PDA

View Full Version : Welke gitaar?



jordenderijk
5 juli 2003, 19:54
Ik ben nu in het bezit van een Custom geripte strat en ben op zoek naar iets nieuws, omdat het voor geen meter speelt en ik in een bandje begonnen ben, en dus iets beters nodig heb.

Ik speel van alles, van jaren 60 tot hardrock.
Ik was naar Feedback maar daar werd ik echt als een hond behandeld, en ook in hier hilversum konden ze me op de een of andere manier niet interesseren voor een bepaalde gitaar.

Daarom vraag ik aan jullie of jullie mij misschien kunnen helpen bij het vidnen van een nieuwe gitaar, die tot ongeveer de 500 euro gaat (het mag iets meer zijn)

Alvast hartelijk dank!

Jorden

BLOK182
5 juli 2003, 19:58
Misschien is een Mexicaanse Fender Strat iets voor je? Das wel voor <500 te vinden.

iam
5 juli 2003, 20:01
dit is wel geen echte fender dan ;) :D

(just kidding hoor)

fender mex is toppie voor die prijs (denk ik, ik blijf voorzichtig ;))

Polytheme Pam
5 juli 2003, 20:02
Misschien is een Mexicaanse Fender Strat iets voor je



ja...maar dan liefst 1 met een HB`tje voor de brug, ben je van alle markten thuis.... :)

BLOK182
5 juli 2003, 20:03
En dan ook nog die humbucker spitten.

jordenderijk
6 juli 2003, 11:48
hmmm...
ik zat te kijken naar de Ibanez S 370 DVF en GSA 60... (groot prijsverschil: 480 en 250 euro) de S370 heeft 2 HBers, of is dat wat overdreven voor mij?

Zo'n fender strat Mexico is idd cool, maar wat is nou precies het (kwaliteits)verschil met een amerikaan?
En ik kan daar dan een HB in laten zetten? (kost?)

thanks

iam
6 juli 2003, 11:49
als je kijkt naar een mex. fat strat dan heb je meteen een humbucker
denk dat die rond de 400-500 gaan nieuw

Polytheme Pam
6 juli 2003, 11:52
maar wat is nou precies het (kwaliteits)verschil met een amerikaan

ik heb nooit een Mex. gehad...maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat als er al kwaliteitsverschil is dat niet echt groot zal zijn...

Maar een Mex. met een HB`tje??...die worden toch gewoon gemaakt? :???:

Polytheme Pam
6 juli 2003, 11:53
sjeezzuusss Iam......jij speelt zeker ook piano?? :D

iam
6 juli 2003, 12:03
sjeezzuusss Iam......jij speelt zeker ook piano?? :D


hehe,

maar heb ik het zo verkeerd dan?
er worden toch mexicaanse fat strat's gemaakt? :???:

green_day
6 juli 2003, 12:03
nee inderdaad.. het echte verschil is meestal niet direct te horen tussen USA en Mex. Zijn beide van hetzelfde hout gemaakt (alleen mexican uit meerdere stukken), andere pickups (ceramic ipv.. alnico geloof ik), de brug.. bij de meeste americans is het geloof ik zo-een met 2-punts bevestiging en standard zadeltjes, en bij mexicanen een vintage style brug met vintage style zadels. En de tuners zijn anders. Maar al met al vind ik dat als je een mooie strat of tele wil hebben net zo goed een mex fender kan kopen, omdat dat verschil niet opgaat vergeleken bij de prijs
Er zijn inderdaad ook fatstrats te krijgen (zo een heb ik) die vind je voor zo'n 550 euro
Een ibanez SZ320 of 520qm is misschien ook wel tof. 2 humbuckers die je op één of andere manier ook nog kon laten splitten ofzo. Gelijmde neck, string through, 3-standen schakelaar en quilted top

allebei maar es uitproberen

ibbie
6 juli 2003, 12:40
Ik ben nu in het bezit van een Custom geripte strat en ben op zoek naar iets nieuws, omdat het voor geen meter speelt en ik in een bandje begonnen ben, en dus iets beters nodig heb.

Ik speel van alles, van jaren 60 tot hardrock.
Ik was naar Feedback maar daar werd ik echt als een hond behandeld, en ook in hier hilversum konden ze me op de een of andere manier niet interesseren voor een bepaalde gitaar.

Daarom vraag ik aan jullie of jullie mij misschien kunnen helpen bij het vidnen van een nieuwe gitaar, die tot ongeveer de 500 euro gaat (het mag iets meer zijn)

Alvast hartelijk dank!

He Jorden bij welke winkels ben je in Hilversum geweest? (ik woon zelf ook in Hilversum) bij de bassconnection hebben ze wel redelijk goede gitaren en bij robberts ook, misschien niet precies wat jij zoekt.... :-?

Jorden

jordenderijk
6 juli 2003, 13:50
Kijk, hier kan ik wat mee :) Maar zo'n ibanez is in kwaliteit en geluid beter of slechter dan de fender mex. strat?



He Jorden bij welke winkels ben je in Hilversum geweest? (ik woon zelf ook in Hilversum) bij de bassconnection hebben ze wel redelijk goede gitaren en bij robberts ook, misschien niet precies wat jij zoekt....

Ja ik was bij robberts, hebben best mooie dingen, maar kwam er niet uit
Bassconnection ken ik niet :s

AART
6 juli 2003, 14:32
ik ben zelf in hhet bezit van een ibanez gsa-60 maar die heb ik met veel mazzel voor 290 gekregen, normale prijs is 325. waar heb jij dat ding gevonden voor 250?

PS: gsa 60 ragt fijn met de hb en heeft een prachtige clean, misschien moet je hem eens proberen in een winkel. :wink:

Hankey
6 juli 2003, 16:26
ik ben zelf in hhet bezit van een ibanez gsa-60 maar die heb ik met veel mazzel voor 290 gekregen, normale prijs is 325. waar heb jij dat ding gevonden voor 250?

PS: gsa 60 ragt fijn met de hb en heeft een prachtige clean, misschien moet je hem eens proberen in een winkel. :wink:

Mijn GSA-60 was nieuw 199 euro bij Feedback :)

Ik heb alleen de pickups vervangen, want de powersounds die erin zitten zijn erg brak...

Jay Cal
6 juli 2003, 17:07
Goede keus naar mijn mening is de Ibanez SZ520.

Die is nu makkelijk te vinden rond de 499 euro

jorrit
6 juli 2003, 17:58
jah of als je die tribal oer lelijk vind...(zoals ik...) koop je de sz320 en zit je dr ook nog een tweedehands vervangins element en dan zit je ook rond de 500

green_day
7 juli 2003, 10:34
Kijk, hier kan ik wat mee :) Maar zo'n ibanez is in kwaliteit en geluid beter of slechter dan de fender mex. strat?

ik denk dat je zelf maar eens moet uitproberen wat je beter vind. De stock elementen die in die ibanez zitten zijn wel erg goed (sz serie), dat moet ik er wel even bijzeggen. Het zijn gewoon 2 verschillende gitaren die beide anders klinken.

Budino
8 juli 2003, 18:10
Ik Ben net terug uit amsterdam daar had ik vandaag een Ibanez S470 BK gekocht DAMN wat speelt dat ding lekker en goed, had 6 gitaaren uitgeprobeerd en deze kwam er toch wel als 1 van de beste uit. Hij is echt zuiver op clean en op distortion is ie echt een kei kan je echt van alle soorten muziek mee spelen. hij was 520 euro dit was de laatse die ze nog hadden maar ik zou zeker voor de Ibanez S470 BK gaan


hier heb je link naar dirk de witte www.dirkwitte.nl


Greetz Budino (super blij met zijn S470 bk 8-) )

maestro_nl
8 juli 2003, 20:41
FretKing Elan
http://www.gitaarnet.nl/photos/205/4751.jpg