PDA

View Full Version : germanium fuzz face met phaser of delay



B-stone
23 april 2014, 21:41
Goede avond gitaarnet vriendjes,

Het is alweer een tijdje geleden maar zit nu toch echt met een dillema.

Ik heb namelijk een germanium fuzz face (rode fuzz face). Deze staat uiteraard vooraan in mijn effecten keten, als ik mijn fulltone supa trem, mxr phase 90 (custom shop) of mxr carbon copy delay aan zet. Klinkt de fuzz ineens erg schel en "nep". Is dit inherent aan het fuzz face circuit of hebben alle germanium pedalen dit?

iemand die licht op deze zaak kan werken?:)

pasqual
23 april 2014, 21:48
Je zegt dat je Fuzz "uiteraard" vooraan in je keten staat. Ik denk dat je toch even moet experimenteren met de volgorde. Ik denk namelijk dat je de Phaser vóór de fuzz moet zetten. De trem en de delay zullen je sound minder moeten kleuren lijkt mij. Helaas weet ik dit niet zeker want ik heb mijn delay's en Phaser in de effectsloop dus dat probleem heb ik daarom niet.

B-stone
23 april 2014, 22:29
Je zegt dat je Fuzz "uiteraard" vooraan in je keten staat. Ik denk dat je toch even moet experimenteren met de volgorde. Ik denk namelijk dat je de Phaser vóór de fuzz moet zetten. De trem en de delay zullen je sound minder moeten kleuren lijkt mij. Helaas weet ik dit niet zeker want ik heb mijn delay's en Phaser in de effectsloop dus dat probleem heb ik daarom niet.

bedankt voor de tip; heb het net even geprobeerd maar helaas. Phase 90 voor de fuzz face, je hoort de phaser nauwelijks.

Mitch
24 april 2014, 10:38
Impedantieprobleempje. Als je een FET boost hebt slingeren ergens dan kun je die er eens tussen proppen en op unity aanzetten. Je hebt dan een prima overbrugging tussen je fuzz en ja modulatiepedalen.

B-stone
24 april 2014, 17:21
Impedantieprobleempje. Als je een FET boost hebt slingeren ergens dan kun je die er eens tussen proppen en op unity aanzetten. Je hebt dan een prima overbrugging tussen je fuzz en ja modulatiepedalen.

Heeft dit te maken met digitaal/analoog of is dit typisch bij germanium?

Bedankt voor de tip mitch!

Mitch
24 april 2014, 21:09
Nee, niks digitaal/analoog en ook niet per se typisch germanium. Het is wel inherent aan het originele (niet even praktische) ontwerp van het fuzzface circuit. Daarom zijn er ook zoveel moderne varianten met kleine aanpassingen, waaronder hogere ingangsimpedantie en output buffers.

pasqual
27 april 2014, 14:37
Ook via dit forum ergens het volgende filmpje gezien. Misschien dat je dit verder helpt:


https://www.youtube.com/watch?v=VIFAp-MTDPI