PDA

View Full Version : Hoi allemaal



01danny10
28 april 2014, 22:13
Dag mensen,
Even voorstellen is wel zo netjes toch?! Bij deze:

Mijn naam is Danny en ik ben al eens een tijd lang lid geweest van dit forum. Ik heb altijd met veel plezier vooral de zelfbouw topics gelezen en soms ook wat geschreven. Na een paar jaar het gitaar spelen en bouwen op een laag pitje te hebben gehad, ben ik de laatste tijd weer lekker bezig met jengelen en dergelijke.
Ik mag graag naar gitaristen als Steve Lukather, Joe satriani, Eric mongrain en John mayer luisteren.

Ik heb een vrij grote collectie gitaren gehad waar ondertussen niet heel veel meer van over is..
Wat ik nu nog heb staan (buiten mijn zelfbouw gitaren om) is een Fender telecaster (1988 usa) en een Epiphone Lespaul. Qua versterkers blijf ik trouw aan m'n Laney TFX3 (met buizen voorversterking).



Groetjes!

Duhsjaak
29 april 2014, 07:09
Welcome back, welcome back, welcome back!
Zongen The Lovin' Spoonful.
Maar misschien voor je tijd? Voor de vorige tijd dat je lid was van deze doorgaans prettige club.

Waar ik de nieuwsgierigste van ben en - sterker - ik schaam me daar ook niet voor. Mij zou je dus wel een plezier doen met wat foto's van de zelfbouw.

Opvallend aantal mensen waarbij het soms na jaren weer begint te kriebelen en die ineens weer terugkomen.
Je bent in goed gezelschap!
Vriendelijke groet, Gus

01danny10
29 april 2014, 20:10
Thanks! Ik zal zeker snel wat fotos maken van mn spul

01danny10
30 april 2014, 09:24
Dag Duhsjaak,
Ik kwam net 2 oude fotootjes tegen van een strat die ik jaren terug gebouwd heb voor de gitarist van het Luchtmacht orkest.
Body is van 2 delig mahonie.Als blank hout gekocht en zelf gefreesd en bewerkt. de hals was een dikke D en heb ik bijgeschaafd tot een moderne C, zelf de dotjes en m'n merkje ingelegd, zelf gelakt en pickups zelf gewonden en de elektronica zelf gesoldeerd, voorzien van rolling nut en locking tuners.
http://i1187.photobucket.com/albums/z399/011dennis110/Gitaar1.jpg

http://i1187.photobucket.com/albums/z399/011dennis110/gitaar3.jpg

Harry
30 april 2014, 10:51
niet misselijk om voor zo iemand een gitaar te bouwen! Ziet er verder goed uit ook...

Duhsjaak
30 april 2014, 20:46
Hi Vriend,
Da's geen kattenpis hoor!
Vooral het chique lakwerk en het zelf winden van de pick ups dwingen respect af.
Persoonlijk vond ik dat behoorlijk afzien.

Ik kan je helaas niet foto's van mijn zelfbouw aanbieden. Er zijn nauwelijks foto's van bewaard gebleven, maar neem van mij aan dat het (zichtbaar) ook meer een haastklus was dan deze van jou. Alle reden dus om trots op die rooie te zijn. Zal de eigenaar ook zijn veronderstel ik.

Denk je voor het posten.
Vriendelijke groet, Gus

telerocker
30 april 2014, 22:10
Welkom en chapeau voor de zelfbouw! Respect!

01danny10
30 april 2014, 22:26
Bedankt voor de leuke reacties ! Hij heeft er best een tijd op moeten wachten en we hebben met zn 2en nog best wat tijd in het afstellen gestoken maar hij was/is er erg blij mee. Hij gebruikt hem als zijn main gitaar en dat vind ik een heel fijn compliment. En dit was inderdaad geen haastklus. Ik haast me eigenlijk nooit met het bouwen. Dat komt nooit ten goede van het resultaat. De lak was op deze plank inderdaad mooi strak geworden. Kwestie van eindigen met veel blanke laklagen, waterproofen en flink buffen.

Duhsjaak
1 mei 2014, 07:39
Kijk, ik heb altijd een bloedhekel gehad aan mensen, die zich out of the blue beroep op ervaring.
Als in: 'ja, maar ik heb 40 jaar ervaring, dan zal ik toch wel weten hoe....., vul maar iets in'.

Hier ontkom ik daar niet aan. Hier zie ik, door ervaring dus, een verbeterpuntje.

Je schrijft:
Kwestie van eindigen met veel blanke laklagen, waterproofen en flink buffen.

Kijk, de bedoeling is goed natuurlijk. Maar buffen is een beetje te kort door de bocht. Het is bluffen òf beffen. Wil je het tegelijk? Dan wordt het een haastklus.

Dat gaat ten koste van het resultaat.
Eén van mijn liedjes gaat daarover. Vrouwen faken orgasmes, mannen faken voorspel. De wereld wordt een stuk prettiger als ze dat allebei niet doen.

In een andere draad bij 'voorstellen' heb ik geen smiley gezet. Ik ben slecht in smilies, want ik weet nooit welke.
Maar als teken dat je aan het dollen bent is zo'n smiley zo gek nog niet.
Nou, moet ik een smiley doen :crazyhappy: of snap je het zo ook? Dacht ik al.
Dag niet gelachen en dat soort gelul.

Ik blijf m mooi gelukt vinden, die gitaar.
Vriendelijke groet, Gus

purplejohn
1 mei 2014, 08:52
Kijk, ik heb altijd een bloedhekel gehad aan mensen, die zich out of the blue beroep op ervaring.
Als in: 'ja, maar ik heb 40 jaar ervaring, dan zal ik toch wel weten hoe....., vul maar iets in'.

Hier ontkom ik daar niet aan. Hier zie ik, door ervaring dus, een verbeterpuntje.

Je schrijft:
Kwestie van eindigen met veel blanke laklagen, waterproofen en flink buffen.

Kijk, de bedoeling is goed natuurlijk. Maar buffen is een beetje te kort door de bocht. Het is bluffen òf beffen. Wil je het tegelijk? Dan wordt het een haastklus.

Dat gaat ten koste van het resultaat.
Eén van mijn liedjes gaat daarover. Vrouwen faken orgasmes, mannen faken voorspel. De wereld wordt een stuk prettiger als ze dat allebei niet doen.

In een andere draad bij 'voorstellen' heb ik geen smiley gezet. Ik ben slecht in smilies, want ik weet nooit welke.
Maar als teken dat je aan het dollen bent is zo'n smiley zo gek nog niet.
Nou, moet ik een smiley doen :crazyhappy: of snap je het zo ook? Dacht ik al.
Dag niet gelachen en dat soort gelul.

Ik blijf m mooi gelukt vinden, die gitaar.
Vriendelijke groet, Gus
:):).........