PDA

View Full Version : Hoogte P-90's afstellen?



telecastermaster
24 april 2014, 14:09
Guys,

Ik heb een gitaar met twee P-90's maar er zit een groot volumeverschil tussen brug- en halselement (hals klinkt veel harder). Nu zitten die P-90's rechtstreeks op de body geschroeft en een beetje aan de bevestigingschroeven draaien heeft weinig tot geen effect.
Enig idee hoe ik het volume tussen die twee pu's in balans kan krijgen?

Thx

NB, gitaar is een Eastwood Sidejack DLX

http://kytarovej.cz/images/Eastwood/sidejack_dlx .jpg

Hotpepper01
24 april 2014, 14:42
Hoe het bij jouw Eastwood zit, weet ik niet. Maar bij mijn eigen Gibson met P90s er in zijn de Pickups een beetje verend. De hoogte is af te stellen door aan die 2 schroeven te draaien. (3e van links die een beetje hoger ligt en de 3e van rechts die een beetje hoger ligt). Daarmee valt de pickup lager te stellen.

Duhsjaak
24 april 2014, 14:45
Leg de vraag even voor bij Marijn van
www.digitaar-wil-ik.nl

aardige gozer, krijg je gegarandeerd hulp van.
Vriendelijke groet, Gus

Pepe
24 april 2014, 15:18
Er zijn een paar manieren om een body geschroefd pickupje in hoogte te verstellen. Veertjes is er een van maar ook tubing of schuimrubber wordt gebruikt.

telecastermaster
24 april 2014, 15:34
Ja, d'r moet iets onderkomen, want ze 'veren' niet meer uit.

Tupelo
24 april 2014, 16:20
Ik had er vroeger een stuk spons onder, dat werkte prima.

Agent_Smith
24 april 2014, 19:08
Bij mijn oude goldtop zit er schuim onder.

telecastermaster
24 april 2014, 20:31
Bedankt voor de tips. Ik zal eens een stukje spons proberen. Dat lijkt me een goeie oplossing.

Duhsjaak
25 april 2014, 03:37
Neem je een schone?
Er stond laatst hier iemand op de stoep en toen ik haar (ja sorry) pups eraf had geschroefd bleek, dat de vorige eigenaar stukken van het sponsje van naast het aanrecht had gebruikt.

De keuken van de afhaal Chinees was er niks bij.
Er is speciaal extra dicht/zwaar (qua SG - soortelijk gewicht) schuim dat ik ervoor heb gebruikt en dat prima voldeed. Ik kocht dat als matje om te knielen of (met uitsparing/handvat) voor de kinderen om mee van het talud te sleeën.

Ik hoopte dat er tegenwoordig een iets chiquere methode voor zou zijn uitgevonden. Maar het lijkt erop dat het nog steeds op die manier gebeurt.
Bouwmarkt of Albert Cuyp. Succes.
Vriendelijke groet, Gus

peter_heijnen
25 april 2014, 10:26
Je hebt niet nog ergens een oude fietsbinnenband liggen? Vouw je makkelijk dubbel tot je de goede hoogte hebt.

Tupelo
25 april 2014, 10:27
Ghehe... een Schwalbe anti lek, sustain !! :rockon:

peter_heijnen
25 april 2014, 11:25
En ev solutie tussen iedere laag, heerlijk, voor inspiratie.

telecastermaster
25 april 2014, 15:50
Ja, ga ik doen. Ouwe fietsbanden heb ik genoeg. :)

Bedankt.