PDA

View Full Version : HNAD Fender Bandmaster!!



Luke-wannabe
26 april 2014, 21:23
Een '71!!
Heel gave amp. Heb hem net twee keer gebruikt bij wat optredens met de coverband, maar moet hem nog een keertje goed hard kunnen zetten.
Heel fijn ding!

http://distilleryimage0.ak.instagram.com/e84bd016cca111e3ab330002c9d67320_8.jpg

LRS
26 april 2014, 22:35
Cool!!! Gefeliciteerd! Nooit meer weg doen hoor! Die fout heb ik eens gemaakt (was toevallig ook een '71-er), heb na een jaartje Fender-loos te zijn geweest een '69 super reverb terug gekocht. Kan gewoon niet zonder. Zijn zulke fijne versterkers! Heel veel plezier ermee!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Luke-wannabe
26 april 2014, 23:08
Dankje! Ja, ik ben er heel blij mee! Ik denk ook niet dat ik dit ding gauw weg ga doen. Deze lijkt me breder inzetbaar dan m'n Marshall 1959slp, en ik doe best verschillende dingen. Happy camper!

telerocker
27 april 2014, 03:29
Die Bandmasters klinken echt lekker, gefeliciteerd. Heb ook nog even geaarzeld over de Custom 68 reissue, maar las dat daar regelmatig wat aan scheelt. Ik heb sinds kort een Redplate Blackverb en dat zit ook in BF/Tweed-hoek.

Pepe
27 april 2014, 04:08
Ik wordt toch altijd een beetje vrolijk van zo'n amp, raar is dat.

Luke-wannabe
27 april 2014, 07:49
@ Telerocker: Thanks! Ja het is een heel fijne versterker :) Die Reissues ken ik niet, zijn die gaaf?
@ Pepe: Mooi zijn ze, he..

Hendriks
27 april 2014, 11:28
Nice Leon , gave amp.

FruscianteFan
27 april 2014, 15:19
zéér smakelijk!

MikeD
27 april 2014, 16:08
Felicidados! houden . heb zelf sedert 1980 een april 1965 pre CBS Bandmaster met 2x12 cab en dat blijft een gewillig ding (onlangs even op laten frissen bij GA Parts.. helemaal Bappie, de oude voortrapbuizen waren zelfs nog goed) maar choose your music style wisely…. geschikt voor heel veel en heb er zelfs metal over gespeeld maar voor blues / lichte rock en pop issie meer geschikt.

telerocker
27 april 2014, 18:30
@ Telerocker: Thanks! Ja het is een heel fijne versterker :) Die Reissues ken ik niet, zijn die gaaf?
@ Pepe: Mooi zijn ze, he..

Ja, ze klinken mooi. Het eerste kanaal heeft een Bassman-stack en klinkt daardoor tweedy. Je kunt de kanalen per footswitch schakelen. Ook de trem mag er zijn. Leuke amp, alleen wel met wat kwaliteitsprobleempjes las ik op diverse fora. Daarom vanaf gezien. Ik gig regelmatig en heb een betrouwbare amp nodig.

LRS
27 april 2014, 19:51
Heerlijk hè... Je hebt een betrouwbare amp nodig, dus je prefereert een oude boven een nieuw model. Zegt genoeg!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

humbucker
28 april 2014, 11:55
Lekker ding.

Is vast ook een cool setje met je strat!

telerocker
29 april 2014, 00:53
Heerlijk hè... Je hebt een betrouwbare amp nodig, dus je prefereert een oude boven een nieuw model. Zegt genoeg!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Ik weet niet of je het over mij hebt, maar ik heb geen Bandmaster, dus ook geen oude. Mijn podiumamp is een half jaar oud.

Luke-wannabe
29 april 2014, 09:40
@ Humbucker: Dat is -ie zeker!
@ tele: Ik denk dat LRS het nog tegen mij had :D

Kim Wilson
29 april 2014, 09:56
Gefeliciteerd! Mooi werkpaard! Ook wat handzamer dan de BM Reverb die ik ooit had, die top is ruim twee keer zo hoog! Deze amps klinken ook super op een 4x12 cab, weet ik uit ervaring. PA overbodig. :D

LRS
29 april 2014, 09:58
Nee hoor, zat er gewoon naast. Ik las dat telerocker af zag van een silverface reissue, en trok onterecht de conclusie dat hij ook over een ouwe bak speelde. My bad...


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Kim Wilson
29 april 2014, 10:02
Ik vraag me dan af welke nieuw gebouwde amp betrouwbaarder is dan een goed onderhouden SF Fender.

Mr.Fingers
29 april 2014, 10:36
Roland Cube! :blast:

Luke-wannabe
29 april 2014, 23:15
@ KW: Ja, die reverb was ik niet voor gegaan hoor.. Dit is een lekker handig toppie! Maar ik heb geen 4 ohm 4x12 dus dat ga ik niet kunnen proberen.. Heb alleen een Marshall 4x12 uit '81 dus die heeft alleen maar 1 input van 16 ohm..

telerocker
30 april 2014, 20:16
Nee hoor, zat er gewoon naast. Ik las dat telerocker af zag van een silverface reissue, en trok onterecht de conclusie dat hij ook over een ouwe bak speelde. My bad...


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

No problemo... Ik heb trouwens een Redplate Blackverb Duo

telerocker
30 april 2014, 20:20
Ik vraag me dan af welke nieuw gebouwde amp betrouwbaarder is dan een goed onderhouden SF Fender.

Ik heb verschillende ervaringen op dat punt. De Vibrosonic die ik ooit had, vertoonde nogal wat kuren. De Princeton Reverb II (stom dat ik die ooit heb verpatst) deed het altijd. Een SF die door een goed bedrijf is geserviced, hoeft qua betrouwbaarheid zeker niet onder te doen voor nieuw spul.

Eko
1 mei 2014, 15:53
Gave amp! Goed voor een hoop Mojo. Eenvoudige amp zonder toeters en bellen en daarom ook zo mooi en geliefd. Speel al een hele tijd op een Blonde Showman uit 1963....

Buzzel
1 mei 2014, 15:59
Hmm, die zie ik ook nog wel op mijn speakerkast staan (en boven op de bassman :) ). Gefeliciteerd met de aangeschafte Mojo!

muziekschuur
1 mei 2014, 16:16
Smakelijk. Gefeliciteerd.

Luke-wannabe
3 mei 2014, 13:25
@ Eko: Ja ik ben er ook heel blij mee!! Fijne no nonsense amp met een super sound!
Thanks Buzzel en Muziekschuur!

muziekschuur
3 mei 2014, 15:55
Heeft ie wel goed onderhoud gehad? Want slechte elco's kunnen natuurlijk wel bij sluiting de trafo's meenemen (nu maak ik het wel heel erg hoor (hier snufje zout)....

Luke-wannabe
6 mei 2014, 11:26
Hij is goed onderhuiden volgens de vorige eigenaar!! Misschien binnenkort een keertje na laten kijken, ja :)

PeeVee
9 mei 2014, 16:51
Ik heb zelf een aantal Bandmasters gehad, maar ik ben er toch van teruggekomen. Is behoorlijk geknepen voor de fasedraaier, daar is wel wat aan te doen maar dan is de output trafo (OT) de beperkende factor want die gaat in verzadiging wanneer je lekker gas geeft. Op zich heeft dat wel z'n charme, maar dat was niet wat ik zocht in die amp. Voor mij dus toch een BM of een Twin Reverb (met 2 eindpitten en BM OT) of , nog steeds de beste amp, een Super Reverb (zelfde maatje OT maar met minder secundaire windingen van dikker draad voor 2 Ohm secundair). Die laatste klinkt het best maar kost je op den duur wel je rug. Je moet er wat voor over hebben ;-)

Mocht je een upgrade overwegen: dan moet je even contact opnemen met Jack (TubeKing / Jerking Bird)

Luke-wannabe
9 mei 2014, 22:35
Nee hoor, bedankt! Ben er ontzettend blij mee zoals -ie is!

jacky
10 mei 2014, 11:07
Ik heb zelf een aantal Bandmasters gehad, maar ik ben er toch van teruggekomen. Is behoorlijk geknepen voor de fasedraaier, daar is wel wat aan te doen maar dan is de output trafo (OT) de beperkende factor want die gaat in verzadiging wanneer je lekker gas geeft. Op zich heeft dat wel z'n charme, maar dat was niet wat ik zocht in die amp. Voor mij dus toch een BM of een Twin Reverb (met 2 eindpitten en BM OT) of , nog steeds de beste amp, een Super Reverb (zelfde maatje OT maar met minder secundaire windingen van dikker draad voor 2 Ohm secundair). Die laatste klinkt het best maar kost je op den duur wel je rug. Je moet er wat voor over hebben ;-)

Mocht je een upgrade overwegen: dan moet je even contact opnemen met Jack (TubeKing / Jerking Bird)

Pleuntje toch jerking bird ..is een vogel die trekt maar wij zijn trekvogels jerkingbirds dus ;-)

Rinze
10 mei 2014, 11:33
@ KW: Ja, die reverb was ik niet voor gegaan hoor.. Dit is een lekker handig toppie! Maar ik heb geen 4 ohm 4x12 dus dat ga ik niet kunnen proberen.. Heb alleen een Marshall 4x12 uit '81 dus die heeft alleen maar 1 input van 16 ohm..

Je zou je cab om kunnen (laten) solderen zodat de speakers alle vier parallel staan, dan is ie vier ohm. Marshall top op 4 ohm zetten, kun je hem voor beide versterkers gebruiken. Ik heb ooit een BM Reverb gehad (en een Dual Showman Reverb), die ik gebruikte in combi met een 4*12 G12H cab. Klonk erg lekker.

Luke-wannabe
10 mei 2014, 20:24
Hmm ja, is op zich wel een optie, maar die 4x12 neem ik eigenlijk bijna nooit mee.. Alleen als ik met Vengeance moet spelen, maar verder nooit. En dan neem ik toch die Marshall mee.. Is verder eigenlijk bijna altijd overkill, vind ik.