarschijnlijk, is opnieuw inspelen het eenvoudigst i.v.m. volume setting).

Fusion
29 april 2014, 10:37
Wat een ontzettend mooi intro. Wauw. En de rest ook, jij kan altijd zulke mooi sferen neerzetten, geweldig. Ik heb er weinig op aan te merken, behalve dat ik t erg mooi vind :) Oh ja, een beetje percussie halverwege had lekker geweest. En ik vind de overgangen soms wat abrupt (zeker gezien t volumeverschil).

Duhsjaak
3 mei 2014, 07:48
Ik kan mij doorgaans vlot verbinden je dingen, als in connect with-verbinden.
Hier lijkt het wel dat dat proces wat langer op zich heeft laten wachten.

Kan aan de stemming liggen, kan aan mijn stemming liggen. Fusions 'overgangen' argument volg ik, maar anders dan bij F vind ik de volumeverschillen geen probleem. Die geven eerder (bij mij) een gevoel van verwachting of spanning.

Anthony Patch's funeral is een 10., Daarover is moeilijk heen te komen. Toch heeft deze het in essentie ook in zich. Zorgen dat de verschillende verhaallijnen iets meer één geheel vormen and you are there.

Fine stukkies maak jij toch.
Vriendelijke groet, Gus

Tupelo
3 mei 2014, 10:12
Klopt.
Ik heb deze week echt weinig tijd, maar de week daarna ben ik vrij.
Inmiddels heb ik mijn Tascam redelijk door, kwaliteit van de opnamen en mix is steeds beter geworden.
Al zit ik nog altijd met het probleem dat ik niet kan gummen, dus dat iedere partij gewoon zo goed mogelijk ingespeeld moet worden.
Soms zou ik wel willen kunnen knippen en plakken.
Maar ik denk dat ik deze verder ga uitwerken.
Of ik er daadwerkelijk aan toe kom weet ik niet, maar misschien dat ik tracks ga exporteren naar mijn laptop.
Maar hij is niet af deze, komt ook te snel aan zijn hoogtepunt.
Ik ga eraan sleutelen, ben ik ergens ook geen fan van, maar het is ook wel weer fijn om tijdens het leerproces met iets te werken dat in concept al redelijk vastligt.